StoryEditor
Producenci
18.05.2022 00:00

Sprzedaż kosmetyków do makijażu wraca do normy. Potwierdzają to wyniki sprzedaży Estée Lauder

Po opublikowaniu wyników firmy za trzeci kwartał, kończący się 31 marca, dyrektorzy Estée Lauder Companies stwierdzili, że „renesans makijażu” doprowadził do dalszego, globalnego, dwucyfrowego wzrostu sprzedaży kosmetyków do makijażu, zwłaszcza w przypadku MAC Cosmetics, Estée Lauder i Clinique.

Pomimo wyzwań związanych z blokadą Covid-19 w Chinach, nastąpiła powrót makijażu w innych regionach świata. To pomogło w osiągnięciu 10 proc. wzrostu sprzedaży netto dla Estée Lauder Companies, w trzecim kwartale.

W wyniku spowolnienia biznesu w Chinach oraz inwazji na Ukrainę firma obniżyła swoje prognozy wzrostu sprzedaży netto w ostatnim roku z 13-16 proc. do 7-9 proc.

Cała kategoria makijażu znowu kwitnie. Wynika to z faktu, że powracają okazje do jego stosowania, czyli powrót do biura, wyjścia do restauracji, na imprezy, wyjazdy na wakacje – powiedział Fabrizio Freda, dyrektor generalny i prezes ELC.

Ogólny wzrost sprzedaży netto w III kwartale wyniósł 9 proc. na całym świecie, a produkty do pielęgnacji skóry odnotowały 6 proc. wzrost. Sprzedaż perfum wzrosła o 28 proc., a produktów do pielęgnacji włosów o 15 proc.

Freda dodał, że przy dwucyfrowym wzroście sprzedaży, MAC Cosmetics znajduje się w silnym trendzie ożywienia. Wspomniał też o poszerzonych kanałach dystrybucji marki, kreatywnym przekazie i premierach nowych produktów. Firma poinformowała również, że Clinique radzi sobie dobrze, jeśli chodzi o produkty do ust, korektory i kosmetyki do malowania oczu.

Sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry nadal odnotowuje globalny wzrost, zwłaszcza w obu Amerykach i regionie EMEA. Jest tak zarówno w przypadku produktów luksusowych, jak i tych w niższym przedziale cenowym. Marka La Mer także odnotowała dwucyfrowy wzrost, a kosmetyki nowo nabytej marki, The Ordinary Deciem były wymieniane jako najlepiej sprzedające się w detalu.

Handel w Chinach mocno ogranicza kolejna fala pandemii. EL rozważa otwarcie tymczasowego centrum dystrybucyjnego poza Szanghajem i planuje w przyszłości ekspansję do większej liczby regionalnych centrów dystrybucyjnych. Fabrizio Freda podkreślił jednak, że ELC będzie rozszerzać swoją liczbę marek i dystrybucję w Chinach. Firma nadal planuje również otworzyć centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju i ruszy z projektem, gdy tylko skończą się ograniczenia spowodowane Covid-19.

Przeczytaj również: Które marki kosmetyczne są najcenniejsze na świecie? [RAPORT]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:41