Firma Sylveco rozszerza swoją dystrybucję na polskim rynku. Jej kosmetyki są poszukiwane przez konsumentów ceniących produkty naturalne i przez właścicieli drogerii, którzy pragną uatrakcyjnić ofertę. – Drogerie tradycyjne to dla nas cenni partnerzy. Wiemy, że ich funkcjonowanie wymaga wsparcia ze strony producentów i chętnie to robimy – powiedział Piotr Dutka, dyrektor sprzedaży Sylveco, w rozmowie z „Wiadomościami Kosmetycznymi” podczas rozdania Pereł Rynku Kosmetycznego 2016. Zapewnił równocześnie, że sprzedaż produktów i marek z aktualnego portfolio w supermarketach i dyskontach jest poza zainteresowaniem firmy. Jednak prowadzone są zaawansowane rozmowy z drogeriami rynku nowoczesnego. Już teraz produkty Sylveco i Vianek oferowane są w Naturze.
Firma Sylveco to producent polskich kosmetyków naturalnych. W drogeriach są one dostępne od 2014 roku. Wcześniej można je było kupić jedynie w sklepach zielarskich, ze zdrową żywnością oraz niektórych aptekach. – Idealnie wstrzeliliśmy się w modę na kosmetyki naturalne. Od niedawna konsumenci zaczęli zwracać uwagę na składy, poszukiwać produktów bez chemii i nauczyli się wybierać te, które są dla nich najlepsze. I choć kosmetyki naturalne pojawiły się już kilka lat wcześniej, to mam wrażenie, że wtedy były falstartem – twierdzi Piotr Dutka. Nie wyklucza, że firma Sylveco wprowadzi kolejne brandy kosmetyków naturalnych. Na razie jednak producent skupi się na tegorocznej premierze – marce Vianek, oraz wcześniejszej – Sylveco. To w ramach tych marek w przyszłym roku pojawią się liczne nowości.
Producent kultowego płynu do mycia naczyń Ludwik, Grupa Inco, zajmuje czwarte miejsce na rynku uniwersalnych środków czyszczących, takich jak płyny do podłóg i środki do czyszczenia kuchni oraz łazienek. Płyny do naczyń, stanowiące znaczną część chemii gospodarczej, generują dwie trzecie przychodów firmy. Ważnymi kategoriami są także nawozy i opakowania, a firma zarabia również na produktach leczniczych i nieruchomościach. W 2023 roku Grupa Inco znacząco poprawiła swoje wyniki finansowe, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 427,7 milionów złotych oraz rekordowy zysk netto prawie 53,4 milionów złotych.
Rok 2022 był dla Grupy Inco wyjątkowo trudny z powodu drastycznych wzrostów cen surowców i energii, co zmusiło firmę do zakończenia współpracy z jedną z dużych sieci. Jednak dzięki renegocjacjom umów z partnerami oraz otwarciu nowych kanałów sprzedaży, firma zaczęła działać na nowych, korzystniejszych warunkach.
powiedział Sławomir Józefiak, prezes Grupy Inco, w rozmowie z portalem Puls Biznesu, dodając, że w planach są duże inwestycje.Grupa Inco ma ambitne plany inwestycyjne na lata 2024-2028, w ramach których zamierza zainwestować 200 milionów złotych w produkcję. Anna Rybak, wiceprezeska firmy, zaznacza, że inwestycje obejmą modernizację infrastruktury oraz wprowadzenie nowego asortymentu. Największe inwestycje będą realizowane w Górze Kalwarii, gdzie powstaną nowe hale magazynowo-produkcyjne. W Borowie koło Wrocławia firma przeznaczy 8 milionów złotych na produkcję produktów w sprayu, kapsułek do prania i płynów uniwersalnych, a w Izabelinie 2 milionów złotych na rozwój produkcji produktów leczniczych.
Obecnie eksport stanowi 12 proc. przychodów Grupy Inco. W związku z sytuacją geopolityczną, firma kieruje się na rynki zachodnie, planując wejście do krajów takich jak Włochy, Niemcy i Francja.
mówi Sławomir Józefiak. Grupa Inco zamierza zreorganizować dział eksportu i nie wyklucza zatrudnienia pracowników w nowych krajach.Czytaj także: Yope rozwija serię produktów budżetowych
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare