StoryEditor
Producenci
20.10.2022 00:00

Shiseido strzyże portfolio i dokonuje akwizycji

Po wyprzedaży marek, Shiseido przegrupowuje się w ramach przeglądu produktów do pielęgnacji skóry, aby osiągnąć 13 miliardów dolarów sprzedaży. Japoński konglomerat walczy z takimi firmami jak L’Oréal i Estée Lauder, inwestując w kategorię produktów do pielęgnacji skóry i wyprzedając słabsze marki.

Grupa Shiseido spędziła ostatni rok na pozbyciu się części swojego portfolio, kształtowaniu wyników finansowych i skupianiu się na rynku azjatyckim, nowych kategoriach i możliwościach przejęcia. Wszystko to jest częścią planu firmy, aby do 2030 r. podwoić sprzedaż netto do 13,6 miliarda dolarów i przyjąć szerszą strategię rozwoju. Firma sprzedała wiele swoich marek i rozwiązała niektóre licencje, w tym Laura Mercier, Bareminerals, Buxom i całą swoją działalność w zakresie higieny osobistej, która trafiła do CVC Capital Partners za 1,5 miliarda dolarów. 

W ten sposób w portfolio znalazło się miejsce na nowy kierunek i nowe premiery: Ulé, reklamowana jako czysta, botaniczna marka do pielęgnacji skóry, zadebiutowała w tym roku we Francji, a w przyszłym trafi do Wielkiej Brytanii. We wrześniu firma nabyła francuską markę produktów do pielęgnacji skóry probiotycznej Gallinée za nieujawnioną kwotę. Shiseido poszukuje więcej możliwości fuzji i przejęć w tym, co dyrektor generalny regionu EMEA i globalnego oddziału perfum Shiseido, Franck Marilly, opisuje jako „kilka niewypełnionych przestrzeni” w obecnej kolekcji marek, co pomoże firmie stać się światowym autorytetem w dziedzinie piękna skóry. Shiseido skupia się głównie na rynku azjatyckim: do 2023 r. grupa planuje, że 80 procent sprzedaży będzie pochodzić z Japonii, Chin, Azji i Pacyfiku oraz z branży turystycznej.
 


Nowe akwizycje i premiery marek wypełnią zidentyfikowane przez firmę luki i dostosują się do zmieniających się zainteresowań klientów. Nowa marka Ulé jest reklamowana jako etyczna, ponieważ ma własną, zastrzeżoną farmę we Francji, stworzoną we współpracy ze start-upem rolniczym Tower Farm. Pozyskiwanie składników Ulé odbywa się w pomieszczeniach, w którym 95% zużytej wody jest poddawane recyklingowi, a system uprawy znany jako aeroponika pozwala na uprawę roślin przy mniejszych zasobach i bez trzeba zmonopolizować grunty orne. Firma stawia również na piękno przyswajalne.
 


Marilly opisuje skupienie się grupy Shiseido na „pięknie skóry i wewnętrznym”, wskazując na Inyru, nową markę wprowadzoną w tym roku w Japonii i Chinach. Oferując trzy rodzaje suplementów diety, Inryu jest reklamowana jako marka „wewnętrznego piękna”. Ulé oferuje również fito-odżywczy olej, który można nakładać bezpośrednio na skórę lub spożywać, a marka twierdzi, że ma właściwości odżywcze dla skóry. Boom wellness stworzył nowe możliwości na rynku suplementów, a głównie sprzedawcy detaliczni, tacy jak Cult Beauty i Harrods, stworzyli zupełnie nowe sekcje poświęcone urodzie spożywczej, a marki niezależne, takie jak Moon Juice, The Nue Co i Hum Nutrition, odnotowują szybki wzrost. Przewiduje się, że do 2030 r. rynek suplementów kosmetycznych osiągnie 84,4 miliarda dolarów, jak wynika z niedawnego raportu firmy badawczej Grand View Research, ponieważ konsumenci stają się coraz bardziej zainteresowani holistycznym pięknem.

Czytaj także: Shiseido przejmuje udziały w Gallinée

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 10:56
Avon otrzymał certyfikat Leaping Bunny od Cruelty Free International
Avon otrzymał finalnie certyfikat Leaping Bunny.Avon
Certyfikat Leaping Bunny jest wynikiem współpracy Avonu z Cruelty Free International, która rozpoczęła się w lipcu 2023 roku. Proces uzyskania certyfikatu obejmował dokładne badanie ponad 8 tys. surowców oraz zaangażowanie dostawców w przypadku ponad 4 tys. surowców. Dzięki tym działaniom Avon mógł zagwarantować, że jego produkty spełniają najwyższe standardy cruelty-free.

Pierwsze produkty Avon, w tym perfumy, linia Avon Care i linia Anew, uzyskały akceptację Leaping Bunny latem 2023 r., a następnie trwały prace nad uwzględnieniem wszystkich kategorii produktów.

Kristof Neirynck, dyrektor generalny Avon, stwierdził:

Po trzydziestu latach pracy nad zakończeniem testów kosmetyków na zwierzętach z dumą osiągnęliśmy ten kamień milowy i uzyskaliśmy certyfikat Leaping Bunny. To osiągnięcie odzwierciedla nasze przekonanie, że piękno powinno być wolne od okrucieństwa, a także nasze wieloletnie zaangażowanie w uczynienie świata lepszym miejscem dla wszystkich.

Program ten stanowi uznany na całym świecie złoty standard dla produktów wolnych od okrucieństwa, a zatwierdzenie globalnej marki kosmetyków Avon stanowi część jej partnerstwa z Cruelty Free International, które zostało ogłoszone po raz pierwszy w lipcu 2023 r. Leaping Bunny odnotował 111 proc. wzrost liczby marek pytających o certyfikację w ostatnich latach, co pokazuje, że globalny popyt konsumentów na marki wolne od okrucieństwa napędza zmiany.

Michelle Thew, dyrektorka generalna Cruelty-Free International, skomentowała nową certyfikację:

Uzyskanie aprobaty Leaping Bunny było dla Avon niesamowitą podróżą i jestem zachwycona, że ​​cała gama jej produktów została teraz potwierdzona jako wolna od okrucieństwa. Współpraca z Avon, która pomogła w zakończeniu testów na zwierzętach i w pełni powitała tak globalną markę i markę w rodzinie Leaping Bunny, była naprawdę ekscytująca. Nie mogę się doczekać naszej dalszej współpracy na rzecz zakończenia testów na zwierzętach.

Czytaj także: Daniel Przemęcki, Avon: Sercem naszej firmy jest społeczność kobiet, które łączy pasja do kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 09:54
Sessio ma nową ambasadorkę — jest nią influencerka Włosowero, czyli Weronika Chodniewicz
Weronika Chodniewicz dzieli się swoimi poradami na Instagramie i TikToku.Włosowero
Marka Sessio specjalizująca się w produktach do pielęgnacji włosów, ogłosiła w mediach społecznościowych powołanie nowej ambasadorki. Została nią Weronika Chodniewicz, której działalność online pod pseudonimem Włosowero zdobyła ogromną popularność wśród fanek zdrowych i pięknych włosów.

Weronika Chodniewicz, znana jako Włosowero, to popularna influencerka, która zdobyła uznanie dzięki swoim treściom związanym z pielęgnacją włosów. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęła, dzieląc się osobistymi doświadczeniami i poradami dotyczącymi pielęgnacji włosów, co szybko przyciągnęło dużą liczbę obserwujących. Włosowero zyskała popularność dzięki autentycznemu podejściu oraz fachowej wiedzy, którą regularnie udostępnia na swoich kanałach w mediach społecznościowych. Jej pasja do skutecznych i popartych naukowo metod pielęgnacji włosów inspiruje wiele osób do dbania o siebie i podejmowania świadomych wyborów.

@wlosowero ❗️Ten sposób aplikacji odżywki zmienił moje życie❗️ A właściwie to kondycję moich włosów ? A mowa oczywiście o… wczesywaniu!  Dzięki tej praktyce m.in.: ✅ Dokładnie rozprowadzisz dany kosmetyk po każdym włosku, ✅ Unikniesz „kumulacji” produktu w jednym miejscu, co mogłoby poskutkować przeciążeniem włosów,  ✅ Uzyskasz lepsze wygładzenie,  ✅ Składniki z danego produktu zostaną lepiej wtłoczone we włosy, ✅ Wpłyniesz pozytywnie na wydajność produktu (zużyjesz go mniej), ✅ Zapobiegniesz nadmiernemu plątaniu się włosów po ich umyciu, ✅ Ułatwisz rozczesywanie włosów na późniejszych etapach pielęgnacji, Praktykujesz wczesywanie? ? Jeśli interesujesz się świadomą pielęgnacją i chcesz zadbać o swoje włosy to koniecznie zaobserwuj mój profil @wlosowero ? #prostewlosy #wczesywanie #wygładzaniewłosów #włosing #szczotkadowlosow #swiadomapielegnacja #dlugiewlosy ♬ Nasty - Tinashe

Marka Sessio ogłosiła właśnie współpracę z Weroniką. Nie wiadomo jeszcze, na czym będzie konkretnie polegała rola ambasadorki, ale biorąc pod uwagę trendy rynkowe będą to zapewne działania marketingowe w rodzaju bycia twarzą kolekcji kosmetyków, promowania nowych produktów i regularnego pojawiania się na eventach marki.

Oferta Sessio obejmuje szeroką gamę produktów, w tym szampony, odżywki, maski, olejki oraz specjalistyczne preparaty do stylizacji i regeneracji włosów. Marka kładzie duży nacisk na wykorzystanie naturalnych składników, takich jak olejki roślinne, ekstrakty z ziół i witaminy, które mają na celu poprawę kondycji włosów i skóry głowy. Produkty Sessio są stworzone z myślą o różnych potrzebach klientów, oferując rozwiązania dla włosów suchych, zniszczonych, przetłuszczających się, a także farbowanych.

Czytaj także: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Mieliśmy bardzo dużo rozmów biznesowych, pojawili się kupcy z Ameryki [Cosmoprof Bolonia 2024]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 08:55