W raporcie wykorzystano dane z badań Google z dwunastu miesięcy, aby określić, która marka modowa była najpopularniejsza w poszczególnych krajach na świecie.
Wyniki pokazały, że to Louis Vuitton wspina się na szczyt w aż 47 krajach na całym świecie, w tym we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, RPA, Maroku, a nawet Australii. Popularność niemal globalna, której jednak nie notuje na kontynencie azjatyckim i amerykańskich.
Gucci zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych marek modowych w 13 krajach, daleko za Louisem Vuittonem. Włoska marka, która w tym roku kilkakrotnie wyróżniała się w mediach, dominuje w Japonii, Meksyku, Peru, Boliwii, w Kolumbii i oczywiście w rodzimych Włoszech.
Na trzecim miejscu plasuje się Chanel, która okazuje się najpopularniejszą marką w 12 krajach. Co ciekawe, dom mody przy rue Cambon nigdy nie jest wymieniany jako numer jeden w Europie, ale wywołuje szaleństwo w Azji, a zwłaszcza na Bali, w Hongkongu, Indonezji, Laosie i Tajlandii.
Zaraz poza pierwszą trójką jest marka Calvin Klein zwyciężając w 11 krajach, w tym w Rosji, na Ukrainie i w Chile. Marka Coach jest na szóstej pozycji, będąc najpopularniejszą marką w Brazylii i Arabii Saudyjskiej, podczas gdy Loewe - ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce - wyraźnie wyróżnia się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Ranking według liczby krajów, w których marka zajmuje pierwsze miejsce w wyszukiwaniach Google (źródło: fashionnetwork.com)