Historia marki sięga 120 lat. W 1889 roku w Budapeszcie powstają laboratoria Molnar Moser. Swoimi osiągnięciami wyróżnia się niewielkie laboratorium Mol-Mos, które następnie rozpoczyna działalność w Cluj-Napoca, w Rumunii. Prawie 80 lat później, w 1968 roku w laboratoriach Farmec Cluj prof. dr Ana Aslan wyprodukuje pierwszy na świecie krem anti-age Gerovital H3. Produkt adresowany do 40 letnich kobiet, których skóra wykazuje pierwsze oznaki starzenia. Od tego momentu jego produkcja nigdy nie została przerwana. Obecnie firma Farmec odnowiła linię i wprowadziła warianty produktów, które kontynuuję i rozwijają osiągnięcia wcześniejszej formuły kosmetycznej opracowanej przez prof. dr Anę Aslan.
Prof. dr Ana Aslan (1897-1988), sławna rumuńska geriatra i gerontolog, znana na całym świecie w związku ze swoimi odkryciami, stworzyła podstawy do walki z procesami starzenia organizmu, rozwijając pierwsze kosmetyki o działaniu geriatrycznym. Opracowała witaminę H3, produkt, którego formuła została oparta na prokainie, znanej dotąd jedynie jako środek miejscowo znieczulający. Przestudiowała, w jaki sposób można wykorzystać prokainę w walce ze starzeniem się i wykorzystać jej wpływ na urodę. W 1952 roku pod jej kierownictwem powstał pierwszy instytut geriatrii w Rumunii, który został uznany przez Światową Organizację Zdrowia.
Koncepcja Gerovital H3 po raz pierwszy została zaprezentowana w 1957 roku w Weronie we Włoszech, z okazji IV Międzynarodowego Kongresu Gerontologii. Po kremy rumuńskiej profesor sięgały takie gwiazdy i osobistości, jak Marlena Dietrich, Claudia Cardinale, Jacqueline Kennedy, Charile Chaplin czy Salvador Dali. Ona sama mawiała: „Wypowiedziałam wojnę starości. Jako gerontolog i geriatra muszę wyjaśnić ludziom, co to znaczy zestarzeć się i co muszą zrobić, aby poprawić jakość swojego życia”.
W latach 90. ubiegłego wieku stosowanie prokainy i jej pochodnych zostało zakazane. Na rynek weszła gama produktów Gerovital w zmienionej formule. Dzisiaj pod tą marką występuje kilkanaście linii pielęgnacyjnych, w tym Gerovital Classic, Gerovital Plant i Gerovital H3 Evolution wprowadzona na rynek trzy lata temu.
Prof. dr Ana Aslan, która powierzyła prawa do produkcji kremów Gerovital firmie Farmec, była przez wiele lat jej doradcą naukowym i nadal pozostaje jej duchowym patronem, zaś produkty Gerovital H3 oraz logo firmy są sygnowane jej podpisem. W 2002 roku Farmec otrzymał Międzynarodowy Certyfikat Jakości ISO 9001:2008. Obecnie firma oferuje ponad 400 produktów kosmetycznych i jest najważniejszym rumuńskim producentem kosmetyków. W kraju posiada 21,8 proc. udziałów w kategorii pielęgnacji twarzy, 26,9 proc. w kategorii oczyszczania twarzy (ilościowo za Nielsen, 2011 r.)
i 28,8 proc. w kategorii pielęgnacji włosów (wartościowo za Nielsen, 2011 r.). Formuła Gerovital H3 jest wykorzystywana w ponad dwudziestu krajach na całym świecie ze względu na deklarowane właściwości anti-aging. Wyłącznym dystrybutorem marki Gerovital na Polskę
jest firma Tenex.
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski