Na nasyconym niemieckim rynku kosmetycznym segment naturalny i organiczny zanotował najszybszy wzrost w 2018 roku.
Coraz większy nacisk kładzie się tam na przechodzenie do naturalnych składników o etycznym pochodzeniu a społeczna postawa firm kosmetycznych coraz częściej znajduje się w centrum uwagi.
Podczas gdy ogólnie niemiecki rynek kosmetyczny odnotował stagnację w ubiegłym roku, to kosmetyki naturalne i organiczne wzrosły aż o 5,9 proc.
Jak podaje Naturkosmetik Konzepte, sprzedaż kosmetyków naturalnych i organicznych sięgnęła w Niemczech 1,26 mld euro. Chociaż drogeria pozostaje głównym kanałem zakupów tych produktów, wielu konsumentów kupuje nowe produkty online.
- Tylko w 2018 roku ponad milion dodatkowych klientów nabyło kosmetyki naturalne i organiczne, a 40 proc. kupiło tę kategorię po raz pierwszy - podkreśla Naturkosmetik Konzepte.
To przede wszystkim młodsi klienci szukają nowych, godnych zaufania produktów. Według Naturkosmetik Konzepte nowi klienci kwestionują surowce i oświadczenia branży kosmetycznej i wolą mniejsze marki, które odzwierciedlają ich własne zasady etyczne i szybko dostosowują się do nowych trendów.
- Ochrona klimatu, szacunek dla własnego ciała, jak również natury, trend zero waste i przyjazne dla środowiska produkty zwyciężają - zauważają autorzy raportu.