Jaki będzie rok 2021 dla branży kosmetycznej?
Będzie to rok odbudowy kategorii, które najbardziej ucierpiały przez pandemię tj. makijaż czy pielęgnacja twarzy. Powinien być rokiem powrotu na ścieżkę wzrostu.
Jaki to będzie rok dla Państwa firmy?
Planujemy dynamiczny rozwój, zarówno w kraju jak i zagranicą. Chcemy umocnić nasze kluczowe marki oraz kategorie. Otworzymy kilka kolejnych rynków eksportowych.
Czy planujecie Państwo zmiany w produkcji? Na które kategorie produktów położycie największy nacisk?
Nie planujemy zmian w zakresie kluczowych kategorii. Najważniejszymi dla nas kategoriami pozostaną pielęgnacja twarzy, pielęgnacja włosów oraz makijaż.
Jakie trendy będą kluczowe przy planowaniu nowych wdrożeń? Czy liczba nowości będzie taka, jak w latach poprzednich, czy ostrożniej podchodzicie Państwo do ich wprowadzania?
Polski rynek jest bardzo silnie zorientowany na nowości. Sytuacja pandemiczna zmniejszyła trochę ich ilość, jednakże nie zmieniło to w sposób istotny ich wagi. Będziemy wprowadzać nowe produkty z
Co będzie dla Państwa najważniejsze przy wyborze partnerów w handlu? Z kim chcecie pracować?
Rynek kosmetyczny w Polsce jest dojrzały i nie planujemy zmian w zakresie partnerów handlowych.
Czy zmieniły się rynki zbytu Państwa produktów, sprzedaż eksportowa rośnie czy spada?
W naszej spółce eksport dynamicznie się rozwija. Zwiększamy swoje udziały na rynkach, na których jesteśmy już obecni oraz otwieramy nowe.
Czy firma zwiększa czy zmniejsza inwestycje marketingowe w 2021 r. W jakich mediach będziecie Państwo najbardziej aktywni?
Jesteśmy konsekwentni w działaniu. Nie planujemy w tym zakresie istotnych zmian. W naszym portfelu posiadamy wiele marek i każda z nich wymaga specyficznego podejścia do inwestycji marketingowych, jak również doboru mediów.
Jakie cele stawiacie sobie Państwo na 2021 r.? Jakie najważniejsze wyzwania stoją przed Państwem w zarządzaniu firmą i rozwoju biznesu?
Będziemy inwestować w świadomość naszych marek. Posiadamy wiele unikalnych benefitów konsumenckich, które chcemy skutecznie komunikować.
Czy myślicie Państwo nad długofalową strategią czy skupiacie się jednak na krótkoterminowych celach?
Niewątpliwie pandemia zmieniła horyzont planowania działań. Nieprzewidywalność zmian, takich jak chociażby zamknięcie galerii czy pełen lockdown, spowodowała wzrost znaczenia sprawności i elastyczności w zarządzaniu. Nie można jednak zapominać o długofalowej strategii biznesu i pozostawać z nią w zgodzie.
Co budzi Państwa największe obawy u progu 2021 r.?
Zdecydowanie obawiamy się spadającej siły nabywczej konsumenta oraz presji cenowej.
Czy 2020 r. był to dla Państwa firmy okres trudny, czy w ostatecznym rozrachunku jednak pozytywny?
Był to rok wielu wyzwań. Dzisiaj możemy powiedzieć, że wychodzimy z nich wzmocnieni i pełni entuzjazmu w spojrzeniu na przyszłość. Był to czas wielu błyskawicznych zmian oraz niestabilności, natomiast kończymy go w poczuciu, że dzięki sprawnemu działaniu, sprostaliśmy jego wymaganiom.