StoryEditor
Producenci
01.08.2019 00:00

Semilac wprowadza pierwszego w Polsce asystenta głosowego w branży beauty

Doradzi, zainspiruje, pokieruje do najbliższego punktu czy odpowie na najczęściej zadawane pytania. Tak działa asystent głosowy Semilac, który pomaga klientkom marki w sprawach związanych ze stylizacją paznokci i makijażem oraz wprowadza je w świat tej marki.    

Malowanie paznokci w domu czy salonie angażuje nasze dłonie, dlatego nie zawsze możemy sobie pozwolić na sprawdzenie w sieci odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Wprowadzając voicebota uwalniamy ręce naszych klientek i za pomocą głosu odpowiadamy zarówno na ich pytania, jak i  potrzeby związane z optymalizacją czasu, oczekiwaniem udzielenia pomocy czy responsywnością – mówi Joanna Przybylska, innovation manager marki Semilac.

- Marketing głosowy to przyszłość! Dlatego marki tak chętnie korzystają z narzędzi z funkcją głosową do budowania relacji z klientami oraz utrzymywania z nimi regularnego i “realnego” kontaktu. Wyzwaniem, któremu muszą sprostać jest opracowanie funkcjonalnych i inteligentnych rozwiązań, które dotrzymają kroku nieustannie i dynamicznie zmieniającej się konsumenckiej rzeczywistości - dodaje Przybylska.

Porozmawiaj z Semilac 

Aby rozpocząć rozmowę z voicebotem, wystarczy zwrócić się do niego słowami ‘’Porozmawiaj z Semilac!’’ [komenda w wersji angielskiej brzmi „Talk to Semilac”]. Następnie asystent Google odpowie po polsku lub angielsku na najczęściej zadawane przez klientki Semilac pytania, począwszy od tych, jak nakładać hybrydę, po porady na temat konkretnych stylizacji. Dostarcza również inspiracji dotyczących manicure, pedicure i makijażu, pokazując zdjęcia wraz z krótkimi opisami zawierającymi informacje na temat produktów.

Wskazuje też drogę do najbliższych punktów sprzedażowych, dzięki  udostępnieniu aplikacji swojej lokalizacji. Przekierowuje również zainteresowane osoby na stronę internetową marki, prezentując różnego rodzaju inspiracje, w zależności od tematyki, pory roku czy okoliczności, np. manicure na zabawę karnawałową czy ślub. Wskazuje także wykorzystane w stylizacjach nazwy poszczególnych lakierów.

Klient ma głos

Semilac wprowadza nowe rozwiązania technologiczne w swojej kategorii. Słucha głosu klientek i odpowiada na ich potrzeby poprzez wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań. W voicebocie znajdują się takie informacje jak te dotyczące produktów do manicure i makijażu Semilac czy ich aplikowania i stosowania. Asystent przybliży również historię marki, opowie czym jest Akademia Semilac czy zdradzi ciekawostki kosmetyczne.

Innowacyjne podejście wpisane jest w DNA marki Semilac. Wcześniej z sukcesem wdrożyliśmy aplikację mobilną, chatbota i efekt AR na Facebooku oraz personalizację oferowanych produktów. Wprowadzenie asystenta głosowego Google traktujemy poniekąd jako formę przygotowania nas na sztuczną inteligencję, którą na pewno wykorzystamy w praktyce – zaznacza Joanna Przybylska.

Za wdrożenie voicebota dla Semilac odpowiada KODA Bots, firma specjalizująca się w realizacji chatbotów i asystentów głosowych. Mariusz Pełechaty, CEO firmy zaznacza, że voicebot to kolejna szansa na wzmocnienie doświadczenia klienta. 

Asystent głosowy tworzy interakcje przypominające prawdziwą rozmowę. Wywołuje naturalne reakcje i sprawia, że marka staje się bliższa klientowi. W przypadku Semilac odpowiada na bardzo konkretne potrzeby kobiet. Skupia się swoim działaniem na budowie relacji z konsumentkami – mówi Mariusz Pełechaty.

Z voicebota Semilac można korzystać na telefonach i tabletach z systemem Android 5.0 lub wyższym, obsługujących Usługi Google Play, a także na urządzeniach z iOS po zainstalowaniu pobranej z App Store aplikacji Google Assistant.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 23:29