StoryEditor
Producenci
15.03.2016 00:00

Trwa korespondencja rządu i Komisji Europejskiej na temat podatku handlowego

Polska strona nie przedstawiła wszystkich wyjaśnień nt. podatku handlowego, o które została poproszona przez Komisję Europejską. Do części pytań zamierza się ustosunkować dopiero po przygotowaniu kolejnej wersji projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

Pytania KE dotyczą cech proponowanego podatku, wraz z określeniem podstawy opodatkowania, stawki, osób/spółek podlegających opodatkowaniu, ewentualnych wyłączeń lub odliczeń, jak również przepisów dotyczących sposobu uiszczania podatku. Komisja chciała się także dowiedzieć, w jaki sposób ustalono poszczególne stawki oraz próg zwolnienia od podatku, dlaczego konieczne jest wprowadzenie stawek progresywnych i czy jest to uzasadnione w świetle celu podatku od sprzedaży detalicznej. Jedno z pytań dotyczyło także celu proponowanego podatku.
W odpowiedzi na pismo KE UOKiK wymienił jedynie główny cel wprowadzenia podatku, jakim ma być zwiększenie dochodów budżetu państwa. Nie wskazano natomiast na to, na co rząd powoływał się dotychczas, czyli na wyrównywanie szans polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. UOKiK wyjaśnia także, że projektowany podatek od sprzedaży detalicznej będzie nową daniną w polskim systemie podatkowym i że podatnikiem będą podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie dokonywania sprzedaży detalicznej towarów. Nie wskazano na sprzedaż hurtową. W dalszej części UOKiK tłumaczy, że projekt ustawy jest obecnie w trakcie konsultacji. Z tego względu nie został jeszcze wypracowany ostateczny kształt i szczegółowe rozwiązania, dotyczące istotnych elementów podatku. Informuje również, że przy opracowywaniu nowej wersji projektu będą brane pod uwagę wszystkie aspekty dotyczące zapewnienia zgodności projektu z przepisami unijnymi.



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 16:44
Shiseido i MaxMara ogłaszają długoterminowe partnerstwo w zakresie produkcji zapachów
MaxMara to popularna marka modowa, znana głównie z luksusowych płaszczy.MaxMara
Japoński gigant kosmetyczny Shiseido będzie miał wyłączną, globalną licencję na opracowywanie, produkcję, marketing i dystrybucję perfum pod marką MaxMara.

Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.

MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.

Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:

MaxMara to marka, która reprezentuje włoski luksus i posiada bogatą historię. Jestem bardzo podekscytowany współpracą z MaxMara, która jest uwielbiana na całym świecie za swoją wysoką jakość, nieustępliwe wartości marki i wrażliwość na design. Przez rozmowy z przewodniczącym Luigi Maramottim zrozumiałem, że obie firmy dzielą wiele wartości związanych z kulturą korporacyjną, filozofiami zarządzania i rozwojem talentów. Jestem zaszczycony, że Shiseido mogło nawiązać taką współpracę. Mocno wierzę, że nasze partnerstwo przyczyni się do rozwoju naszego biznesu perfumeryjnego, nie tylko poprzez dalszy wzrost, ale także tworzenie synergii.

Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.

Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 11:33
Neboa objęła patronat nad pokazem mody Paprocki & Brzozowski
Neboa x Paprocki Brzozowski
Marka Neboa po raz kolejny towarzyszyła duetowi Paprocki Brzozowski, obejmując patronat nad pokazem ich najnowszej kolekcji MENU, który odbył się 2 lipca w Elektrowni Powiśle.

Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.

Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.

Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.

Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2024 07:29