StoryEditor
Producenci
14.06.2018 00:00

Stworzony przez Henkla model skóry umożliwia innowacyjne testowanie

Phenion – model skóry o pełnej grubości, stworzony przez naukowców z firmy Henkel – w ramach międzynarodowego projektu badawczego wykorzystano do zbadania tzw. genotoksyczności, czyli możliwości uszkodzenia DNA przez surowce używane w produkcji. Powstały w wyniku tych badań test 3D Skin Comet przeszedł z powodzeniem pierwszą fazę procesu oceny zmierzającego do upowszechnienia go w branży kosmetycznej. 

Sztuczne biologiczne modele skóry są tworzone w oparciu o  komórki ludzkiej skóry, dzięki czemu idealnie nadają się do przeprowadzania różnego rodzaju analiz. – Tworzenie innowacyjnych produktów wymaga wiarygodnych metod testowania. Firma Henkel jest tego świadoma, dlatego angażuje się w opracowywanie nowych metod testowania bezpieczeństwa składników swoich produktów – powiedział dr Dirk Petersohn, dyrektor badań biologicznych i klinicznych w Dziale Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych firmy Henkel.

Modele skóry, które firma Henkel początkowo opracowała na własne potrzeby, są teraz wprowadzane na rynek pod marką Phenion i udostępniane dla zainteresowanych laboratoriów oraz instytucji naukowych. Modele te stanowią alternatywny system testowania in-vitro, stosowany nie tylko w podstawowych badaniach w dziedzinie dermatologii i kosmetologii, ale też do testowania bezpieczeństwa surowców i produktów.

Aby uzyskać zgodę organów nadzorujących dopuszczenie do obrotu, test 3D Skin Comet przechodzi obecnie proces walidacji w pięciu europejskich i amerykańskich laboratoriach badających właściwości genotoksyczne różnych substancji. Właśnie zakończyła się pierwsza faza tego procesu.  – Uzyskane wyniki to ważny krok na drodze do uznania testu 3D Skin Comet za oficjalnie akceptowaną metodę testowania – powiedział Dirk Peterson.

Model skóry o pełnej grubości w teście 3D Comet Skin sprawdza się o wiele lepiej niż wcześniej stosowane metody in-vitro. Użycie komórek ludzkiej skóry w środowisku trójwymiarowym stanowi dobre odzwierciedlenie prawdziwej ludzkiej skóry, zapewnia większą zdolność prognozowania. Model Phenion składa się bowiem z w pełni zróżnicowanego naskórka, czyli zewnętrznej warstwy skóry oraz skóry właściwej, która zawiera naturalną tkankę łączną z włóknami kolagenowymi. Przypomina więc prawdziwą skórę ludzką pod wieloma względami anatomicznymi i fizjologicznymi, dzięki czemu jest idealnym narzędziem do projektów badawczych oraz do rozwijania nowatorskich alternatywnych metod testowania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 06:06