StoryEditor
Producenci
25.06.2020 00:00

Sprzedaż marek własnych wystrzeliła w górę w czasie pandemii

Okres pandemii przyspieszył rozwój marek własnych. W kategoriach kosmetyczno-chemicznych w czasie lockdown ich sprzedaż wzrosła dwucyfrowo – wynika z analiz firmy badawczej Nielsen.

W ciągu ostatnich miesięcy wzrosło znaczenie korzystnej ceny, jako czynnika decydującego o wyborze produktu czy danej marki. Część konsumentów  zwraca się w stronę tzw. produktów ekonomicznych. Przełożyło się to na wzrost znaczenia marek własnych, zarówno w kategoriach spożywczych, jak i kosmetyczno-chemicznych – pokazują dane Nielsena.

Pomiędzy oboma rynkami są jednak pewne różnice. W przypadku kategorii spożywczych, zarówno brandy producentów, jak i marki własne notowały zarówno przed, jak w trakcie lockdown, wzrosty sprzedaży rok do roku. Większą dynamiką wykazywały się marki sieci handlowych.

Nielsen, panel handlu detalicznego, zmiana sprzedaży wartościowej, porównanie rok do roku, cała Polska

Natomiast w przypadku kategorii kosmetyczno-chemicznych w okresie 12 miesięcy przed pandemią (do lutego 2020 r.)  sprzedaż marek własnych rosła o 7 proc. a brandów producentów o 5 proc. Natomiast w okresie marzec-kwiecień 2020, czyli podczas społecznej izolacji sprzedaż marek własnych wzrosła aż o 14 proc. rok do roku. – To jest związane na pewno z tym, że marki własne są bardzo silne w kategoriach chemicznych, jak papier toaletowy, chusteczki, mydło, na które nagle zwiększył się popyt. Bardzo dynamicznie rósł segment ekonomiczny mydeł, co miało duży wpływ na wyniki. Podobnie jak to, że sprzedaż przesuwała się do kanałów, gdzie marki własne są bardzo silne. Natomiast brandy producentów dominują w kategoriach typowo kosmetycznych, które w czasie pandemii radziły sobie gorzej. Tracili wszyscy gracze, zarówno globalne, jak i lokalne firmy, ponieważ zmieniły się potrzeby konsumentów – skomentował Konrad Wacławik, client team manager retailer services w Nielsen Polska prezentując tendencje sprzedażowe i zachowania konsumentów podczas webinaru „Branża FMCG po burzy. Jak nawigować w nowej rzeczywistości i przygotować się na kolejną falę”.  

W maju, zarówno sprzedaż marek producentów, jak i private label, spadła o 1 proc. rok do roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 04:19