StoryEditor
Producenci
08.04.2024 11:22

Serena Williams uruchamia swoją debiutancką markę makijażową Wyn Beauty

Gwiazda tenisa Serena Williams oficjalnie wprowadziła na rynek swoją markę urodową Wyn Beauty. Wejście Williams do kategorii makijażu nastąpiło po wprowadzeniu przez nią w 2022 roku na rynek marki wellness skupiającej się na regeneracji.

Serena Williams, gwiazda tenisa, oficjalnie wprowadziła na rynek swoją markę urodową Wyn Beauty. Sportsmenka stwierdziła, że założyła markę, aby zaoferować „makijaż, w którym można się poruszać”, zauważając, że „zawsze szukała produktów do makijażu, które dobrze będą wyglądać po godzinach spędzonych na korcie”. Wszystkie produkty i odcienie Wyn Beauty zostały celowo nazwane osobistymi afirmacjami — Brave, Momentum, Shine, Discover, Push, Build, Move i innymi.

Seria 10 produktów obejmuje produkty do cery, oczu i ust, a opakowania w kolorze żółtozielonym nawiązują do tradycyjnego żółtego koloru piłki tenisowej. Williams tak opisuje swoją markę: „To te 10 przedmiotów, które, gdybyś występowała w „Survivor” [amerykański reality show bazujący na "porzuceniu" uczestników na bezludnej wyspie] i mogła mieć tylko 10 rzeczy [...]  a mimo to chcesz dobrze wyglądać, bo będziesz przed kamerą – to jest to”. Kolekcję stworzono również specjalnie z myślą o ciemniejszych odcieniach skóry, biorąc pod uwagę, że produkt koloryzujący skórę z SPF30 jest dostępny w 36 odcieniach.

Marka została opracowana przez Good Glamm Group, inkubator urody z siedzibą w Indiach. Wejście Williams do kategorii makijażu następuje po wprowadzeniu w 2022 roku firmy Will Perform, której celem jest rekonwalescencja fizyczna po treningach za pomocą produktów do miejscowego łagodzenia bólu oraz pielęgnacji mięśni i skóry.  

Zawodowa sportsmenka wycofała się ze sportu w 2022 r., kiedy obiecała skupić się na swojej firmie venture capital Serena Ventures. Organizacja zapewniła inwestycje w ramach Funduszu 1 takim firmom, jak marka peruk na zamówienie Parfait i brand produktów wellness dla kobiet Wile. Inwestyje także w marki maszynek do golenia Billie; Myro, która oferuje produkty do pielęgnacji ciała z możliwością wielokrotnego napełniania oraz Ryan‘s Olly.

Czytaj także: Serena Williams wprowadziła na rynek sportową markę pielęgnacyjną i wellness

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. luty 2025 19:08