Ponad 60 proc. budżetów reklamowych zainwestowanych zostało w telewizji. Wyniosły one ponad 1,8 mld zł i były w skali roku o 2,4 proc. mniejsze. Spadły też wydatki na reklamę zewnętrzną, kinową i indoorową. Producenci farmaceutyków zwiększyli natomiast nakłady na reklamę w radiu, magazynach i dziennikach. Największym reklamodawcą farmaceutycznym był Aflofarm Farmacja Polska, który na promocję swoich produktów przez pierwsze trzy kwartały roku wydał niemal 1 mld zł (wzrost o ponad 26 proc.). Druga w kolejności była firma USP Zdrowie z wydatkami w wysokości 202 mln zł (mniej o 27 proc.), a trzecie miejsce należało do firmy Olimp Laboratories, która zainwestowała w reklamę 200 mln zł (prawie 50 proc. więcej niż rok temu). Kolejne miejsca w zestawieniu największych reklamodawców branży farmaceutycznej należą do Polpharmy i firmy Natur Produkt Zdrovit.
Wśród produktów OTC najsilniej był wspierany preparat na odchudzanie Therm-Line (Olimp Laboratories). Drugim mocno reklamowanym produktem był Apap (USP Zdrowie). Trzecia lokata w rankingu przypadła marce Zdrovit (Natur Produkt Zdrovit). Kolejne miejsca należą do Ibupromu (USP Zdrowie) i preparatu Chela-Mag B6 (Olimp Laboratories).
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski