StoryEditor
Producenci
11.07.2022 00:00

Rossmann podwoił swoje wydatki na reklamę telewizyjną

Nielsen opublikował raport analizujący wydatki firm na reklamę telewizją. Porównał wydatki w czerwcu 2021 w stosunku do czerwca 2022 roku. Ogólna kwota zmniejszyła się z 2 921 127 028 zł do 2 444 055 095 zł. Wysoko w zestawieniu plasują się firmy z branży kosmetycznej i farmaceutycznej. Już nie pierwszy raz znalazły się w czołówce reklamodawców inwestujących w kampanie TV. Jednak jedynie Rossmann znacząco zwiększył swoje wydatki na reklamę telewizyjną w analizowanym okresie.

Numerem jeden, według raportu Nielsena, analizującego wydatki na reklamę telewizyjną rok do roku jest Aflofarm. W pierwszej dwudziestce znalazły się także: Natur Produkt Pharma, Polpharma, Reckitt Benckiser, Procter & Gamble, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, Grupa Beiersdorf, US Pharmacia INC.

Na te 8 firm z branży kosmetycznej i farmaceutycznej tylko 3 zwiększyły swoje wydatki na reklamę. Lider zestawienia, czyli Aflofarm zmniejszył je z 91 029 939 zł do 79 145 978. Jedynie lider polskiego rynku drogeryjnego, czyli sieć Rossmann znacząco zwiększyła swoje wydatki na reklamę telewizyjną z 15 966 715 zł w czerwcu 2021 do 30 686 637 w analogicznym miesiącu 2022 roku.

Oprócz Rossmanna jeszcze dwie firmy z branży kosmetyczno-farmaceutycznej zwiększyły wydatki na kampanie TV. Procter & Gamble wydał na te cel, w czerwcu 2022 roku 37 878 397 zł, a Reckitt Benckiser 44 166 100 zł.

Przeczytaj również: Sektor kosmetyczny zwiększy wydatki na reklamę digital [RAPORT]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:59