Mimo trwających problemów w innych lokalizacjach, The Body Shop w Indiach wydaje się nie hamować tempa rozwoju. Vishal Chaturvedi, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej i operacji w The Body Shop India, twierdzi, że Indie są kluczowym rynkiem dla marki, a ich stały rozwój przypisuje silnej atrakcyjności marki i znaczącym możliwościom rynkowym dostępnym w tym kraju. Marka koncentruje się na udoskonalaniu swojego podejścia omnikanałowego i odkrywaniu nowych, wygodnych formatów w celu dalszego umacniania swojej więzi z indyjskimi konsumentami.
Zgodnie ze swoją misją wywierania pozytywnego wpływu zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko, The Body Shop India aktywnie promuje zrównoważone praktyki poprzez inicjatywy takie jak sklepy warsztatowe Activist i program recyklingu rozpoczęty w 2019 r., zachęcający klientów do recyklingu opakowań produktów. Ponadto The Body Shop India zainicjowało potężne kampanie podkreślające rolę kobiet i partnerów handlowych w Indiach, w tym kampanie z udziałem znanych postaci, takich jak aktorka Diana Penty, aby podkreślić zaangażowanie marki w feminizm i aktywizm.
Ostatnie kilka miesięcy było trudne dla The Body Shop. W Stanach Zjednoczonych zakończono działalność 50 placówek handlowych, a los kolejnych 400 wisi na włosku. W Kanadzie zamknęło się 33 punkty sprzedaży, co pociągnęło za sobą likwidację ponad 200 miejsc pracy. Natomiast w Australii przyszłość blisko 120 sklepów stoi pod znakiem zapytania z powodu problemów finansowych. Z kolei w Wielkiej Brytanii, The Body Shop, który ostatnio poddał się procedurze administracyjnej (odpowiednik bankructwa), może przejść pod skrzydła brytyjskiego detalisty odzieżowego Next. Dodatkowo, oddziały firmy w Austrii, Irlandii oraz Luksemburgu niedługo rozpoczną procedurę ogłaszania upadłości. Firma obecnie również likwiduje część swoich sklepów stacjonarnych oraz internetowy punkt sprzedaży w Belgii. The Body Shop zdecydował się także zakończyć swoją działalność w modelu sprzedaży bezpośredniej (MLM) znanej jako The Body Shop At Home, w Wielkiej Brytanii i Australii, co oznacza zakończenie jej operacji w tych krajach, będących jej jedynymi aktywnymi rynkami.
Czytaj także: The Body Shop składa wniosek o ogłoszenie upadłości w USA i Kanadzie