StoryEditor
Producenci
10.08.2021 00:00

Rossmann automatyzuje procesy logistyczne

Rossmann uruchomił niedawno zautomatyzowany magazyn wysyłkowy w Centrum Dystrybucyjnym w Łodzi, który pozwolił skrócić czas załadunku o 77 proc. Był to najbardziej wymagający projekt logistyczny, który firma zrealizowała w ostatnich latach i jeden z wielu ostatnio, które mają na celu uproszczenie i automatyzację procesów logistycznych oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko.

Rossmann Sieć Rossmann już po raz czwarty opublikowała Raport Odpowiedzialności Społecznej. Przedstawiamy Państwu jego poszczególne wątki. Dokument dotyczy lat 2019-2020 i pokazuje działania firmy związane m.in. ze środowiskiem, innowacjami, a także postawą wobec klientów i wyzwaniami, z którymi Rossmann zmierzył się w czasie pandemii. 

W 2019 i 2020 r. zaszło wiele zmian w logistyce sieci – wdrożono nowy system zarządzania zapasami, który usprawnił współpracę magazynów ze sklepami. Ruszył również nowy magazyn wysyłkowy w Łodzi, a także magazyn przeładunkowy w Jankach. Procesy logistyczne są stale optymalizowane pod kątem realizacji Polityki Środowiskowej. Rossmann stara się również zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko.

W naszym obszarze był to rok wyzwań. Cały czas optymalizujemy nasze procesy, pracujemy nad terminowością dostaw oraz zapewnieniem optymalnego stoku w sklepach. Na początku roku uruchomiliśmy czasowo czwarty magazyn regionalny o powierzchni 22 tys. mkw. Rozbudowa ta wynika z konieczności dostosowania logistyki magazynowej do rozwoju biznesu i planowanych otwarć kolejnych sklepów. W październiku nastąpiło wdrożenie nowego systemu zarządzania zapasami dla wszystkich sklepów. Dzięki temu zoptymalizowaliśmy proces generowania zamówień. Zamówienia w systemie SAS uwzględniają dane historycznej i prognozowanej sprzedaży, planowany czas pracy w sklepach, pojemność sal sprzedaży i magazynków sklepowych. Również w październiku otworzyliśmy nowy magazyn przeładunkowy Hub w Jankach pod Warszawą. Na jego terenie przeładowujemy dostawy z magazynu centralnego na mniejsze pojazdy, którymi dostarczamy produkty do sklepów – wyjaśnia Rafał Makarski, dyrektor Działu logistyki, Rossmann

Niedawno uruchomiony został również zautomatyzowany magazyn wysyłkowy w Centrum Dystrybucyjnym w Łodzi, który pozwolił skrócić czas załadunku o 77 proc. Był to najbardziej wymagający projekt logistyczny, który firma zrealizowała w ostatnich latach. Automatyzacja to przyszłość – w tak dużej firmie jak Rossmann również konieczności nadążania za dynamicznym rozwojem, a co za tym idzie zwiększenia produktywności oraz redukcji kosztów. 

Duża część nowej instalacji powstawała w istniejącym magazynie w trakcie procesów logistycznych. Wymusiło to organizację procesów zastępczych na czas budowy. Budowa 120-metrowego mostu nad ulicą i organizacja ruchu stanowiły wyzwanie na ponad dwa miesiące – dziś jest to charakterystyczny element zabudowy, który daje możliwość zobaczenia części procesów w firmie.

Centrum Dystrybucyjne Rossmanna w Łodzi to aktualnie: magazyn kompletacji manualnej, dwa magazyny wysokiego składowania (łącznie na 43,5 tys. palet) oraz magazyn kompletacji na 6,5 tys. pojemników miniload.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 15:28