StoryEditor
Producenci
22.02.2019 00:00

Rośnie rynek organicznych produktów

Branża organiczna w Europie kwitnie. Według opublikowanego w 2019 roku raportu "Organic Market Report" organizacji Soil Association, sprzedaż organicznych produktów w 2018 roku wzrosła o 5,3 proc. 

Dbający o środowisko klienci sprawili, że rynek certyfikowanych organicznych i naturalnych produktów kosmetycznych wzrósł o 14 proc. w 2018 roku - wynika z niedawno opublikowanego raportu "Organic Soil & Wellbeing Market 2019" organizacji Soil Association. W raporcie tym podano także, że certyfikowana sprzedaż organiczna i naturalna wzrosła do 86,5 miliona funtów.

Przy europejskim rynku produktów ekologicznych o wartości 37 miliardów euro i 45 milionach funtów tygodniowo wydanych na produkty ekologiczne w Wielkiej Brytanii, ten wzrost z pewnością znajduje odzwierciedlenie w sektorze kosmetycznym.

Od makijażu z naturalnymi organicznymi składnikami po certyfikowane naturalne rozwiązania do pielęgnacji skóry, sektor beauty podąża za nowymi trendami w świecie organicznego piękna i higieny osobistej. 

Według raportu “2018 Organic Market Report”, rynek organiczny wart jest 2,2 miliarda funtów. Jest zdominowany przez dużych sprzedawców detalicznych, a niezależni sprzedawcy detaliczni odpowiadają za około 16 proc. sprzedaży, czyli kanał, który według przewidywań będzie się znacznie rozrastał wraz ze zmianą nawyków zakupowych.

Dostawy online i do domu również rosną dynamicznie i przewiduje się, że stanowią one 25 proc. wszystkich produktów ekologicznych sprzedawanych do 2023 roku.

Dane Kantar Worldpanel ujawniły również, że podczas gdy 23 miliony ludzi kupują produkty organiczne każdego roku, to tylko 4,4 miliona odpowiada za 80 proc. wydatków.

- Wyzwanie polega na tym, aby zmobilizować te cztery miliony klientów, by zwiększyli swoje ekologiczne wydatki i przekonać 23 miliony, by stali się bardziej regularnymi użytkownikami produktów ekologicznych. Organiczni dostawcy powinni ciężko pracować, aby rozpoznać trendy, które napędzają nieekologiczne kategorie i wykorzystać te możliwości, aby uzyskać bardziej ekologiczny produkt w koszyku - powiedział Oliver Lowe, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Kantar Worldpanel.

Z kolei Clare McDermott, dyrektor ds. rozwoju firmy w zakresie certyfikacji stowarzyszenia Soil Association, postrzega to jako wyzwanie dla ekologicznych przedsiębiorstw i organizacji handlowych, aby wykorzystać tę dynamikę i wyraźnie przekazać organiczny komunikat konsumentom.

- To ekscytujące - stać się częścią ruchu organicznego. Już teraz podejmujemy działania, aby nasze przesłanie i propozycja dla kupujących były jasne, abyśmy mogli zachęcać mniejszych stałych klientów do powrotu do kupowania produktów ekologicznych i zachęcać nowych klientów do wybierania produktów ekologicznych z półki lub online - stwierdziła Clare McDermott.

Jej zdaniem, jeśli wszyscy w branży popracują nad zapewnieniem wyraźnego przesłania na temat tego, co organiczne, a producenci zapewnią dostępność takich produktów, wtedy można będzie wykorzystać to rosnące zainteresowanie i kontynuować  prężny wzrost kategorii.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 11:45
Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Marka Rituals Cosmetics sukcesywnie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, redukując tym samym swój ślad węglowy. Marka podjęła zobowiązanie, że do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto. Jest to jedno ze zobowiązań środowiskowych marki, która w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju podsumowuje to, co do tej pory udało jej się osiągnąć.

W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży, która wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r.

Dzięki takim wyborom konsumentów, którzy kupowali wkłady uzupełniające poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła w 2203 r. ponad tonę materiałów, ponad 2 mln ton 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.

Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania produktów marki nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Firma zwiększyła odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.

Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.

Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Rituals Cosmetics to luksusowa marka oferująca produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów oraz zapachy do domu. Firma powstała w 2000 roku w Amsterdamie. Jej produkty, poprzez sieć ponad 1 tys. sklepów, 4,2 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz pięciu obiektów SPA, obecne są w 36 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 13:27