StoryEditor
Producenci
19.03.2021 00:00

Sieć Jawa zwiększyła objętość gazetki reklamowej

Pomimo rynkowych trendów nakłady gazetki Jawa systematycznie rosną, proporcjonalnie do liczby sklepów. Obecnie sieć ma 68 drogerii. Od marca br. objętość gazetki wzrosła z 12 do 16 stron. Zmieniła się także stylistyka gazetki.

Nakład gazetki drogerii Jawa to 250 tys. Wydawana jest raz w miesiącu. Dystrybucja w systemie door to door obejmuje 3/4 nakładu. Od marca br. objętość gazetki wzrosła z 12 do 16 stron. Zmieniła się także stylistyka gazetki.

Na przestrzeni ostatni lat nasza gazetka przeszła prawdziwą metamorfozę począwszy od komunikacji po liczbę pokazywanych produktów. Obecnie co miesiąc jest ich średnio 280. Szczególnie wyróżnione promocje to: 1+1, 70 proc. taniej, nowości produktowe oraz produkty z atrakcyjnymi cenami tylko dla użytkowników aplikacji Klub Moja Jawa – wyjaśnia Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w spółce Jawa.

Pomimo rynkowych trendów (czytaj: Drogerie i apteki ograniczyły wydawanie gazetek promocyjnych) nakłady gazetki Jawa systematycznie rosną, proporcjonalnie do liczby sklepów. Obecnie sieć ma 68 drogerii. W 2021 r. ma zostać otwartch 16 kolejnych placówek, co będzie się wiązało się z podniesieniem nakładu.

Oprócz wersji papierowej, gazetka od lat oferowana jest w wersji online. Na stronie internetowej drogerii uzyskuje 188 tys. wyświetleń, na platformie Blix – 48 tys., a na FB sieci – 378 tys. Zarówno wyświetlenia, jak i pobrania, systematycznie rosną.

Drogerie Jawa od grudnia 2019 roku wydają kwartalnik "Piękno by Jawa". Ma on formułę lifestylową. Magazyn jest tworzony przy udziale ekspertów. Treści z zakresu makijażu przygotowuje Marta Gąska, a strefą włosów opiekuje się stylista fryzur Piotr Pistek. Artykuły piszą też psycholog-seksuolog Wioletta Konopa-Stelmach oraz dr Hanna Stolińska – dietetyk kliniczny.

Strefę produktów prezentują Ekspertki Piękna Jawa, czyli sprzedawczynie z drogerii. Polecają nowości, omawiają trendy rynkowe i wszelkie produkty, na które warto zwrócić uwagę, będąc na zakupach w drogeriach.

Treści produktowe zajmują 1/3 kwartalnika. Reklamy stanowią koleje 30 proc. objętości. Całość nakładu w grudniu 2020 wyniosła 150 tys. egzemplarzy. Kwartalnik ma również odsłonę online, która ma sporą rzeszę czytelniczek – liczba odsłon w grudniu 2020 to 12 tys.

Gazetki i kwartalnik są wiodącym narzędziem komunikacji promocyjnej drogerii Jawa – podsumowuje Edyta Kresińska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 14:07