StoryEditor
Producenci
26.03.2024 13:38

The Body Shop walczy o Indie

The Body Shop walczy o indyjski rynek i poszerza swoją działalność na półwyspie. / Lily Dixon via Pexels
The Body Shop India zamierza znacząco zwiększyć swoją obecność na rynku, wprowadzając do 2025 roku 100 dodatkowych lokalizacji lub punktów sprzedaży marki w całym kraju, osiągając dwucyfrowy wzrost poprzez ekspansję w segmentach Travel Retail, Beauty Specialty i Quick Commerce. Ten plan rozwoju stanowi rozszerzenie obecnego zasięgu firmy, który obejmuje 200 sklepów w całym kraju i silną obecność w Internecie.

Mimo trwających problemów w innych lokalizacjach, The Body Shop w Indiach wydaje się nie hamować tempa rozwoju. Vishal Chaturvedi, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej i operacji w The Body Shop India, twierdzi, że Indie są kluczowym rynkiem dla marki, a ich stały rozwój przypisuje silnej atrakcyjności marki i znaczącym możliwościom rynkowym dostępnym w tym kraju. Marka koncentruje się na udoskonalaniu swojego podejścia omnikanałowego i odkrywaniu nowych, wygodnych formatów w celu dalszego umacniania swojej więzi z indyjskimi konsumentami.

Zgodnie ze swoją misją wywierania pozytywnego wpływu zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko, The Body Shop India aktywnie promuje zrównoważone praktyki poprzez inicjatywy takie jak sklepy warsztatowe Activist i program recyklingu rozpoczęty w 2019 r., zachęcający klientów do recyklingu opakowań produktów. Ponadto The Body Shop India zainicjowało potężne kampanie podkreślające rolę kobiet i partnerów handlowych w Indiach, w tym kampanie z udziałem znanych postaci, takich jak aktorka Diana Penty, aby podkreślić zaangażowanie marki w feminizm i aktywizm.

Ostatnie kilka miesięcy było trudne dla The Body Shop. W Stanach Zjednoczonych zakończono działalność 50 placówek handlowych, a los kolejnych 400 wisi na włosku. W Kanadzie zamknęło się 33 punkty sprzedaży, co pociągnęło za sobą likwidację ponad 200 miejsc pracy. Natomiast w Australii przyszłość blisko 120 sklepów stoi pod znakiem zapytania z powodu problemów finansowych. Z kolei w Wielkiej Brytanii, The Body Shop, który ostatnio poddał się procedurze administracyjnej (odpowiednik bankructwa), może przejść pod skrzydła brytyjskiego detalisty odzieżowego Next. Dodatkowo, oddziały firmy w Austrii, Irlandii oraz Luksemburgu niedługo rozpoczną procedurę ogłaszania upadłości. Firma obecnie również likwiduje część swoich sklepów stacjonarnych oraz internetowy punkt sprzedaży w Belgii. The Body Shop zdecydował się także zakończyć swoją działalność w modelu sprzedaży bezpośredniej (MLM) znanej jako The Body Shop At Home, w Wielkiej Brytanii i Australii, co oznacza zakończenie jej operacji w tych krajach, będących jej jedynymi aktywnymi rynkami.

Czytaj także: The Body Shop składa wniosek o ogłoszenie upadłości w USA i Kanadzie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:49