StoryEditor
Producenci
15.09.2020 00:00

Specjalne wydanie Wiadomości Kosmetycznych z okazji 15-lecia rankingu Perły Rynku Kosmetycznego

Innowacjom na rynku kosmetycznym poświęciliśmy sierpniowe wydanie "Wiadomości Kosmetycznych". To specjalny numer, który ukazał się z okazji 15. edycji rankingu Perły Rynku Kosmetycznego. 

Co roku o tej porze świętujemy sukces nowości, które zasłużyły na miano Perły Rynku Kosmetycznego. Nie inaczej jest i tym razem. Ponad 100 nowości w ponad 30 kategoriach stanęło do rywalizacji o ten tytuł. Oceniali je rynkowi praktycy – menedżerowie odpowiedzialni za asortyment w sieciach drogeryjnych, perfumeryjnych, aptecznych. – Nie byliśmy bardziej surowi niż w poprzednich latach, wyłuskiwaliśmy produkty wpisujące się w trendy, wyróżniające się na tle innych, z przemyślaną strategią marketingową – mówią jurorzy. Ekologia, natura, weganizm – to hasła, które przewijają się w rozmowach z jurorami o tym, co jest dziś ważne. Widać znaczenie tych zjawisk w ocenach produktów – ich składu, działania, ale także opakowaniach – te nabrały szczególnego znaczenia, nie tylko ze względu na swoją estetykę, ale także surowce wykorzystane w produkcji. Koronawirus pozostawił swój ślad o tyle, że uwagę jurorów przykuwały także produkty ze składnikami o działaniu antybakteryjnym, prozdrowotnym, nie było to jednak dominujące kryterium.

Zobacz fotorelację z rozdania Pereł Rynku Kosmetycznego

Czy stosunek do innowacji kosmetycznych zmienił się w związku z ostatnimi wydarzeniami na świecie? Na pewno nie na tyle, żeby zaniechać wdrożeń. Wprost przeciwnie. – Firmy, które zainwestowały w badania i rozwój w trudnych czasach, wychodziły z kryzysów wzmocnione – przekonują eksperci Nielsena. I wielu producentów dokładnie taką taktykę stosuje. Premiery nowych produktów jedynie przesunęły się w czasie. Również handel nie wzbrania się przed nowościami. W naszej redakcyjnej sondzie 100 proc. respondentów zadeklarowało, że będą wprowadzać nowości, tyle że w nieco ograniczonym zakresie. Większość skupi się na wybranych kategoriach, z których prym wiedzie pielęgnacji twarzy. 90 proc. detalistów uważa, że nowości są motorem napędowym sprzedaży i urozmaicają asortyment.

Czy łatwo jest przebić się z nowościami na rynku kosmetycznym? Bardzo trudno. Tylko 10 proc. przeżywa rok. Jak osiągnąć sukces? Rozkochać w marce i produktach konsumentów. A najpierw mieć innowacyjny pomysł i kapitał na jego realizację, plan na dystrybucję i na działania marketingowe. Czego unikać? Sztampy i naciągania faktów oraz… fake influencerów. Czego przestrzegać? Prawa, bo niewiedza kosztuje. Co pielęgnować? Wyjątkowość i różnorodność. O tym wszystkim piszemy w sierpniowym wydaniu "Wiadomości Kosmetycznych", wspierani treścią przez ekspertów w branży i marketingu. 

Pełne wydanie "Wiadomości Kosmetycznych" można bezpłatnie pobrać na swój komputer lub urządzenie mobilne i czytać w dowolnym momencie w wersji online. Pobierz bezpłatnie wydanie "WK".

Życzymy owocnej lektury! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 18:21