Zwiększanie swoich możliwości produkcyjnych Spółdzielnia Świt rozpoczęła już w ubiegłym roku, kiedy wiosną kupiła w pełni wyposażone fabryki w Halinowie od firmy Colgate-Palmolive. W efekcie mogła znacząco podnieść swoją obecność w segmencie szamponów, żeli i płynów do kąpieli. – Możliwości tego zakładu i linie produkcyjne wykorzystujemy w coraz większym stopniu, stale zwiększając wolumen produkowanych wyrobów – mówi Agnieszka Stankiewicz, dyrektor marketingu Spółdzielni Świt. Dzięki tej inwestycji firma wciąż powiększa asortyment produktów chemii gospodarczej (m.in. o płyny uniwersalne i płyny do mycia okien). Wkroczyła również w segment mydeł w płynie, wprowadzając na rynek odświeżające mydła CleanHands o działaniu antybakteryjnym. W ostatnim miesiącu ruszyła też z produkcją płynów do kąpieli i szamponów marki Days Cosmetics.
Ważną częścią działalności firmy Świt Pharma była i jest produkcja marek własnych. – Dzięki nabyciu fabryki w Halinowie Świt może obsługiwać w tym zakresie nawet największych kontrahentów z kraju i zagranicy – zapewnia Agnieszka Stankiewicz.
To jednak nie koniec inwestycji tego producenta. Spółdzielnia kupiła niedawno od koncernu Avon nieczynną część zakładów w Garwolinie, gdzie kiedyś były wytwarzane aerozole i płyny. – Zakład od jakiegoś czasu nie był wykorzystywany do produkcji przez poprzedniego właściciela. Równolegle z jego zakupem nabyliśmy linię do rozlewu wód toaletowych i perfumowanych oraz automatyczną linię do sleevowania produktów. Tym samym zakład powróci do swojej pierwotnej funkcji – wyjaśnia dyrektor marketingu Spółdzielni Świt.
Uruchomienie produkcji planowane jest na początek przyszłego roku. Inwestycja znacząco zwiększy moce produkcyjne spółdzielni w zakresie wód toaletowych i perfumowanych, a także pozwoli wejść w nowy segment – aerozoli. Świt zamierza oferować produkty pochodzące z nowego zakładu zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych pod swoimi markami, a także jako podwykonawca pracujący dla innych firm kosmetycznych.
W ciągu czterech lat spółdzielnia zainwestuje w sumie ok. 50 mln zł, kilkakrotnie zwiększając swoje moce produkcyjne – do około 120 mln sztuk kosmetyków rocznie.