Jaki będzie 2020 r. dla branży kosmetycznej?
Gorszy niż 2019.
Jakie trendy konsumenckie, gospodarcze będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny?
Zmieniające się ciągle przepisy i brak inwestycji infrastrukturalnych.
Jakie są plany rozwoju Państwa firmy w 2020 r.? Jakie będą inwestycje na krajowym rynku w produkcję, technologie, badania i sprzedaż? Czy zamierzacie Państwo nadal inwestować na rynkach zagranicznych?
Obecnie słabnie marka Polski jako kraju. By budować i rozwijać markę firmy, najpierw musi mieć markę kraj, z którego ona pochodzi. Jesteśmy pesymistami, jeśli chodzi o możliwości dalszego rozwoju.
Które z kanałów sprzedaży będą dominujące w przypadku kosmetyków?
Kanał tradycyjny. E-commerce ciągle się szybko rozwija, ale wszystko zależy od budowy dróg, poziomu kosztów pracy itd. – czynników mających wpływ na cenę paczki. To niewiadoma.
Czy firma zwiększa czy zmniejsza inwestycje marketingowe w tym roku?
Będą one na tym samym poziomie.
Co będzie największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej i dla Państwa firmy w 2020 r.?
Utrzymanie tego poziomu sprzedaży, co w latach poprzednich.
Czy spodziewa się Pan spowolnienia gospodarczego?
Tak.