StoryEditor
Producenci
14.06.2018 00:00

Stworzony przez Henkla model skóry umożliwia innowacyjne testowanie

Phenion – model skóry o pełnej grubości, stworzony przez naukowców z firmy Henkel – w ramach międzynarodowego projektu badawczego wykorzystano do zbadania tzw. genotoksyczności, czyli możliwości uszkodzenia DNA przez surowce używane w produkcji. Powstały w wyniku tych badań test 3D Skin Comet przeszedł z powodzeniem pierwszą fazę procesu oceny zmierzającego do upowszechnienia go w branży kosmetycznej. 

Sztuczne biologiczne modele skóry są tworzone w oparciu o  komórki ludzkiej skóry, dzięki czemu idealnie nadają się do przeprowadzania różnego rodzaju analiz. – Tworzenie innowacyjnych produktów wymaga wiarygodnych metod testowania. Firma Henkel jest tego świadoma, dlatego angażuje się w opracowywanie nowych metod testowania bezpieczeństwa składników swoich produktów – powiedział dr Dirk Petersohn, dyrektor badań biologicznych i klinicznych w Dziale Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych firmy Henkel.

Modele skóry, które firma Henkel początkowo opracowała na własne potrzeby, są teraz wprowadzane na rynek pod marką Phenion i udostępniane dla zainteresowanych laboratoriów oraz instytucji naukowych. Modele te stanowią alternatywny system testowania in-vitro, stosowany nie tylko w podstawowych badaniach w dziedzinie dermatologii i kosmetologii, ale też do testowania bezpieczeństwa surowców i produktów.

Aby uzyskać zgodę organów nadzorujących dopuszczenie do obrotu, test 3D Skin Comet przechodzi obecnie proces walidacji w pięciu europejskich i amerykańskich laboratoriach badających właściwości genotoksyczne różnych substancji. Właśnie zakończyła się pierwsza faza tego procesu.  – Uzyskane wyniki to ważny krok na drodze do uznania testu 3D Skin Comet za oficjalnie akceptowaną metodę testowania – powiedział Dirk Peterson.

Model skóry o pełnej grubości w teście 3D Comet Skin sprawdza się o wiele lepiej niż wcześniej stosowane metody in-vitro. Użycie komórek ludzkiej skóry w środowisku trójwymiarowym stanowi dobre odzwierciedlenie prawdziwej ludzkiej skóry, zapewnia większą zdolność prognozowania. Model Phenion składa się bowiem z w pełni zróżnicowanego naskórka, czyli zewnętrznej warstwy skóry oraz skóry właściwej, która zawiera naturalną tkankę łączną z włóknami kolagenowymi. Przypomina więc prawdziwą skórę ludzką pod wieloma względami anatomicznymi i fizjologicznymi, dzięki czemu jest idealnym narzędziem do projektów badawczych oraz do rozwijania nowatorskich alternatywnych metod testowania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 12:12