StoryEditor
Producenci
12.09.2022 00:00

Tenex, po długiej przerwie, wprowadza na rynek nową markę. To Yolyn

Polska firma kosmetyczna Tenex wprowadza na rynek nową, wegańską markę pielęgnacyjną Yolyn. To pierwsza nowość firmy po długiej przerwie, wpisana w wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Oficjalna premiera i kampania marki zaplanowana jest na październik.

Tenex – polski producent i dystrybutor kosmetyków – wprowadza na rynek zupełnie nową markę pielęgnacyjną Yolyn. To wegańskie kosmetyki utrzymane w minimalistycznym trendzie. Minimalna liczba produktów ma dawać maksymalne efekty.

Prapremierowo na rynku pojawiły się już kosmetyki pielęgnacyjne do ciała: shoty kąpielowe i mgiełki, a także świece zapachowe do masażu. Można je kupić w sieciach hipermarketów, m.in. Kaufland i Auchan, a także w e-drogeriach, np cocolita, ezebra.  

Docelowo marka skierowana jest przede wszystkim do drogerii i jej najważniejszą kategorią będą kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy. Wiadomo, że będą to trzy linie produktów z fermentem oraz naturalnymi ekstraktami z  maliny, borówki i brzoskwini. Marka stawia na ekorozwój i promowanie proekologicznych działań.

– Będziemy zachęcać konsumentów, by dali drugie życie opakowaniom. Tu nie tylko mowa o ekologii, ale o wdrożeniu opakowania w obieg i o kreatywności, którą tak wiele osób wykazuje się w dobie nurtu DIY – mówi Katarzyna Paciorkowska, od lutego br. marketing director w firmie Tenex (wcześniej przez 11 lat związana z firmą Verona Products Professional).

Główna kampania oraz flagowa linia pielęgnacyjna z fermentem Greenbiotic startuje jesienią. Zaplanowana strategia komunikacji, skupiona wokół działań marketingu 360 stopni, stawia przede wszystkim na współpracę z influencerami, na działania w social mediach, public relations oraz niestandardowe akcje promocyjne.

Yolyn to pierwsza nowość w portfolio firmy Tenex po długiej przerwie, firma od dawna nie wprowadzała nowych marek. 

Tenex jest polskim producentem oraz dystrybutorem kosmetyków. Firma działa na rynku od 30 lat. Ma własne linie produkcyjne i magazyny. Jest producentem marki Dermofuture i wyłącznym dystrybutorem marki Hegron.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.01.2025 14:38
Revolution Beauty z dużym spadkiem wartości akcji – wyniki roczne poniżej oczekiwań
Revolution Beauty

Revolution Beauty, brytyjska marka kosmetyczna, odnotowała spadek wartości akcji o 25 proc. w ubiegłym tygodniu. Przyczyną jest prognoza rocznej sprzedaży, która ma być niższa o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Oficjalne wyniki finansowe firma opublikuje pod koniec lutego.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Morning Star, cena akcji Revolution Beauty na londyńskiej giełdzie w czwartek wynosiła 10,62 pensa. To znaczący spadek w stosunku do wcześniejszych poziomów, który odzwierciedla negatywne nastroje inwestorów wobec prognoz spółki. Marka, znana z produktów z segmentu masowego, zmaga się z trudnościami na kluczowych rynkach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Spółka tłumaczy spadek sprzedaży osłabieniem popytu w grudniu oraz procesem redukcji zapasów przez amerykańskich sprzedawców detalicznych. Mimo tych wyzwań, Revolution Beauty przewiduje, że powróci do wzrostu w roku fiskalnym 2026. Branża kosmetyczna nadal zmaga się z niepewnością rynkową, a najbliższe miesiące pokażą, czy strategia odbudowy sprzedaży przyniesie oczekiwane rezultaty.

Firma podjęła działania naprawcze, w tym wycofanie z oferty ponad 6 000 nierentownych produktów, co stanowiło około dwóch trzecich asortymentu. Mimo tych trudności, Revolution Beauty pozostaje optymistycznie nastawione przewiduje powrót do wzrostu w 2026 roku, wspierany nowymi kontraktami oraz inicjatywami oszczędnościowymi. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
30.01.2025 13:15
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.shutterstock

Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.

Z ustaleń brytyjskiej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Philip Kingsley wynika, ​​że Brytyjki niewłaściwie pielęgnują włosy. Prawie połowa (49 proc.) z nich nie używa szamponu, dostosowanego do konkretnej tekstury włosów, a 24 proc. nigdy nie używało szamponu, przeznaczonego do włosów konkretnego typu.

Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.

Ponieważ prawie połowa kobiet (45 proc.) myje włosy dwa-trzy razy w tygodniu, marka wskazuje również, że proces mycia powinien trwać przez pełne 60 sekund za każdym razem. Kobiety myją włosy zbyt krótko: u 44 proc. trwa to od 30 sekund do minuty, a 9 proc. myje je krócej, niż przez pół minuty.

Zbyt rzadkie mycie włosów jest związane z obawą wielu kobiet o wypadanie włosów. Aż 34 proc. kobiet boi się, że mycie szamponem może nasilać wypadanie włosów. Z kolei 18 proc. nie ma świadomości, że mycie włosów szamponem jest niezbędne dla zdrowia skóry głowy. Równocześnie na rynku rośnie popularność suchych szamponów: marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów (np. w formie pudrów, balsamów i kremów), a w social mediach popularny jest trend "przetrzymywania włosów" bez mycia i przekonywanie o jego szkodliwości.

– Unikanie mycia włosów nie przynosi żadnych korzyści. Jestem zwolenniczką ich codziennego mycia. Spróbujcie nie myć twarzy dłużej niż trzy dni, albo założyć to samo ubranie więcej niż kilka razy bez prania – i zastosujcie to samo myślenie odnośnie włosów i skóry głowy – skomentowała Anabel Kingsley, prezes marki i główna konsultantka w Philip Kingsley.

Philip Kingsley to brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów, założona ponad 60 lat temu. Marka, podkreślająca znaczenie trychologii (nauki o włosach i skórze głowy), jest znana z szerokiej gamy skutecznych produktów do pielęgnacji włosów i dbania o zdrowie włosów różnych typów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. styczeń 2025 21:02