StoryEditor
Producenci
27.11.2018 00:00

[SONDA: 2019 W BRANŻY KOSMETYCZNEJ] Paweł Pietruszka, Torf Corporation: Na branżę wpływa konsolidacja w handlu

Kilka sieci odpowiada już za ponad 80 proc. obrotów całego rynku kosmetycznego, drogerie i dyskonty determinują jego rozwój. Branża kosmetyczna zmierzy się m. in z konsolidacją handlu – wskazuje Paweł Pietruszka, prezes zarządu firmy Torf Corporation.   

Jaki będzie 2019 r. dla branży kosmetycznej?

To będzie kolejny rok pod znakiem dużych wyzwań, zarówno tych związanych z konsolidacją rynku dystrybucji, jak i oczekiwaniami konsumentów. Kilka sieci odpowiada już za ponad 80 proc. obrotów całego rynku, drogerie i dyskonty determinują rozwój całego rynku. Dochód rozporządzalny rośnie i mimo delikatnego wyhamowania wzrostu gospodarczego wciąż będzie się zwiększał, dzięki temu rosnąć może koszyk zakupowy konsumentów. Wciąż będzie duża presja konsumentów na nowości i ciekawostki kosmetyczne, co z pewnością pozwoli utrzymać dynamikę w najbardziej innowacyjnych kategoriach.

Jakie konsumenckie trendy będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny?

Na podstawie obserwacji rynków zachodnioeuropejskich mogę powiedzieć, że przychodzi czas kosmetyków o oryginalnych, ale też wiarygodnych składach. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują nie tylko do modnych składników, ale coraz częściej weryfikują ich jakość. To będzie rok kosmetyków naturalnych i organicznych.

W których kategoriach spodziewa się Pan największej dynamiki?

Duży potencjał z pewnością będzie dotyczył kluczowych kategorii: pielęgnacji twarzy, makijażu czy pielęgnacji włosów. W głównej mierze segmenty będą rosły wskutek premiumizacji poprzez wzrost średniej ceny, a nie wolumenu.

W jakie zupełnie nowe kategorie zamierzacie wejść?

Umacniamy swoją pozycję w istniejących kategoriach. To są duże i rozwojowe obszary, dlatego koncentrujemy się na tym, na czym znamy się najlepiej. Poza kategoriami typowo pielęgnacyjnymi rozwijamy swoją ofertę w kategorii produktów do higieny jamy ustnej.

Jakie są plany rozwoju firmy w 2019 r. w kraju i na świecie?

Chcemy rozwijać się w zrównoważony sposób i  wzmocnić naszą pozycję na polskim rynku, ale także postawić na dalszy rozwój eksportu, który w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie i zakładamy utrzymanie tej tendencji. Koncentrujemy się w głównej mierze na rynkach europejskich, ale też jesteśmy otwarci na inne regiony świata. Dużym wyzwaniem eksportowym jest niestabilna sytuacja polityczna, brexit, wzrost nastrojów protekcjonistycznych i ryzyka walutowe.

Co będzie największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej?

Jednym z ważniejszych wyzwań będzie wejście w życie ustawy o kosmetykach, która ma uporządkować sytuację prawną w branży. Niemniej jednak wnosi sporo niepewności, jak służby sanitarne będą egzekwować jej zapisy. Drugim istotnym wydarzeniem jest wejście w połowie lipca 2019 roku wytycznych do Rozporządzenia 1229, które w istotny sposób zmieniają dotychczasowy sposób i zakres komunikacji z konsumentami  poprzez zapisy na opakowaniach.

Co może zahamować rozwój lub osłabić dynamikę rynku kosmetycznego i wpłynąć na inwestycje firm?

Nagłe i nieprzewidywalne zmiany w prawie, drastyczna zmiana warunków otoczenia biznesowego, zamieszanie na rynkach zagranicznych lub znaczący wzrost cen surowców kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 19:00