StoryEditor
Producenci
08.10.2024 12:25

Różowy Październik: Avon i Cleo w walce o zdrowie piersi Polek

W ramach tegorocznego Różowego Października, Avon wraz z Cleo stawiają na edukację i samobadanie piersi. Program “Normalne, że ich dotykam” dociera do tysięcy nastolatek w Polsce, ucząc je, jak dbać o swoje zdrowie. Dane pokazują, że edukacja w tej dziedzinie jest niezbędna, a regularne badania mogą zmienić przyszłość.

Avon we współpracy z Cleo, znaną piosenkarką i ambasadorką programu “Normalne, że ich dotykam”, kontynuuje kampanię edukacyjną mającą na celu zachęcenie kobiet do samobadania piersi. Z danych wynika, że 22 proc. Polek nie czuje się komfortowo rozmawiając na temat zdrowia piersi, a 19 proc. nigdy nie było uczona, jak samodzielnie przeprowadzać to badanie. Program, który w tym roku zagości w 100 szkołach, ma na celu przełamanie tego tabu i edukację młodych kobiet, by samobadanie stało się naturalną częścią ich codziennej rutyny.

Z badań Boob Census 2024 wynika, że ponad 12 proc. Polek nigdy nie badało swoich piersi, a 17 proc. wykonuje to rzadziej niż raz na pół roku. Najczęstszymi powodami są zapomnienie (42 proc.) oraz brak wiedzy na temat tego, na co zwracać uwagę (35 proc.). Avon i Cleo chcą zmienić te statystyki, przekonując kobiety, że regularne badanie piersi nie musi być obowiązkiem, ale przyjemnym elementem pielęgnacji, podobnie jak dbanie o cerę czy włosy.

Avon, wspólnie z partnerami, organizuje 17. edycję akcji “Gabinetów z Różową Wstążką”, która startuje już 16 października. W jej ramach tysiące kobiet będą miały dostęp do dofinansowanych badań USG piersi. Do tej pory Avon wsparł już 71 tysięcy takich badań. Środki na te działania pochodzą ze sprzedaży produktów Avon z Różową Wstążką, z których 100 proc. zysku przeznaczane jest na profilaktykę raka piersi.

Czytaj także: Olivia Garden ponownie wesprze fundację Amazonki z okazji Miesiąca Różowej Wstążki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 05:39