StoryEditor
Producenci
31.10.2023 18:42

Unilever mianuje nowego dyrektora finansowego, Fernando Fernandeza

Fernando Fernandez został mianowany prezesem grupy Beauty & Wellbeing w kwietniu 2022 r. / Unilever
Unilever wybrał Fernando Fernandeza na swojego nowego dyrektora finansowego (CFO), a jego kadencja rozpocznie się 1 stycznia 2024 r. Fernando ustępuje ze swojego obecnego stanowiska prezesa grupy biznesowej Beauty & Wellbeing firmy Unilever, wchodząc na wakat pozostawiony przez Graeme Pitkethly‘ego, który zdecydował się przejść na emeryturę wcześniej w tym roku. Nowe stanowisko Fernando obejmuje także miejsce w zarządzie Unilever.

Fernando jest związany z Unileverem od dłuższego czasu, piastując różne stanowiska kierownicze w różnych regionach i sektorach biznesowych, w tym w Ameryce Łacińskiej i Brazylii. Ponadto Unilever ogłosił serię zmian w składzie kadry kierowniczej, obejmujących nowe nominacje i odchodzenia w różnych działach, wyznaczając fazę przejściową w firmie.

Dyrektor generalny Unilevera, Hein Schumacher, wyraził wiarę w zdolność Fernandeza do pozytywnego przyczynienia się do rozwoju Unilever, podkreślając jego ogromne doświadczenie w firmie. Schumacher podziękował za zasługi odchodzącym członkom, witając nowo mianowanych, i komentując pozytywnie oraz zwracając uwagę na ich bogate doświadczenie. Unilever zapewnia pełne ujawnienie informacji na temat nominacji Fernandeza, wraz ze szczegółowymi informacjami na temat ustaleń dotyczących jego wynagrodzeń.

Fernando Fernandez jest ekonomistą z Uniwersytetu w Buenos Aires w Argentynie, który dołączył do Unilever w 1988 roku. Od tego czasu Fernandez rozwinął szeroką karierę zawodową w obszarach finansów, łańcucha dostaw, marketingu i zarządzania ogólnego. Od 2008 roku Fernando z sukcesem kieruje działalnością Unilever na Filipinach, w Brazylii, a ostatnio w regionie Ameryki Łacińskiej.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. luty 2025 00:04