Lidl Polska bardzo uważnie śledzi wydarzenia w Ukrainie oraz podejmuje działania pomocowe. Grupa Schwarz, do której należy m.in. Lidl Polska, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym aż 10 000 000 euro. Oprócz tego w geście solidarności z uchodźcami z Ukrainy oraz Polakami, którzy są zaangażowani w pomoc potrzebującym, w wybranych, przygranicznych sklepach uruchomiono specjalny system przecen. Od 3 marca klienci mogą kupić kilkadziesiąt najpotrzebniejszych produktów w cenie niższej o 30 proc. Firma podjęła także decyzję o tym, że nie będzie kontynuować sprzedaży produktów pochodzących z Rosji oraz Białorusi.
Według danych Straży Granicznej, od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, do Polski przybyło ponad 2 mln uchodźców wojennych (stan na 22.03.2022 r.) . Ogromnym wyzwaniem dla osób udających się poza granice swojego kraju jest m.in. nieznajomość języka, co w dużej mierze utrudnia codzienne funkcjonowanie.
– Empatia oraz wspieranie obywateli Ukrainy w kryzysie uchodźczym to test z człowieczeństwa, który przechodzi teraz każdy z nas. Jako firma społecznie odpowiedzialna staramy się ułatwić przybywającym osobom pobyt w naszym kraju. Zakupy spożywcze to prosta czynność, która jednak może powodować dyskomfort, kiedy nie rozumiemy etykiet czy komunikatów przy kasie. Dlatego zdecydowaliśmy się na kolejny gest, który być może sprawi, że osoby przybywające z Ukrainy poczują się bardziej włączone do naszego społeczeństwa. Niektóre spoty naszej marki będą posiadały podpisy w języku ukraińskim. Pierwsze materiały z podpisami obejmują tematykę wielkanocną. Nadchodzące Święta będą w tym roku wyjątkowe – wielu Polaków zaprosi do swoich stołów ukraińskie rodziny. Natomiast tydzień później obchodzone są święta przez wyznawców prawosławia i grekokatolików, których dużą część stanowią obywatele Ukrainy. To zatem podwójnie istotny czas – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Przeczytaj również: PMR: Wojna za wschodnią granicą wpłynie na pogorszenie nastrojów konsumentów w Polsce