StoryEditor
Producenci
20.06.2013 00:00

Spuścizna Any Aslan

We wrześniu ubiegłego roku na naszym rynku pojawiła się marka Gerovital, znana tylko niewielkiej grupie Polek, które zetknęły się z nią podczas zagranicznych podróży. Ale nawet one pewnie nie zdają sobie sprawy, że wywodzi się z rumuńskich laboratoriów, w których powstał pierwszy na świecie krem przeciwzmarszczkowy.

Historia marki sięga 120 lat. W 1889 roku w Budapeszcie powstają laboratoria Molnar Moser. Swoimi osiągnięciami wyróżnia się niewielkie laboratorium Mol-Mos, które następnie rozpoczyna działalność w Cluj-Napoca, w Rumunii. Prawie 80 lat później, w 1968 roku w laboratoriach Farmec Cluj  prof. dr Ana Aslan wyprodukuje pierwszy na świecie krem anti-age Gerovital H3. Produkt adresowany do 40 letnich kobiet, których skóra wykazuje pierwsze oznaki starzenia. Od tego momentu jego produkcja nigdy nie została przerwana. Obecnie firma Farmec odnowiła linię i wprowadziła warianty produktów, które kontynuuję i rozwijają osiągnięcia wcześniejszej formuły kosmetycznej opracowanej przez prof. dr Anę Aslan.
Prof. dr Ana Aslan (1897-1988), sławna rumuńska geriatra i gerontolog, znana na całym świecie w związku ze swoimi odkryciami, stworzyła podstawy do walki z procesami starzenia organizmu, rozwijając pierwsze kosmetyki o działaniu geriatrycznym.  Opracowała witaminę H3, produkt, którego formuła została oparta na prokainie, znanej dotąd jedynie jako środek miejscowo znieczulający. Przestudiowała, w jaki sposób można wykorzystać prokainę w walce ze starzeniem się i wykorzystać jej wpływ na urodę. W 1952 roku pod jej kierownictwem powstał pierwszy instytut geriatrii w Rumunii, który został uznany przez Światową Organizację Zdrowia.
Koncepcja Gerovital H3 po raz pierwszy została zaprezentowana w 1957 roku w Weronie we Włoszech, z okazji IV Międzynarodowego Kongresu Gerontologii. Po kremy rumuńskiej profesor sięgały takie gwiazdy i osobistości, jak  Marlena Dietrich, Claudia Cardinale, Jacqueline Kennedy, Charile Chaplin czy Salvador Dali. Ona sama mawiała: „Wypowiedziałam wojnę starości. Jako gerontolog i geriatra muszę wyjaśnić ludziom, co to znaczy zestarzeć się i co muszą zrobić, aby poprawić jakość swojego życia”.
 
W latach 90. ubiegłego wieku stosowanie prokainy i jej pochodnych zostało zakazane. Na rynek weszła gama produktów Gerovital w zmienionej formule. Dzisiaj pod tą marką występuje kilkanaście linii pielęgnacyjnych, w tym Gerovital Classic, Gerovital Plant i Gerovital H3 Evolution wprowadzona na rynek trzy lata temu.
Prof. dr Ana Aslan, która powierzyła prawa do produkcji kremów Gerovital firmie Farmec, była przez wiele lat jej doradcą naukowym i nadal pozostaje jej duchowym patronem, zaś produkty Gerovital H3 oraz logo firmy są sygnowane jej podpisem. W 2002 roku  Farmec otrzymał Międzynarodowy Certyfikat Jakości ISO 9001:2008. Obecnie firma oferuje ponad 400 produktów kosmetycznych i jest najważniejszym rumuńskim producentem kosmetyków. W kraju posiada 21,8 proc. udziałów w kategorii pielęgnacji twarzy, 26,9 proc. w kategorii oczyszczania twarzy (ilościowo za Nielsen, 2011 r.)
i 28,8 proc. w kategorii pielęgnacji włosów (wartościowo za Nielsen, 2011 r.). Formuła Gerovital H3 jest wykorzystywana w ponad dwudziestu krajach na całym świecie ze względu na deklarowane właściwości anti-aging. Wyłącznym dystrybutorem marki Gerovital na Polskę
jest firma Tenex. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 13:04
Piotr Kuc objął stanowisko dyrektora zarządzającego firmy Arkana Cosmetics.
Piotr Kuc, od listopada 2024 dyrektor zarządzający Arkana Cosmeticsfot. LinkedIn

– Bardzo się cieszę, że dołączył do nas Piotr Kuc, manager odnoszący sukcesu na rynku polskim i w skali globalnej wnoszący doświadczenie w obszarach: strategii, budowania zespołów, optymalizacji procesów, znajomość rynku kosmetycznego, etc Jestem pewien, że nasza współpraca pozwoli zrealizować ambicje Arkana Cosmetics osiągnięcia liczącego się gracza na rynkach międzynarodowych i w Polsce – napisał Wojciech Pyzik, właściciel Arkana Cosmetics.

Piotr Kuc został wybrany na stanowisko dyrektora zarządzającego w procesie rekrutacyjnym. Właściciel firmy rozpoczął poszukiwania menedżera kilka miesięcy temu. W ogłoszeniu publikowanym wówczas na portalu LinkedIn Wojciech Pyzik informował, że po 12 latach działalności i ciągłego rozwoju firma doszła do etapu „profesjonalizacji firmy” tzn. wdrażania ambitnej strategii  na najbliższe 4-5 lat, ułożenia procesów i ich prawidłowego zarządzania oraz zredefiniowania ról. Chciał aby w ciągu najbliższych 1,5-2 lat firma była samodzielna, uniezależniona od niego jako od właściciela.

Piotr Kuc jest doświadczonym managerem. Przedstawia się jako ekspert od budowania strategii i wzrostu przedsiębiorstw oraz zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo. Był związany z takimi firmami jak Coty, Eveline, Gerber, Brand New Galaxy, gdzie zajmował stanowiska zarządzające.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 10:51
L’Oréal inwestuje w dekarbonizację dostawców dzięki funduszowi Solstice
Shutterstock

L’Oréal Groupe we współpracy z Chenavari Investment Managers ogłosił uruchomienie funduszu Solstice, którego celem jest wsparcie finansowe dostawców w realizacji projektów związanych z dekarbonizacją. Na początek firma przeznaczyła na ten cel 50 milionów euro, wspierając swoje zobowiązania w zakresie emisji Scope 3 i ułatwiając małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do finansowania.

L’Oréal Groupe, we współpracy z europejskim specjalistą ds. kredytów Chenavari Investment Managers, zainicjował fundusz Solstice, aby odpowiedzieć na rosnącą potrzebę wsparcia finansowego dla projektów dekarbonizacyjnych. Fundusz skierowany jest do dostawców przemysłowych, w tym partnerów L’Oréal, i umożliwia finansowanie inicjatyw takich jak modernizacja procesów przemysłowych, rozwój czystej energii czy ekologiczny transport. Projekt jest otwarty na dodatkowe inwestycje ze strony innych instytucji, co pozwala na dalsze zwiększanie jego zasięgu.

Antoine Vanlaeys, dyrektor operacyjny L’Oréal Groupe, podkreślił znaczenie współpracy z dostawcami, wśród których jest ponad 35 000 partnerów firmy. „Fundusz Solstice pozwoli nam przyspieszyć wspólną transformację w kierunku bardziej zrównoważonego modelu działania” – zaznaczył. Christophe Babule, dyrektor finansowy L’Oréal Groupe, dodał, że kluczowym aspektem inicjatywy jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw, które często mają utrudniony dostęp do kapitału na projekty związane z ochroną środowiska.

Dekarbonizacja procesów przemysłowych to wyzwanie wymagające znacznych nakładów finansowych, co podkreślił Loïc Fery, dyrektor generalny Chenavari. „Partnerstwo z L’Oréal pozwala nam wypełniać lukę w finansowaniu działań na rzecz klimatu oraz wspierać tworzenie nowych, niskoemisyjnych praktyk przemysłowych” – powiedział Fery. Fundusz Solstice wpisuje się w szerszy kontekst działań na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych na globalną skalę.

L’Oréal, jako lider w zakresie zrównoważonego rozwoju, zainwestował nie tylko środki finansowe, ale także zaangażował zespoły w rozwój funduszu Solstice. Firma zaprasza inne korporacje do przyłączenia się do tego pionierskiego projektu, który może przyczynić się do szybszej transformacji przemysłowej w kierunku bardziej odpowiedzialnych praktyk.

Czytaj także: Na plaże w Sydney trafiły tysiące czarnych kulek z chemikaliami - to prawdopodobnie odpady z produkcji kosmetyków lub środków czystości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2024 05:47