StoryEditor
Producenci
01.08.2022 00:00

TOP 10 lipca. Najczęściej czytane teksty na naszym portalu

Lipiec pomimo okresu wakacyjnego oraz temperatur sprzyjających wypoczynkowi i plażowaniu, nie osłabił zapału do pracy biznesu kosmetycznego, który intensywnie rozwija nowe projekty i stara się zapobiegać nadchodzącym skutkom inflacji. Naszych czytelników najbardziej interesowało to, co myślą i robią konkretni przedstawiciele rynku, to właśnie wywiady i opinie były na topie. Poniżej przedstawiamy zestawienie dziesięciu najczęściej czytanych tekstów na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w lipcu 2022 r. Ranking stworzyliśmy na podstawie Google Analytics.

1.Dr. Max Group schodzi z długu i ma dalsze środki na rozwój

W czerwcu najwięcej odsłon miał tekst dotyczący sytuacji firmy Dr. Max. Dr.Max Group, wiodąca sieć aptek detalicznych w Europie, z powodzeniem zamknęła kompleksowe refinansowanie swojego długu bankowego i pozyskała dodatkowe fundusze na dalszy strategiczny wzrost w łącznej kwocie do 940 mln EUR – poddała firma w komunikacie.

2. SunewMed+ pracuje w systemie czterodniowym i dzieli się doświadczeniami

Zmiany na rynku pracy odczuli zarówno pracownicy, jak i przedsiębiorcy. Firma kosmetyczna SunewMed+ od marca 2022 r. pracuje w czterodniowym systemie. Po kilku miesiącach pilotażu zespół dzieli się swoimi doświadczeniami z branżą, bo czterodniowy tydzień pracy jest ciągle pionierskim rozwiązaniem i bardzo rzadko w Polsce spotykanym.

3. Beata Orlicka, Ziko Dermo: Kult zadbanej skóry sprzyja rynkowi dermokosmetyków

Ziko Dermo to sieć drogerii specjalizujących się w dermokosmetykach i dermokonsultacjach. Beata Orlicka, koordynatorka ds. promocji i sprzedaży dermokosmetyków w Ziko Dermo, powiedziała Katarzynie Bochner o inwestycjach w kolejne kategorie produktów, o rynku dermokosmetyków, kulcie zadbanej skóry oraz potrzebach i świadomości kobiet stosujących dermokosmetyki.

4. Adam Nitecki, L'Oréal Polska: Rośniemy szybciej niż rynek i reinwestujemy zyski w działania ekologiczne i społeczne

Adam Nitecki, dyrektor generalny Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich w rozmowie z Anną Zawadzką, powiedział, że dziś dla konsumentów coraz ważniejszym kryterium wyboru marki jest to, czy spełnia ona aspekty odpowiedzialności ekologicznej i społecznej.

5. DM Drogerie Markt planują kolejne otwarcia i szukają ludzi od ekspansji

Sieć DM Drogerie Markt, która w kwietniu 2022 odtworzyła swój pierwszy sklep w Polsce, poszukuje specjalistów od ekspansji, którzy będą wyławiać najlepsze lokalizacje na kolejne placówki. Już niebawem otwarcie kolejnych drogerii tej niemieckiej sieci.

6. Tomasz Synowiec, LOreal: Dwucyfrowe wzrosty w kategoriach makijażu, pielęgnacji twarzy i włosów [KOMENTARZ]

Tomasz Synowiec, Head of Category Management Poland & Baltics L'Oréal Polska skomentował dla nas sytuację na rynku kosmetycznym i wskazał, które kategorie radzą sobie najlepiej.

7. Dariusz Stasiukiewicz żegna się z firmą Delia Cosmetics

Duże zainteresowanie wzbudziła informacja, że Delia Cosmetics rozstała się z Dariuszem Stasiukiewiczem, dyrektorem sprzedaży na Polskę. Menedżer zarządzał działem sprzedaży od 2018 r. i odpowiadał za współpracę z kanałem tradycyjnym oraz nowoczesnym, a także zarządzał obszarem marek własnych produkowanych dla sieci handlowych.

8. Team X wraca z kolejną kolekcją kosmetyków. Tym razem trafi ona do Rossmanna

W sobotę 16 lipca do sieci Rossmann trafiła nowa kolekcja kosmetyków do makijażu marki Ingrid stworzona we współpracy z influencerkami z Team X. Pierwsza partia poprzedniej, sprzedawanej w sieci Hebe, wyprzedała się w dwa dni!

9. Polacy szukają w sklepach tańszych produktów. Dotyczy to także chemii i kosmetyków

Prawie 80 proc. konsumentów szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Dotyczy to nie tylko artykułów spożywczych, ale i chemii gospodarczej oraz kosmetyków. Ich cena powinna być o 20-30 proc. niższa, aby produkt był interesujący. Na popularności tracą produkty eko i bio, na ogół droższe niż pozostałe – wynika z danych UCE Research i Grupy Blix.

10. Vabun Radosława Majdana wystawione w całości na sprzedaż

Początkowo firma Radosława Majdana radziła sobie całkiem nieźle na rynku kosmetycznym, ale pod koniec 2020 r. Majdan przyznał, że wyniki spółki są złe i ogłosił, że poszukuje dla niej inwestora. Przychody spółki w ciągu roku zmalały o ponad 80 proc. Obecnie, jak podają media biznesowe, spółka Vabun założona przez Radosława Majdana została w całości wystawiona na sprzedaż za kwotę 239 tys. zł

Jak się prowadzi biznes kosmetyczny, historie producentów, marek, porady, nowości… to wszystko, codziennie na naszym portalu. Newsletter z bieżącymi informacjami branżowymi jest wysyłany do Czytelników w każdy wtorek i czwartek. We wtorki robimy także przegląd nowości kosmetycznych, by zaprezentować odbiorcom w handlu, co ciekawego pojawiło się na rynku. Warto być prenumeratorem naszych newsletterów. Zapisz się TUTAJ.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.04.2025 16:37
Philippine Leroy-Beaulieu nową ambasadorką marki L’Oréal Paris we Francji
L‘Oréal Paris

L’Oréal Paris ogłosił, że nową ambasadorką marki we Francji została aktorka Philippine Leroy-Beaulieu. 61-letnia gwiazda znana z roli Sylvie Grateau w popularnym serialu Netflixa „Emily w Paryżu” stanie się twarzą nowej kampanii promującej linię Age Perfect Collagen Expert. Kampania koncentrować się będzie na pielęgnacji skóry dojrzałej i skierowana jest do kobiet, które szukają skutecznych i eleganckich rozwiązań w dziedzinie urody.

Wybór Leroy-Beaulieu nie jest przypadkowy. Aktorka zdobyła międzynarodowe uznanie nie tylko dzięki charyzmatycznej roli w serialu Netflixa, lecz także poprzez swój wyrazisty styl i autentyczną obecność medialną. L’Oréal Paris podkreśla, że artystka uosabia „francuski szyk” oraz cechy takie jak odwaga i wytrwałość, które idealnie wpisują się w wartości marki. Jej obecność w kampanii ma symbolizować redefinicję kobiecości i piękna w dojrzałym wieku.

W oficjalnym ogłoszeniu na Instagramie marka napisała: „Najlepszy wiek to teraz! Wolność bycia sobą, piękno, które daje siłę — z radością witamy Philippine Leroy-Beaulieu w rodzinie #LOrealParisFamily!”. To przesłanie wpisuje się w szerszy trend inkluzywności i celebracji różnorodności wieku w kampaniach kosmetycznych, z naciskiem na autentyczne doświadczenia kobiet po sześćdziesiątce.

Leroy-Beaulieu dołącza do grona międzynarodowych ambasadorek L’Oréal Paris w momencie, gdy marka intensyfikuje działania w Europie Zachodniej. Linia Age Perfect Collagen Expert, w której wystąpi aktorka, cieszy się dużym zainteresowaniem we Francji, odpowiadając na potrzeby dynamicznie rosnącej grupy konsumentek 50+. Dzięki obecności znanej i cenionej aktorki kampania ma szansę jeszcze mocniej dotrzeć do tej grupy i wzmocnić pozycję marki na konkurencyjnym rynku produktów anti-aging.

W ostatnich miesiącach L’Oréal Paris ogłosił współpracę z kilkoma nowymi ambasadorami i ambasadorkami, podkreślając swoją strategię opartą na różnorodności i autentyczności. Do grona globalnych twarzy marki dołączyła Gillian Anderson, znana m.in. z „Z Archiwum X”, która promuje linię Age Perfect. W lutym 2025 roku ogłoszono również Reneé Rapp, młodą aktorkę i piosenkarkę, jako nową ambasadorkę, podobnie jak wcześniej Alię Bhatt – uznaną indyjską aktorkę i ikonę według Time Magazine. W 2023 roku L’Oréal Paris pozyskał także Kendall Jenner, supermodelkę i jedną z najbardziej rozpoznawalnych osobistości świata mody. Wśród ostatnich ambasadorek znalazła się również Simone Ashley, gwiazda serialu „Bridgertonowie”, reprezentująca nowe pokolenie kobiet łamiących schematy w branży filmowej i kosmetycznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.04.2025 11:42
Unilever Rus staje się Arnest UniRus

Jak donosi portal RBC, dawna rosyjska filia międzynarodowego koncernu Unilever przeszła istotne zmiany organizacyjne. Spółka „Unilever Rus”, która zajmowała się produkcją kosmetyków i chemii gospodarczej, zmieniła nazwę na „Arnest UniRus” oraz zaprezentowała nowe logo. Informację o rebrandingu przekazała oficjalnie służba prasowa firmy. Jak poinformowano, nowa nazwa odzwierciedla przemiany, które zaszły w 2024 roku.

W 2024 roku wszystkie aktywa Unilevera w Rosji i na Białorusi zostały sprzedane rosyjskiej spółce akcyjnej Arnest Group. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. W wyniku przejęcia firma przeszła pod pełną kontrolę rosyjskiego właściciela. „Stając się rosyjską firmą, otwieramy nowe możliwości współpracy z konsumentami i partnerami, nie rezygnując z naszych wartości” – powiedziała Elena Tyabutova, dyrektor generalna Arnest UniRus.

Arnest UniRus kontynuuje produkcję szerokiej gamy znanych kosmetyków. Wśród najpopularniejszych marek znajdują się „Czysta Linia”, „Aksamitne Rączki” i „Czarne Perły”. Firma deklaruje utrzymanie wysokiej jakości produktów oraz dalsze inwestycje w innowacje, podtrzymując standardy wypracowane przez lata działalności pod marką Unilever.

Zakłady produkcyjne Arnest UniRus zlokalizowane są w czterech rosyjskich miastach: Petersburgu, Tule, Jekaterynburgu oraz Omsku. Unilever rozpoczął działalność na rynku rosyjskim w 1991 roku, a jego obecność przez ponad trzy dekady miała istotny wpływ na rozwój branży kosmetycznej w regionie.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. kwiecień 2025 07:52