StoryEditor
Producenci
16.07.2019 00:00

Stella McCartney dołącza do marek grupy LVMH

Półtora roku po opuszczeniu grupy Kering, marka Stella McCartney rozpoczyna współpracę z LVMH. Luksusowa grupa numer jeden na świecie, która ma w portfolio takie marki jak Dior i Louis Vuitton, ogłosiła 15 lipca, że podpisała umowę partnerską „w celu przyspieszenia rozwoju Stella McCartney House” - podaje fashionnetwork.com.

Szczegóły umowy zostaną podane we wrześniu, ale założycielka marki, Stella McCartney, zachowa większościowy pakiet i będzie pełnić funkcję dyrektorki i ambasadorki swojej marki, której obroty oszacowano na 150–200 mln euro.

Stella McCartney jest pionierką w zmianie procesów i nawyków w pozyskiwaniu i produkowaniu konfekcji w branży modowej. Nieco ponad rok po tym, jak Kering i Stella McCartney zakończyli wspólne przedsięwzięcie utworzone w 2001 roku, projektantka dołączyła do drugiego francuskiego giganta w tym sektorze. 

Grupa LVMH, lider światowego luksusu, nadal rozszerza portfolio swoich marek. Po ogłoszeniu ponownego otwarcia Patou (którego pierwszy pokaz ma się odbyć we wrześniu), przejęła większość udziałów w firmie jubilerskiej Repossi. Wiosną zainicjowała także nową markę modową Fenty we współpracy z Rihanną. 

- Nawiązanie współpracy z Bernardem Arnaultem, jego rodziną i grupą LVMH to nowy kamień milowy dla mnie, mojej rodziny, ale także dla wszystkich w Stella McCartney - powiedziała projektantka. - Marka przeszła długą drogę od momentu jej wprowadzenia - nowe partnerstwo z LVMH to wielkie uznanie dla tej pracy. 

Stella McCartney będzie specjalnym doradcą Bernarda Arnaulta i członków komitetu wykonawczego Grupy LVMH ds. zrównoważonego rozwoju.

- Jestem bardzo zadowolony z tej współpracy ze Stellą. To początek pięknej historii razem - jesteśmy przekonani o wielkim długoterminowym potencjale jej domu mody. Decydujący był dla mnie następujący czynnik: Stella była pionierem w uwzględnianiu kwestii środowiska i etycznych i zawsze starała się rozwijać swój dom mody wokół tych wartości. Wzmocni to zaangażowanie Grupy LVMH w zrównoważony rozwój - skomentował Bernard Arnault, prezes LVMH. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 15:31
Nowy pop-up Chanel w Londynie: zapachowa podróż na Chance Street
Chanel

Dom mody Chanel otwiera nową, immersyjną przestrzeń pop-up w Londynie, aby uczcić premierę Chance Eau Splendide – najnowszego zapachu z kolekcji Chance. Wydarzenie odbędzie się od 25 kwietnia do 5 maja w The Dream Factory przy Chance Street w Shoreditch. Wstęp jest bezpłatny, a celem inicjatywy jest zaprezentowanie nowej kompozycji zapachowej w interaktywny i zmysłowy sposób.

Na zewnątrz budynku uwagę przyciąga mural inspirowany pop-artem, utrzymany w fioletowej tonacji charakterystycznej dla Eau Splendide. Autorska grafika ma oddawać dynamiczną energię całej kolekcji Chance, a jednocześnie nawiązywać do artystycznego ducha dzielnicy Shoreditch. Wnętrze pop-upu oferuje odwiedzającym możliwość zapoznania się z pełną linią zapachową – Chance, Eau Tendre, Eau Fraîche, Eau Vive oraz nowym Eau Splendide – przy specjalnie przygotowanym barze zapachowym.

Oprócz ekspozycji zapachów, goście mogą skorzystać z interaktywnych atrakcji, takich jak gry oraz instalacje dotykowe, mające na celu przeniesienie ich w świat Chance. Jednym z głównych punktów programu jest Hall of Mirrors – instalacja inspirowana nową kampanią promującą Eau Splendide, wyreżyserowaną przez Jeana-Pierre’a Jeuneta. W filmie belgijska piosenkarka Angèle – nowa twarz zapachu – przemierza labirynt przypominający wesołe miasteczko, co zostało odzwierciedlone w aranżacji londyńskiej przestrzeni.

Chanel oferuje również płatną usługę kosmetyczną – Chance Beauty Service – w cenie 60 funtów za 75 minut. Usługa obejmuje indywidualną konsultację makijażową inspirowaną pięcioma stylizacjami, z których każda odzwierciedla charakter jednego z zapachów kolekcji. Kulminacyjnym momentem wydarzenia będzie Chance Street Soirée, które odbędzie się 1 maja. W programie wieczoru przewidziano muzykę na żywo, koktajle, przekąski oraz torby z upominkami. Bilet wstępu kosztuje 60 funtów i można go wymienić na zakupy podczas wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 14:37
Beiersdorf notuje wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku
Laboratorium w Beiersdof Manufacturing PoznańLinkedin Beiersdorf

Niemiecka firma Beiersdorf, producent marek takich jak Nivea, Eucerin czy La Prairie, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025. Sprzedaż całkowita grupy wzrosła o 3,6 proc. w ujęciu organicznym, osiągając poziom 2,7 miliarda euro. Segment konsumencki, obejmujący główne marki pielęgnacyjne spółki, wygenerował przychody na poziomie 2,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 2,3 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

W segmencie konsumenckim szczególnie wyróżniła się dywizja Derma. Marki Eucerin i Aquaphor odnotowały imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 11,4 proc. Dla porównania, marka Nivea zwiększyła swoje wyniki o 2,5 proc. Nieco słabsze rezultaty osiągnęła marka premium La Prairie, której sprzedaż spadła o 17,5 proc. Spółka tłumaczy to trudnym otoczeniem rynkowym w Chinach oraz utrzymującą się słabą koniunkturą w handlu podróżnym.

Prezes Beiersdorf, Vincent Warnery, podkreślił, że wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami zarządu. Firma kontynuuje strategię ekspansji na nowe rynki oraz stawia na innowacje produktowe. Warnery zaznaczył także, że pomimo wyzwań w Chinach, podjęte tam działania porządkowe mają na celu zbudowanie podstaw pod przyszły rozwój firmy w tym regionie.

Poza segmentem konsumenckim pozytywnie zaprezentowała się także marka Tesa, znana z produktów klejących i przemysłowych. Skorzystała ona z silnego popytu w branży elektronicznej oraz korzystnego efektu bazy porównawczej z pierwszego kwartału 2024 roku. Firma utrzymała swoją prognozę na cały 2025 rok, zakładając dalszy, zrównoważony wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2025 15:41