StoryEditor
Producenci
20.09.2023 13:55

Sky News: Elliott Investment Management zainteresowane kupnem The Body Shop

The Body Shop to marka kosmetyczna i sieć sklepów z kosmetykami założona w 1976 roku przez brytyjską aktywistkę i bizneswoman Anitę Roddick. / The Body Shop
Według Sky News właściciel Barnes & Noble i Waterstones, Elliott Investment Management, złożył ofertę na The Body Shop należący do Natura &Co. Medium donosi, że brazylijska firma kosmetyczna liczy na wstępne porozumienie w sprawie sprzedaży sieci kosmetyków etycznych do końca października.

Z informacji Sky News wynika, że firma Elliott Investment Management, będąca właścicielem sieci księgarni Barnes & Noble i Waterstones, złożyła ofertę na zakup sieci sklepów kosmetycznych The Body Shop, która jest obecnie częścią koncernu Natura &Co. Medium podaje, że brazylijska firma kosmetyczna ma nadzieję na osiągnięcie wstępnego porozumienia w sprawie sprzedaży sieci The Body Shop do końca października.

Zarówno firma inwestycyjna, jak i Natura &Co odmówiły komentarza prasie na temat tych plotek. W zeszłym miesiącu Natura &Co ogłosiła poszukiwanie „strategicznych alternatyw” dla The Body Shop, ale jak dotąd nie potwierdziła żadnej sprzedaży. Elliott Investment Management staje się coraz bardziej aktywny jako inwestor na rynku private equity i ostatnio był powiązany z wieloma głośnymi transakcjami, w tym ze sprzedażą Cineworld, co sugeruje, że pragnie odejść od handlu książkami i przemysłu rozrywkowego.

The Body Shop to marka kosmetyczna i sieć sklepów zajmujących się sprzedażą kosmetyków, założona w 1976 roku przez brytyjską aktywistkę i przedsiębiorczynię Anitę Roddick. W 2017 roku firma Natura & Co nabyła The Body Shop od L‘Oréal, który był właścicielem marki od 2006 roku, za kwotę 1,1 miliarda dolarów. O możliwej sprzedaży The Body Shop informuje się teraz jako o drugiej dużym transakcji Natura & Co w roku 2023, po wcześniejszej sprzedaży australijskiej luksusowej marki Aēsop za ponad 2,5 miliarda dolarów. Natura & Co to brazylijski konglomerat, który obejmuje marki takie jak The Body Shop, Natura Cosméticos i Avon.

Czytaj także: Natura & Co ze spadkiem sprzedaży. Powodem są słabe wyniki The Body Shop i Avon

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 08:53