StoryEditor
Producenci
28.07.2023 09:50

Sol De Janeiro napędza dwucyfrowy wzrost sprzedaży L’Occitane w I kwartale 2024 r.

W pierwszym kwartale roku finansowego 2024 L’Occitane zanotował obiecujący start, osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży. / voyages provence, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
L’Occitane odnotował dobry początek roku obrotowego 2024 po odnotowaniu dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale handlowym. Sprzedaż wzrosła o 20,2 proc. do 502,2 milionów euro w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca, co było spowodowane „wybitnymi” wynikami Sol de Janeiro. Brazylijska marka produktów do pielęgnacji skóry odnotowała wzrost sprzedaży o 171 proc. do 113 milionów euro i skorzystała z wysokiej sprzedaży swojej podstawowej gamy produktów oraz nowych premier, w tym mgiełek zapachowych wprowadzonych na rynek w maju.

L’Occitane zanotował udany początek roku obrotowego 2024, osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale. Przychody wzrosły o 20,2 proc. osiągając 502,2 milionów euro w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca, co było rezultatem „wybitnych” wyników marki Sol de Janeiro. Brazylijska firma, specjalizująca się w produktach do pielęgnacji skóry, odnotowała wzrost sprzedaży o aż 171 proc., osiągając 113 milionów euro, dzięki wysokiej sprzedaży swojej podstawowej linii produktów oraz wprowadzeniu na rynek nowych produktów, w tym mgiełek zapachowych, które zostały wprowadzone w maju.

Elemis również odnotował dwucyfrowy wzrost, przy stałym wzroście sprzedaży o 23,6 proc. w I kwartale. W ciągu kwartału marka kosmetyczna odnotowała poprawę w handlu w Chinach, ponieważ kraj nadal się otwiera i wychodzi z pandemii Covid-19. L‘Occitane en Provence odnotował szczególnie wzrost na rynku, ze sprzedażą wyższą o 4,4 proc. Wyniki firmy w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych również wzrosły odpowiednio o 27,9 proc. i 19,9 proc., dzięki wzrostowi sprzedaży internetowej.

Pozytywny początek roku nastąpił po tym, jak L’Occitane odnotował 23 proc. spadek zysków w roku finansowym 23. Spadek dochodów do 239,1 mln euro został przypisany zbyciu rosyjskiego ramienia L’Occitane i wynikającej z tego utraty udziałów od podmiotów stowarzyszonych w kraju. Odpisy z tytułu utraty wartości przez dwie nierentowne marki, Melvita i LimeLife, również przyczyniły się do zmniejszenia zysków w ciągu roku. Wyniki sprzedażowe właściciela marki wypadły lepiej, zwiększając się o 19,8 proc. do 2,1 mld euro w obliczu rosnącej globalnej inflacji i trwającego kryzysu kosztów utrzymania. Pomogły w tym również solidne wyniki Sol de Janeiro, które odnotowały wzrost sprzedaży o 135,2 proc. w 2023 r.

Czytaj także: Francuski L‘Occitane ujawnia kulisy sprzedaży rosyjskiej części biznesu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 10:04