StoryEditor
Producenci
15.12.2020 00:00

[SONDA: 2021 r. PROGNOZY] Leszek Kłosiński, Oceanic: Powinien to być rok powrotu na ścieżkę wzrostu

2021 powinien być rokiem powrotu na ścieżkę wzrostu i odbudowy kategorii, które najbardziej ucierpiały przez pandemię. Nadal obawiamy się jednak spadającej siły nabywczej konsumenta oraz presji cenowej – mówi Leszek Kłosiński, prezes zarządu firmy Oceanic w noworocznej sondzie „Wiadomości Kosmetycznych”.

Jaki będzie rok 2021 dla branży kosmetycznej?

Będzie to rok odbudowy kategorii, które najbardziej ucierpiały przez pandemię tj. makijaż czy pielęgnacja twarzy. Powinien być rokiem powrotu na ścieżkę wzrostu.

Jaki to będzie rok dla Państwa firmy?

Planujemy dynamiczny rozwój, zarówno w kraju jak i zagranicą. Chcemy umocnić nasze kluczowe marki oraz kategorie. Otworzymy kilka kolejnych rynków eksportowych.

Czy planujecie Państwo zmiany w produkcji? Na które kategorie produktów położycie największy nacisk?

Nie planujemy zmian w zakresie kluczowych kategorii. Najważniejszymi dla nas kategoriami pozostaną pielęgnacja twarzy, pielęgnacja włosów oraz makijaż.

Jakie trendy będą kluczowe przy planowaniu nowych wdrożeń? Czy liczba nowości będzie taka, jak w latach poprzednich, czy ostrożniej podchodzicie Państwo do ich wprowadzania?

Polski rynek jest bardzo silnie zorientowany na nowości. Sytuacja pandemiczna zmniejszyła trochę ich ilość, jednakże nie zmieniło to w sposób istotny ich wagi. Będziemy wprowadzać nowe produkty z

Co będzie dla Państwa najważniejsze przy wyborze partnerów w handlu? Z kim chcecie pracować?

Rynek kosmetyczny w Polsce jest dojrzały i nie planujemy zmian w zakresie partnerów handlowych.

Czy zmieniły się rynki zbytu Państwa produktów, sprzedaż eksportowa rośnie czy spada?

W naszej spółce eksport dynamicznie się rozwija. Zwiększamy swoje udziały na rynkach, na których jesteśmy już obecni oraz otwieramy nowe.

Czy firma zwiększa czy zmniejsza inwestycje marketingowe w 2021 r. W jakich mediach będziecie Państwo najbardziej aktywni?

Jesteśmy konsekwentni w działaniu. Nie planujemy w tym zakresie istotnych zmian. W naszym portfelu posiadamy wiele marek i każda z nich wymaga specyficznego podejścia do inwestycji marketingowych, jak również doboru mediów.

Jakie cele stawiacie sobie Państwo na 2021 r.? Jakie najważniejsze wyzwania stoją przed Państwem w zarządzaniu firmą i rozwoju biznesu?

Będziemy inwestować w świadomość naszych marek. Posiadamy wiele unikalnych benefitów konsumenckich, które chcemy skutecznie komunikować.

Czy myślicie Państwo nad długofalową strategią czy skupiacie się jednak na krótkoterminowych celach?

Niewątpliwie pandemia zmieniła horyzont planowania działań. Nieprzewidywalność zmian, takich jak chociażby zamknięcie galerii czy pełen lockdown, spowodowała wzrost znaczenia sprawności i elastyczności w zarządzaniu. Nie można jednak zapominać o długofalowej strategii biznesu i pozostawać z nią w zgodzie.

Co budzi Państwa największe obawy u progu 2021 r.?  

Zdecydowanie obawiamy się spadającej siły nabywczej konsumenta oraz presji cenowej.

Czy 2020 r. był to dla Państwa firmy okres trudny, czy w ostatecznym rozrachunku jednak pozytywny?

Był to rok wielu wyzwań. Dzisiaj możemy powiedzieć, że wychodzimy z nich wzmocnieni i pełni entuzjazmu w spojrzeniu na przyszłość. Był to czas wielu błyskawicznych zmian oraz niestabilności, natomiast kończymy go w poczuciu, że dzięki sprawnemu działaniu, sprostaliśmy jego wymaganiom.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 10:31