Druga pod tym względem sieć Blue – wypuściła na rynek 47 gazetek. W sieci Hebe, która była liderem w 2014 roku, wystąpił wyraźny spadek – do 43. Hebe wciąż ma jednak najbardziej obszerne gazetki pod względem liczby stron (średnio 36). Wcześniejszy lider – sieć Rossmann – odchudził je z 58 stron do 35. Z analizy gazetek wynika też, że Rossmann częściej niż inne sieci promuje kategorie, które wychodzą poza typowy asortyment drogerii. Taka oferta w gazetkach stanowi obecnie 9 proc. wobec 8 proc. w roku 2014. Inną strategię przyjęło Hebe, które jeszcze w 2014 r. na 7 proc. powierzchni pokazywało produkty pozadrogeryjne, by w 2015 r. ograniczyć tę kategorię do 1 proc. Natomiast drogerie Blue przeznaczają zdecydowanie więcej miejsca niż konkurencja na detergenty (27 proc.) Niewiele gorsze pod tym względem są sieci: Jawa (26 proc.) i Laboo (19 proc.). Produkty marki własnej stanowią istotną część oferty promocyjnej sieci Rossmann, choć ich reprezentacja zmalała z 20 proc. w 2014 r. do 17 proc. w 2015 r. Najmocniej jednak komunikację produktów własnych w gazetkach zmniejszyła Sephora – z 24 do 9 proc. Gazetki promocyjne wydawane przez drogerie charakteryzują się najdłuższym średnim czasem obowiązywania oferty (ponad dwa tygodnie) w porównaniu z innymi uczestnikami rynku (hiper- i supermarkety oraz dyskonty). Douglas i Sehora publikują gazetki z jeszcze dłuższym – miesięcznym – czasem obowiązywania.
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski