StoryEditor
Producenci
18.05.2018 00:00

Targi sieci Koliber i Kosmeteria w nowej konwencji

Tematyczne prelekcje, nowy standard stoisk, ciekawsze oferty – to nowy standard targów handlowych sieci drogerii Koliber i Kosmeteria, które odbyły się 12-13 maja br. w Wiśle. Targi potwierdziły też zacieśnianie współpracy firmy dystrybucyjnej Ambra ze Stowarzyszeniem Sklepów Kosmeteria  – deklarują one obecnie jedność.  – Zmieniając konwencję targów chcemy dostarczać właścicielom Kolibrów i Kosmeterii wartościowej wiedzy podanej w atrakcyjny sposób – mówi Bartłomiej Kubit, dyrektor generalny Ambry i sieci Drogerie Koliber.

Firma Ambra, główny dostawca do sieci drogeryjnych Koliber i Kosmeteria, wprowadziła  nowy standard w organizacji handlowych targów. Detaliczni partnerzy Ambry skorzystali nie tylko z ciekawych ofert producentów, ale też otrzymali praktyczną wiedzę przydatną w prowadzeniu biznesu.

Spośród 55 obecnych na majowych targach wystawców, 34 to producenci kosmetyczni. – To absolutny rekord pod względem liczby dotychczas wystawiających się firm kosmetycznych – mówi Joanna Mazur, kierownik sieci Koliber. Oprócz marek, które od dawna współpracują z siecią, na targach pojawiły się też firmy, które tę współpracę dopiero zaczynają, m.in.  Floslek, Holika Holika, Monpler (Brissas), Ava czy Korana. Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko polskiej marki naturalnych kosmetyków – Make me Bio.  

Program spotkania był wypełniony po brzegi. W części konferencyjnej, prezentację prowadził ekspert od wdrożenia regulacji RODO. Właściciele otrzymali instrukcje, jak działać, a po konferencji mogli zadać wykładowcy szczegółowe pytania. Sporym zainteresowaniem cieszył się również warsztat z nowoczesnej komunikacji w  mediach społecznościowych – specjaliści z agencji Cross the Line przekazali wskazówki, jak efektywnie prowadzić profile sklepów na Facebooku i na Instagramie.

Furorę zrobił warsztat metamorfozy z Eweliną Rydzyńską – stylistką gwiazd i twarzą Perfecty. Porad profesjonalnego manicure udzielały blogerki z „Boskie Paznokcie”, w programie znalazły się też pokazy fryzjerskie, pokazy makijażu i badanie skóry. Po raz pierwszy uczestnicy targów, w trakcie ich trwania, wybrali produkty roku. Podczas uroczystego bankietu wręczono statuetki: pierwsze miejsce dla Garnier Color Naturals – L’Oréal, drugie miejsce dla Bref Power Active – Henkel; trzecie miejsce dla Perfecta Fenomen C – Dax Cosmetics. –  To tradycja, która z pewnością będzie kontynuowana w przyszłości. Nasze działania skupione są na szerokim wspieraniu drogerii sieci Koliber i Kosmeteria, dlatego chcemy, aby również targi odpowiadały na to wyzwanie. Program kolejnych targów będzie jeszcze ciekawszy  – zapowiada Joanna Mazur, kierownik sieci Koliber.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.12.2024 00:26
L‘Oréal poszerza portfolio o koreańską markę Dr.G
Dzięki modelowi sprzedaży wielokanałowej Dr.G plasuje się Top 3 najlepszych marek produktów do pielęgnacji skóry i  dermokosmetyków w Korei Płd.IG Dr.G

L‘Oréal poinformował o podpisaniu umowy ze szwajcarską grupą Migros, dotyczącą przejęcia jej spółki zależnej Gowoonsesang Cosmetics – w tym koreańskiej marki kosmetycznej Dr.G.

Na skutek tej akwizycji Dr.G stanie się częścią działu produktów konsumenckich koncernu L‘Oréal. Nowa marka w portfolio francuskiego giganta pozwoli sprostać rosnącemu globalnie zapotrzebowaniu konsumentów na koreańskie kosmetyki pielęgnacyjne o naukowo opracowanych formułach – skuteczne i o przystępnych cenach. 

Z przyjemnością witamy Dr.G w naszej rodzinie. Dr.G to stworzone przez dermatologa, wysoce skuteczne rozwiązania, odpowiednie nawet dla najbardziej wrażliwej skóry. Marka ta doskonale uzupełnia nasze obecne portfolio produktów do pielęgnacji skóry – skomentował Alexis Perakis-Valat, globalny prezes działu produktów konsumenckich L‘Oréal.Obserwujemy tę markę od wielu lat. Nie możemy się doczekać przyspieszenia jej rozwoju w Korei Południowej oraz na świecie poprzez dostarczanie najlepszych koreańskich produktów do pielęgnacji skóry konsumentom na całym świecie – dodał Perakis-Valat.

Czytaj też: Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?

Marka Dr.G powstała w 2003 roku, a jej twórcą jest dermatolog Dr Gun Young Ahn. Portfolio obejmuje produkty do pielęgnacji skóry i oparte jest na kilku ukierunkowanych liniach produktowych. Dzięki modelowi sprzedaży wielokanałowej przez wiodące sklepy internetowe i stacjonarne w Korei Południowej, Dr.G plasuje się w czołówce trzech najlepszych marek produktów do pielęgnacji skóry na rynku dermokosmetyków w swojej ojczyźnie. 

Naszą misją od zawsze było zapewnianie zdrowej i promiennej cery dzięki zaawansowanym badaniom. Stanie się częścią L‘Oréal będzie stanowić ważny punkt zwrotny w globalnej realizacji naszej misji – stwierdził założyciel koreańskiej marki.

Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w ciągu najbliższych kilku miesięcy – po uzyskaniu zgód regulacyjnych i spełnieniu innych zwyczajowych warunków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.12.2024 10:05
Perfumy unisex – wybrane w Szwecji prezentem tegorocznych Świąt
Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalych zapachów.IG Agonist, Stora Skuggan, Byredo, Svensk Parfym

O takim wyborze poinformowali eksperci ze sztokholmskiego Instytutu Analiz Handlu (HUI). Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalnych zapachów.

Tegoroczny wybór, czyli perfumy unisex, zostały uznane przez ekspertów za prezent, który niweluje w branży kosmetycznej podziały ze względu na płeć. W poprzednich latach eksperci z HUI za najlepszy prezent pod choinkę uznawali m.in. grę planszową czy bilet do kina.

Wybór ekspertów ma również wymiar ekonomiczny i wiąże się z obserwowanym przez badaczy z branży retail tzw. efektem szminki. Konsumenci w trudniejszych ekonomicznie czasach paradoksalnie wydają więcej na produkty luksusowe – nie stać ich na zakup nowego samochodu, ale poprawiają sobie samopoczucie, kupując drobniejszy, luksusowy artykuł typu perfumy czy wspomniana szminka znanej marki.

Czytaj też: Kosmetyki i szampan – luksus w przystępnej cenie przyciąga klientów w czasach kryzysu

Podobnie jak w innych krajach, również w Szwecji pomimo inflacji branża kosmetyczna jest jedną z niewielu, która odnotowała wzrost sprzedaży. W pierwszym kwartale 2024 roku w Szwecji odnotowano w tej branży 17-procentowy wzrost.

Czytaj też: Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024. Kosmetyki i perfumy ze wzrostem wartości [RAPORT]

Perfumy uniseks, o subtelnej na ogół projekcji i „nieinwazyjnym” charakterze, są od lat domeną szwedzkich producentów. Jest to związane ze społeczną niepisaną zasadą, obowiązującą np. w miejscach pracy, o nieużywaniu tam perfum mocnych, ingerujących w osobistą strefę i komfort drugiej osoby.

Najbardziej znaną globalnie szwedzką marką perfum jest Byredo, założone w 2006 roku przez Bena Gorhama. Byredo to charakterystyczny, minimalistyczny design i nowoczesne, unikalne kompozycje zapachowe. Od lat w topie najpopularniejszych zapachów tej marki znajdują się Gypsy Water, Mojave Ghost czy Bal d‘Afrique.

Wielu zwolenników ma również marka Agonist, powstała w 2008 roku. Jej domeną są niszowe, awangardowe zapachy, inspirowane szwedzką naturą i skandynawską estetyką. Najbardziej znane kompozycje Agonist to Arctic Jade i Nordic Noir. Flakoniki, tworzone ręcznie przez szwedzkich rzemieślników, są uznawane za małe dzieła sztuki. 

Inspirację szwedzką naturą i dziedzictwem deklarują również tacy niszowi producenci perfum, jak Björk & Berries (czyli brzoza i jagody) oraz Svensk Parfym. Ta ostatnia marka to dzieło praktycznie jednej osoby – Henrika Lestréusa, który do dziś osobiście wysyła zakupione w jego sklepie perfumy i odpowiada na e-maile klientów. W Polsce Svensk Parfym cieszy się wśród znawców zapachów niszowych dużym uznaniem, a ukochanym zapachem została porzeczkowo-leśna kompozycja Prakt.

Szwecja posiada również wiele innych – mniejszych, ale równie oryginalnych marek, takich jak Stora Skuggan, Fjällbacka czy NCP Olfactives. One również często skupiają się na ekologicznych rozwiązaniach, prostocie i odniesieniach do tradycji dalekiej Północy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2024 13:58