Obecna od niemal 30 lat w Polsce, firma Johnson & Johnson Poland otworzyła w Warszawie pierwsze w historii firmy naukowo-badawcze centrum doskonałości sektora konsumenckiego. Do końca 2019 roku pracę znajdzie w nim 90 osób, docelowo inwestor planuje zatrudnić 120 osób.
Działalność centrum będzie koncentrować się na rozwoju, rejestracji i wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów z segmentu zdrowia i higieny osobistej Johnson & Johnson na całym świecie. Centrum zapewni wsparcie w obszarach regulacji, operacji klinicznych, laboratoryjnych systemów informacyjnych oraz spraw medycznych. Placówka będzie ważnym punktem kontaktowym dla wszystkich oddziałów firmy na całym świecie.
– Polska ma ogromną pulę niezwykle utalentowanych pracowników i jest miejscem, w którym rozwija się innowacje – powiedział Frank Konings, dyrektor operacyjny Johnson & Johnson Consumer Inc.
– Inwestycja Johnson & Johnson dowodzi, że innowacyjne projekty o strategicznym znaczeniu można z sukcesem realizować w Polsce. Mamy bardzo dobrze wykształconych ludzi, którym chce się pracować i tworzyć wartość dodaną dla polskiej gospodarki – powiedział Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Jak zauważył, sektor nowoczesnych usług (BSS) zatrudnia 280 tys. osób, a ponad 36 tys. pracuje w centrach o charakterze badawczo-rozwojowym. – Z kolei nasza agencja obsługuje 18 projektów inwestycyjnych B+R, które mogą stworzyć ponad 1,3 tys. miejsc pracy – dodał.