StoryEditor
Producenci
21.02.2024 12:57

The Body Shop zamyka sklepy w Belgii

The Body Shop był przez lata ulubionym sklepem fanów i fanek wegańskich kosmetyków. / Edwardx, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Ciemne chmury zbierają się nad belgijskim oddziałem The Body Shop: po postępowaniach upadłościowych w Niemczech i Wielkiej Brytanii sieć zamyka obecnie także część swoich belgijskich sklepów stacjonarnych i sklep internetowy. Wśród plotek o wyznaczeniu syndyków wydaje się, że nikt nie ma jasnego obrazu sytuacji, a najmniej pracownicy belgijskich sklepów.

Postępowanie upadłościowe rozpoczęłoby się również w Belgii, ponieważ pracownikom powiedziano, że wkrótce zostaną wyznaczeni syndycy – podaje brytyjska gazeta The Guardian. Co więcej, wkrótce wnioski o ogłoszenie upadłości rozpoczną także oddziały w Austrii, Irlandii i Luksemburgu. Jednak nadal nie ma oficjalnego potwierdzenia ani jasności, a wiadomość rodzi tylko więcej pytań. Belgia i Holandia są w rzeczywistości częścią francuskiego oddziału, który przed weekendem oświadczył, że został pozostawiony w całkowitej ciemności: wszelki kontakt z brytyjską spółką-matką został zerwany.

Według utrzymujących się plotek, Alma24 (która przejmuje większość europejskich operacji The Body Shop) nie byłaby skłonna przejąć francuskich oddziałów – podobno ze względu na sztywne prawo pracy obowiązujące w tym kraju. Spółki zależne w Niderlandach – z różnymi systemami prawnymi, ale pod tym samym parasolem – pozostają w ciemności. Nie jest to jednak dobry znak, że belgijskie, holenderskie i francuskie sklepy internetowe w Belgii zostały wyłączone, rzekomo ze względu na planowane ulepszenia.

Zaledwie w zeszłym tygodniu firma – która na swoich ostatnich rachunkach za 2022 r. odnotowała stratę 71 milionów funtów w porównaniu z zyskiem wynoszącym 10 milionów funtów – mianowała administratorów na swój rodzimy rynek w Wielkiej Brytanii, gdzie ma ponad 200 sklepów, siedzibę główną i centrum dystrybucyjne. Personelowi w Belgii powiedziano, że tamtejsze oddziały The Body Shop wkrótce spotka ten sam los. Jak donosi Guardian, pracownikom oświadcza się, że pracują teraz dla „nienazwanej firmy rodzinnej”.

Tymczasem staje się jasne, że inwestor Aurelius Group, który w listopadzie nabył The Body Shop za 240 milionów euro, znacznie przecenił wartość przejęcia. Dyrektor zarządzający Peter Wood chciał przywrócić sieci kosmetyków dawną świetność, ale teraz sam ustąpił ze stanowiska. Mówi się, że The Body Shop jest w znacznie gorszej sytuacji finansowej, niż wcześniej szacowano, co czyni samego Aureliusa jednym z największych wierzycieli sieci. W kolejce do wierzycieli są także producenci ze sprawiedliwego handlu, którzy mają gotowe do użycia składniki warte prawie miliard euro, ale być może nigdy więcej ich nie dostarczą.

Czytaj także: GlobalData: Wzmożona konkurencja odpowiedzialna za upadek The Body Shop

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 06:57