L’Occitane zanotował udany początek roku obrotowego 2024, osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale. Przychody wzrosły o 20,2 proc. osiągając 502,2 milionów euro w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca, co było rezultatem „wybitnych” wyników marki Sol de Janeiro. Brazylijska firma, specjalizująca się w produktach do pielęgnacji skóry, odnotowała wzrost sprzedaży o aż 171 proc., osiągając 113 milionów euro, dzięki wysokiej sprzedaży swojej podstawowej linii produktów oraz wprowadzeniu na rynek nowych produktów, w tym mgiełek zapachowych, które zostały wprowadzone w maju.
Elemis również odnotował dwucyfrowy wzrost, przy stałym wzroście sprzedaży o 23,6 proc. w I kwartale. W ciągu kwartału marka kosmetyczna odnotowała poprawę w handlu w Chinach, ponieważ kraj nadal się otwiera i wychodzi z pandemii Covid-19. L‘Occitane en Provence odnotował szczególnie wzrost na rynku, ze sprzedażą wyższą o 4,4 proc. Wyniki firmy w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych również wzrosły odpowiednio o 27,9 proc. i 19,9 proc., dzięki wzrostowi sprzedaży internetowej.
Pozytywny początek roku nastąpił po tym, jak L’Occitane odnotował 23 proc. spadek zysków w roku finansowym 23. Spadek dochodów do 239,1 mln euro został przypisany zbyciu rosyjskiego ramienia L’Occitane i wynikającej z tego utraty udziałów od podmiotów stowarzyszonych w kraju. Odpisy z tytułu utraty wartości przez dwie nierentowne marki, Melvita i LimeLife, również przyczyniły się do zmniejszenia zysków w ciągu roku. Wyniki sprzedażowe właściciela marki wypadły lepiej, zwiększając się o 19,8 proc. do 2,1 mld euro w obliczu rosnącej globalnej inflacji i trwającego kryzysu kosztów utrzymania. Pomogły w tym również solidne wyniki Sol de Janeiro, które odnotowały wzrost sprzedaży o 135,2 proc. w 2023 r.
Czytaj także: Francuski L‘Occitane ujawnia kulisy sprzedaży rosyjskiej części biznesu