Dbający o środowisko klienci sprawili, że rynek certyfikowanych organicznych i naturalnych produktów kosmetycznych wzrósł o 14 proc. w 2018 roku - wynika z niedawno opublikowanego raportu "Organic Soil & Wellbeing Market 2019" organizacji Soil Association. W raporcie tym podano także, że certyfikowana sprzedaż organiczna i naturalna wzrosła do 86,5 miliona funtów.
Przy europejskim rynku produktów ekologicznych o wartości 37 miliardów euro i 45 milionach funtów tygodniowo wydanych na produkty ekologiczne w Wielkiej Brytanii, ten wzrost z pewnością znajduje odzwierciedlenie w sektorze kosmetycznym.
Od makijażu z naturalnymi organicznymi składnikami po certyfikowane naturalne rozwiązania do pielęgnacji skóry, sektor beauty podąża za nowymi trendami w świecie organicznego piękna i higieny osobistej.
Według raportu “2018 Organic Market Report”, rynek organiczny wart jest 2,2 miliarda funtów. Jest zdominowany przez dużych sprzedawców detalicznych, a niezależni sprzedawcy detaliczni odpowiadają za około 16 proc. sprzedaży, czyli kanał, który według przewidywań będzie się znacznie rozrastał wraz ze zmianą nawyków zakupowych.
Dostawy online i do domu również rosną dynamicznie i przewiduje się, że stanowią one 25 proc. wszystkich produktów ekologicznych sprzedawanych do 2023 roku.
Dane Kantar Worldpanel ujawniły również, że podczas gdy 23 miliony ludzi kupują produkty organiczne każdego roku, to tylko 4,4 miliona odpowiada za 80 proc. wydatków.
- Wyzwanie polega na tym, aby zmobilizować te cztery miliony klientów, by zwiększyli swoje ekologiczne wydatki i przekonać 23 miliony, by stali się bardziej regularnymi użytkownikami produktów ekologicznych. Organiczni dostawcy powinni ciężko pracować, aby rozpoznać trendy, które napędzają nieekologiczne kategorie i wykorzystać te możliwości, aby uzyskać bardziej ekologiczny produkt w koszyku - powiedział Oliver Lowe, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Kantar Worldpanel.
Z kolei Clare McDermott, dyrektor ds. rozwoju firmy w zakresie certyfikacji stowarzyszenia Soil Association, postrzega to jako wyzwanie dla ekologicznych przedsiębiorstw i organizacji handlowych, aby wykorzystać tę dynamikę i wyraźnie przekazać organiczny komunikat konsumentom.
- To ekscytujące - stać się częścią ruchu organicznego. Już teraz podejmujemy działania, aby nasze przesłanie i propozycja dla kupujących były jasne, abyśmy mogli zachęcać mniejszych stałych klientów do powrotu do kupowania produktów ekologicznych i zachęcać nowych klientów do wybierania produktów ekologicznych z półki lub online - stwierdziła Clare McDermott.
Jej zdaniem, jeśli wszyscy w branży popracują nad zapewnieniem wyraźnego przesłania na temat tego, co organiczne, a producenci zapewnią dostępność takich produktów, wtedy można będzie wykorzystać to rosnące zainteresowanie i kontynuować prężny wzrost kategorii.