StoryEditor
Producenci
15.09.2020 00:00

Specjalne wydanie Wiadomości Kosmetycznych z okazji 15-lecia rankingu Perły Rynku Kosmetycznego

Innowacjom na rynku kosmetycznym poświęciliśmy sierpniowe wydanie "Wiadomości Kosmetycznych". To specjalny numer, który ukazał się z okazji 15. edycji rankingu Perły Rynku Kosmetycznego. 

Co roku o tej porze świętujemy sukces nowości, które zasłużyły na miano Perły Rynku Kosmetycznego. Nie inaczej jest i tym razem. Ponad 100 nowości w ponad 30 kategoriach stanęło do rywalizacji o ten tytuł. Oceniali je rynkowi praktycy – menedżerowie odpowiedzialni za asortyment w sieciach drogeryjnych, perfumeryjnych, aptecznych. – Nie byliśmy bardziej surowi niż w poprzednich latach, wyłuskiwaliśmy produkty wpisujące się w trendy, wyróżniające się na tle innych, z przemyślaną strategią marketingową – mówią jurorzy. Ekologia, natura, weganizm – to hasła, które przewijają się w rozmowach z jurorami o tym, co jest dziś ważne. Widać znaczenie tych zjawisk w ocenach produktów – ich składu, działania, ale także opakowaniach – te nabrały szczególnego znaczenia, nie tylko ze względu na swoją estetykę, ale także surowce wykorzystane w produkcji. Koronawirus pozostawił swój ślad o tyle, że uwagę jurorów przykuwały także produkty ze składnikami o działaniu antybakteryjnym, prozdrowotnym, nie było to jednak dominujące kryterium.

Zobacz fotorelację z rozdania Pereł Rynku Kosmetycznego

Czy stosunek do innowacji kosmetycznych zmienił się w związku z ostatnimi wydarzeniami na świecie? Na pewno nie na tyle, żeby zaniechać wdrożeń. Wprost przeciwnie. – Firmy, które zainwestowały w badania i rozwój w trudnych czasach, wychodziły z kryzysów wzmocnione – przekonują eksperci Nielsena. I wielu producentów dokładnie taką taktykę stosuje. Premiery nowych produktów jedynie przesunęły się w czasie. Również handel nie wzbrania się przed nowościami. W naszej redakcyjnej sondzie 100 proc. respondentów zadeklarowało, że będą wprowadzać nowości, tyle że w nieco ograniczonym zakresie. Większość skupi się na wybranych kategoriach, z których prym wiedzie pielęgnacji twarzy. 90 proc. detalistów uważa, że nowości są motorem napędowym sprzedaży i urozmaicają asortyment.

Czy łatwo jest przebić się z nowościami na rynku kosmetycznym? Bardzo trudno. Tylko 10 proc. przeżywa rok. Jak osiągnąć sukces? Rozkochać w marce i produktach konsumentów. A najpierw mieć innowacyjny pomysł i kapitał na jego realizację, plan na dystrybucję i na działania marketingowe. Czego unikać? Sztampy i naciągania faktów oraz… fake influencerów. Czego przestrzegać? Prawa, bo niewiedza kosztuje. Co pielęgnować? Wyjątkowość i różnorodność. O tym wszystkim piszemy w sierpniowym wydaniu "Wiadomości Kosmetycznych", wspierani treścią przez ekspertów w branży i marketingu. 

Pełne wydanie "Wiadomości Kosmetycznych" można bezpłatnie pobrać na swój komputer lub urządzenie mobilne i czytać w dowolnym momencie w wersji online. Pobierz bezpłatnie wydanie "WK".

Życzymy owocnej lektury! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 12:42