Sektor ten jest liczącym się reklamodawcą, co w zeszłym roku doprowadziło do tego, że branża ta wypracowała nawet Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Dokument, będący efektem współpracy największych polskich producentów precyzuje obecnie obowiązujące polskie prawo w tym zakresie.
- Samoregulacja branży już działa. Na każdej reklamie jest stosowany napis „suplement diety”, zniknęły postacie sugerujące lekarza lub farmaceutę; nie kreuje się nieistniejących chorób oraz nie przywołuje prawdziwych, co mogłoby sugerować właściwości lecznicze suplementów. To bardzo konkretne efekty wprowadzenia samoregulacji. Jej zapisy są ostrzejsze niż obecnie obowiązujące prawo, i to one powinny stanowić trzon planowanych przez legislatora zmian – mówi dr Katarzyna Suchoszek, prezes Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
W branży szykują się jednak zmiany. Chodzi o zaproponowaną przez Głównego Inspektora Sanitarnego karę 20 mln złotych dla nieuczciwych producentów. Temat jest szeroko komentowany przez ekspertów. Kolejną okazją do dyskusji będzie chociażby czwartkowy I Ogólnopolskiego Kongresu Suplementów Diety - Prawo, Jakość, Zdrowie, gdzie poruszone zostaną kwestie wspomnianych zmian w regulacjach prawnych oraz zagadnienia, dotyczące jakości suplementów diety i wciąż pokutującego przekonania o ich niewysokiej wartości.