StoryEditor
Producenci
20.10.2017 00:00

Talent i pasja kobiet zmieniają naukę – genialne badaczki ponownie wyróżnione przez L’Oréal

Nowotwory, mózg i emocje, składniki odżywcze diety, choroby cywilizacyjne, styl życia, nanomateriały – tak różnorodne są obszary badań stypendystek 17. edycji programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. Ich wybitne osiągnięcia mogą być dowodem, jak bardzo współczesny świat potrzebuje zwiększać reprezentację kobiet naukowców. Nazwiska wyróżnionych badaczek ogłoszono podczas uroczystej Gali, która odbyła się 18. października w Warszawie.

Już po raz siedemnasty w ramach programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki przyznano nagrody kobietom, które prowadzą badania z zakresu szeroko pojętych nauk o życiu, m.in.: psychologii, medycyny, biologii czy chemii. Poza otrzymaniem stypendiów nagrodzone badaczki, przy wsparciu organizatorów programu oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego biorą udział w międzynarodowych konferencjach i sympozjach. Dzięki temu promują swoje osiągnięcia naukowe nie tylko wśród naukowców, ale także szerszej opinii publicznej, tak aby służyły one całemu społeczeństwu.

Sześć kobiet – sześć ambitnych projektów naukowych

– Jak co roku, jako Jury, stanęliśmy przed niełatwym wyborem nowych stypendystek spośród wielu bardzo jakościowych kandydatur. Różnorodne projekty, które zdecydowaliśmy się wyróżnić łączy niezwykle wysoki poziom merytoryczny oraz możliwość ich praktycznego zastosowania. Każda z prowadzących je badaczek może, odpowiednio na swoim poziomie kształcenia, pochwalić się nie tylko wspaniałym dorobkiem, ale także ambitnymi planami rozwoju swojej pracy. Dlatego jestem pewna, że niejednokrotnie będziemy świadkami ich kolejnych sukcesów – mówi prof. dr hab. Ewa Łojkowska, przewodnicząca Jury programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki.

W ramach 17. edycji programu trzy stypendia habilitacyjne, każde o wartości 35 tys. zł,  zdobyły:

  • dr Agnieszka Gajewicz, Wydział Chemii, Uniwersytet Gdański (Opracowanie metod szacowania przekrojowego (read-across) wspierających proces oceny ryzyka chemicznego stwarzanego przez nanomateriały);
  • dr n. med. Marta Mańczuk, Zakład Epidemiologii i Prewencji Nowotworów, Pracownia Prewencji Pierwotnej, Centrum Onkologii – Instytut im. M. Skłodowskiej-Curie w Warszawie (Choroby cywilizacyjne - ocena czynników ryzyka związanych ze stylem życia);
  • dr Anna Michalska, Zakład Chemii i Biodynamiki Żywności, Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie (Identyfikacja kluczowych parametrów wybranych sposobów suszenia mających wpływ na termolabilność i interakcje związków bioaktywnych w proszkach owocowych).

Dwa stypendia dla doktorantek w wysokości 30 tys. zł otrzymały:

  • mgr Monika Riegel, Centrum Neurobiologii, Pracownia Obrazowania Mózgu, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN (Mózgowe mechanizmy pamięci asocjacyjnej bodźców werbalnych nacechowanych emocjonalnie – badania behawioralne oraz z zastosowaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI));
  • mgr Wioletta Rut, Zakład Chemii Bioorganicznej, Politechnika Wrocławska (Zastosowanie naturalnych i nienaturalnych aminokwasów w otrzymywaniu aktywnych i specyficznych markerów dla proteaz cysteinowych i treoninowych).

Stypendium dla magistrantki o wartości 20 tys. zł odebrała:

  • Anna Konturek-Cieśla, Zakład Biotechnologii Medycznej, Uniwersytet Jagielloński (Wpływ oksygenazy hemowej-1 i G-kwadrupleksów na stabilność genomową w patogenezie ostrych białaczek szpikowych (AML)).

Platforma networkingowo-szkoleniowa dla stypendystek – nowy element wsparcia w ramach programu

– Dostrzegamy ogromną rolę nauki w podnoszeniu jakości naszego życia. Jednocześnie, w obliczu wciąż zbyt niskiej, 30-proc. reprezentacji kobiet badaczek, zwracamy uwagę na potrzebę wspierania ich genialnych projektów. Od tego roku dodatkowo wszystkim naszym stypendystkom przekazujemy dostęp do platformy online „Academy For Women in Science”. Jest to miejsce wymiany doświadczeń i poszerzenia wiedzy w zakresie kompetencji miękkich, niezwiązanych ściśle z tematem prac naukowych, jednak istotnych
w zarządzaniu zespołem badawczym czy promowaniu swojej pracy. Miło jest mi ogłosić nasz nowy element programu właśnie dzisiaj, kiedy spotykamy się w tak szczególnym gronie stypendystek, partnerów i przyjaciół Dla Kobiet i Nauki – powiedziała podczas Gali Wioletta Rosołowska, Prezes L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Decyzję o przyznaniu nagród Dla Kobiet i Nauki podejmuje niezależne Jury pod przewodnictwem prof. dr hab. Ewy Łojkowskiej, składające się z 16 wybitnych naukowców, reprezentujących różne dyscypliny naukowe i ośrodki badawcze. Program organizowany jest przez L'Oréal Polska we współpracy z Polskim Komitetem do spraw UNESCO, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Polską Akademią Nauk.  

– Wyróżnienie w programie jest dla mnie wielką nobilitacją. Nagroda Dla Kobiet i Nauki przyznawana już od 17 lat jest rozpoznawalna i ceniona w środowisku naukowym. Stypendium, możliwość promowania swojej pracy, a teraz także rozwijania nowych kompetencji są dla mnie istotnym i kompleksowym wsparciem w realizacji moich planów naukowych – mówi Wioletta Rut, stypendystka 17. edycji programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki w kategorii doktoranckiej.

Gala wręczenia nagród L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki odbyła się 18 października 2017 roku w Reducie Banku Polskiego w Warszawie. Uroczystość zgromadziła wybitne osobistości świata nauki, polityki i biznesu.

Program L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki organizowany jest od 2000 roku. W ramach dotychczasowych 17 edycji wyróżnionych zostało już 87 kobiet. Tegoroczne stypendystki dołączyły równocześnie do grona ponad 2700 kobiet na całym świecie, nagrodzonych w międzynarodowych edycjach programu pod nazwą L’Oréal-UNESCO For Women in Science, odbywającego się w 115 krajach. Celem programu jest udzielenie wsparcia finansowego i promowanie osiągnięć naukowych utalentowanych kobiet – naukowców i zachęcanie ich do kontynuacji prac zmierzających do rozwoju nauki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 18:53
Rusza ogólnopolska kampania linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska
Małgorzata Kożuchowska, ambasadorka marki Perfecta i współtwórczyni linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowskafot. materiały prasowe Perfecta

Rusza ogólnopolska kampania reklamowa linii Perfecta Skin. Spot z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej, promujący także jej autorską serię kosmetyków stworzoną z ekspertami marki Perfecta, będzie emitowany w topowych stacjach telewizyjnych.

Małgorzata Kożuchowska, jedna z najbardziej uznanych i lubianych polskich aktorek, od października br. jest ambasadorką marki Perfecta należącej do Dax Cosmetics (Rohto Pharmaceuticals Group).

Rola Małgorzaty Kożuchowskiej jako ambasadorki jest bardzo szeroka – artystka poza wspieraniem flagowych linii kosmetycznych marki Perfecta wraz z ekspertami marki stworzyła linię kosmetyków – Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska. Seria składa się jedenastu produktów do pielęgnacji twarzy w tym dwóch do oczyszczania skóry. Design opakowań charakteryzuje się eleganckim, nowoczesnym minimalizmem i jest to nowy kierunek marki Perfecta.  

Wybór Małgorzaty Kożuchowskiej na ambasadorkę marki nie był przypadkowy. Aktorka od lat inspiruje Polki swoim stylem, klasą oraz wsparciem dla innych kobiet. Zarówno ona, jak i Perfecta, podzielają podobne wartości.

Dorota Dobrzycka, dyrektor marketingu Dax Cosmetics, podkreśla: – Gdy poznaliśmy Małgorzatę Kożuchowską, wybór na ambasadorkę marki Perfecta stał się oczywisty. Małgosia to piękna i elegancka kobieta, pełna niezwykłej wrażliwości i kobiecego uroku. Elegancka, pewna siebie a przy tym tak niezwykle naturalna. Z łatwością łączy różne role życiowe, co sprawia, że jest prawdziwą inspiracją dla wielu kobiet.

Wyjątkowa kreacja pierwszej kampanii reklamowej z udziałem ambasadorki

W poniedziałek 25 listopada br. rusza kampania nowej linii, w której wystąpi Małgorzata Kożuchowska. Spot reklamowy będzie emitowany w topowych stacjach telewizyjnych, m.in. w TVN, Polsat, TVP1, TVP2, TVN7, TVN24, a piękne zdjęcia do niego wykonał znany fotograf gwiazd Marcin Tyszka. Za spot reklamowy i bilbordy sponsorskie odpowiedzialna była agencja Hand Made, a pomysł i koncepcja spotu wyszły ze strony Dax Cosmetics.

Spot jest on wyjątkowy w swoim wyrazie i przekazie. Małgorzata Kożuchowska od początku wiedziała jak chce przekazać wartości, które stoją za marką oraz innowacyjność linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska, która jest oparta innowacyjnej technologii HERO 3 [PEP]. Technologia ta bazuje na synergicznym działaniu trzech rodzajów peptydów, erytrytolu oraz prebiotyku, co zapewnia rewolucyjne efekty w pielęgnacji skóry.

Odnosząc się do tych innowacyjnych składników, Małgorzata Kożuchowska pokazuje w kampanii trzy różne oblicza kobiety – elegancką, pewną siebie i zmysłową – a każde z nich symbolizuje różne aspekty życia i towarzyszące  im emocje. W ten artystyczny sposób marka podkreśla umiejętność każdej kobiety  do odnajdywania się i radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych.

Małgorzata Kożuchowska bardzo aktywnie włączyła się w prace nad nową linią. Uczestniczyła w budowaniu jej koncepcji, wybrała linię zapachową, testowała produkty. Dumna ze swojego udziału w tym projekcie, podkreśla:  – Perfecta  to marka, która od lat troszczy się o kobiece piękno i komfort. Praca nad nową linią kosmetyków była dla mnie inspirującym doświadczeniem. Miałam możliwość aktywnie uczestniczyć w każdym etapie powstawania kosmetyków – od formuły przez wybór słoiczków po projekty opakowań. Cieszę się, że mogę wspierać markę, która z tak dużą troską podchodzi do potrzeb kobiet.

Perfecta, z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, zawsze dążyła do dostarczania najwyższej jakości kosmetyków kobietom o różnych potrzebach. Marka oferuje innowacyjne rozwiązania w branży kosmetycznej, a współpraca z Małgorzatą Kożuchowską stanowi doskonały przykład łączenia doświadczenia z nowoczesnością.

Obecna kampania jest początkiem zaplanowanej współpracy z ambasadorką, w ramach której będzie rozwijana marka Perfecta, jak i linia Perfecta Skin.

Jak działają kosmetyki Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska?

Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska to linia pielęgnacyjna o wszechstronnym działaniu anti-aging. Seria, którą współtworzyła ambasadorka, składa się z jedenastu produktów – są to kremy do twarzy (w tym z SPF) i na okolice oczu, sera przeznaczone dla osób w dwóch kategoriach wiekowych oraz trzy produkty do oczyszczania skóry.  

 

.  

Linia bazuje na rewolucyjnej technologii HERO 3[PEP]TM łączącej trzy rodzaje peptydów, erytrytol oraz prebiotyk, które razem zapewniają wielowymiarową i skuteczną pielęgnację. Formuła wielowymiarowe działanie: pobudza procesy regeneracyjne, wspiera odnowę skóry, działa na nią relaksująco i rozluźniająco, chroni przed przesuszeniem, poprawia jędrność skóry, działa antyoksydacyjnie i pozwala utrzymać jej mikrobiom w równowadze.  

• 3 X PEPTYDY – peptydy sygnałowe pobudzają procesy regeneracyjne skóry, a peptydy transportujące pomagają jonom miedzi przenikać w głębsze partie naskórka, wspierając odnowę skóry. Neuropeptydy działają relaksująco i rozluźniająco na skórę twarzy.

• ERYTRYTOL – chroni przed nadmiernym przesuszeniem skóry oraz poprawia jej jędrność. Wykazuje działanie antyoksydacyjne, zwalcza wolne rodniki.

• PREBIOTYKI – pozwalają utrzymać mikrobiom skóry w równowadze, wspierając funkcje ochronne.

Kosmetyki są dostępne w drogeriach i w sklepie internetowym Rossmann.pl oraz w internetowym sklepie marki perfecta-kosmetyki.pl  

2024 rok jest szczególnym rokiem dla firmy Dax Cosmetics – producent istnieje na rynku od 40 lat, a od 10 lat jest częścią międzynarodowej grupy farmaceutyczno-kosmetycznej Rohto Pharmaceuticals Group. Największa marka w portfolio, Perfecta, świętuje jubileusz 20-lecia. Dax Cosmetics w swoim portfolio ma aż siedem marek kosmetycznych: Perfecta, Yoskine, Hada Labo Tokyo, Dax Sun, Cashmere, Celia i Dax Men.

Artykuł Sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 11:45
Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Marka Rituals Cosmetics sukcesywnie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, redukując tym samym swój ślad węglowy. Marka podjęła zobowiązanie, że do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto. Jest to jedno ze zobowiązań środowiskowych marki, która w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju podsumowuje to, co do tej pory udało jej się osiągnąć.

W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży, która wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r.

Dzięki takim wyborom konsumentów, którzy kupowali wkłady uzupełniające poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła w 2203 r. ponad tonę materiałów, ponad 2 mln ton 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.

Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania produktów marki nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Firma zwiększyła odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.

Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.

Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Rituals Cosmetics to luksusowa marka oferująca produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów oraz zapachy do domu. Firma powstała w 2000 roku w Amsterdamie. Jej produkty, poprzez sieć ponad 1 tys. sklepów, 4,2 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz pięciu obiektów SPA, obecne są w 36 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2024 11:23