StoryEditor
Producenci
11.03.2024 14:39

The Body Shop składa wniosek o ogłoszenie upadłości w USA i Kanadzie

Kłopoty finansowe The Body Shop wydają się nie mieć końca. / The Body Shop
The Body Shop przeżywa trudności finansowe w USA, Kanadzie i Australii w związku z niedawnym upadkiem swojej brytyjskiej spółki-matki, co doprowadziło do zamknięć sklepów i znacznej utraty miejsc pracy.

W USA zamknięto wszystkie 50 sklepów, a 400 jest zagrożonych, w Kanadzie zamknięto 33 sklepy, co spowodowało utratę ponad 200 stanowisk pracy, a w Australii przyszłość prawie 120 sklepów jest niepewna ze względu na trudności finansowe.

Trudności finansowe wynikały z niepowodzenia brytyjskiego oddziału i późniejszej administracji wkrótce po jego przejęciu przez Aureliusa, co uniemożliwiło międzynarodowym oddziałom dostęp do niezbędnych funduszy w wyniku praktyk „cashpoolingu”. Cashpooling, znane również jako pooling gotówkowy, to metoda zarządzania płynnością finansową w grupie przedsiębiorstw, która pozwala na optymalizację i centralizację zarządzania środkami pieniężnymi w ramach tej grupy. Polega na agregowaniu (pulowaniu) środków pieniężnych z różnych kont bankowych należących do przedsiębiorstw wchodzących w skład grupy, co umożliwia efektywniejsze zarządzanie kapitałem. To sprawiło, że oddziały w Ameryce Północnej i Australii stały się wierzycielami oczekującymi na potencjalne płatności w obliczu niepewności finansowej.

Kryzys ten uwydatnia szersze słabości strategii przejęć The Body Shop i zarządzania finansami, które pogłębia fakt, że Aurelius nie zapłacił w pełni ceny zakupu byłemu właścicielowi, firmie Natura &Co. Wynikające z tego zamieszanie finansowe doprowadziło do szeroko zakrojonej restrukturyzacji, obejmującej dalsze zamykanie sklepów i utratę miejsc pracy, co budzi obawy o przyszłą rentowność i stabilność marki w jej globalnej działalności.

O bieżących kłopotach The Body Shop redakcja pisała m.in. w tekstach:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 02:00