
W roku, w którym duża część brazylijskiej populacji ograniczyła aktywność na świeżym powietrzu do wykonywania codziennych czynności z domu, rynek perfum mógł – podobnie jak w innych częściach świata – odnotować znaczny spadek. Ale tak się nie stało.
Według Brazylijskiego Stowarzyszenia Przemysłu Higieny Osobistej, Perfum i Kosmetyków (ABIHPEC), rynek perfum w Brazylii wzrósł o 8,4 proc. od stycznia do grudnia 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Dewaluacja brazylijskiej waluty w stosunku do dolara i euro, ograniczenia w podróżowaniu oraz rosnąca jakość perfum oferowanych przez krajowe marki pomagają wyjaśnić ten wzrost, ponieważ możliwości zakupów za granicą zostały ograniczone.
- Brazylijczycy są coraz bardziej zaskoczeni ofertą krajowych marek perfum, które oprócz bardzo wysokiej jakości, w ostatnich latach nieustannie inwestują w innowacje – powiedział João Carlos Basilio, prezes ABIHPEC.