StoryEditor
Producenci
29.09.2015 00:00

Rosną wydatki na reklamę kosmetyków

W pierwszym półroczu wydatki na reklamę kosmetyków urosły o 4 proc. w stosunku do roku ubiegłego i wyniosły 963 mln zł brutto – pisze „Rzeczpospolita”, powołując się na dane instytutu Kantar Media. Podczas pierwszych sześciu miesięcy tego roku widzowie mogli obejrzeć reklamy aż 130 marek produktów do pielęgnacji twarzy.

Największym reklamodawcą jest L’Oréal, który zainwestował ponad 165,2 mln zł, czyli jedna szóstą wydatków całej branży kosmetycznej.  Spółka wspiera w mediach zarówno swoje marki masowe (L’Oréal Paris, Garnier i Maybelline), jak i selektywne – dermokosmetyki Vichy, oraz perfumeryjne Lancôme, Giorgio Armani i YSL. – Wzrostowi wydatków reklamowych na kosmetyki sprzyja w tym roku pozytywna tendencja w sprzedaży detalicznej. Rośnie sprzedaż zarówno w kanale aptecznym, jak i masowym – wyjaśnia Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska, cytowana  przez „Rzeczpospolitą”.  Potwierdzają to dane GUS, według których wartość sprzedaży detalicznej farmaceutyków i kosmetyków  była w pierwszym półroczu o 6,4 proc. wyższa niż rok wcześniej. Rosnący rynek zachęca  do inwestycji w nowości, co nakręca wydatki reklamowe. O wzroście aktywności promocyjnej mówią też firmy krajowe, ale do czołówki reklamodawców (na drugą pozycję) trafił tylko Aflofarm Farmacja Polska (m.in. Bioliq). W pierwszym półroczu był rekordzistą tempa wzrostu  wydatków reklamowych, które wyniosły 157,4 mln zł, co stanowi 80-proc. wzrost wobec roku ubiegłego. Kolejne pozycje w zestawieniu największych reklamodawców pierwszej połowy 2015 roku zajmują Nivea (87,1 mln zł), Unilever Polska (75,8 mln zł) oraz Procter & Gamble DS Polska (58,4 mln zł).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 16:44
Shiseido i MaxMara ogłaszają długoterminowe partnerstwo w zakresie produkcji zapachów
MaxMara to popularna marka modowa, znana głównie z luksusowych płaszczy.MaxMara
Japoński gigant kosmetyczny Shiseido będzie miał wyłączną, globalną licencję na opracowywanie, produkcję, marketing i dystrybucję perfum pod marką MaxMara.

Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.

MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.

Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:

MaxMara to marka, która reprezentuje włoski luksus i posiada bogatą historię. Jestem bardzo podekscytowany współpracą z MaxMara, która jest uwielbiana na całym świecie za swoją wysoką jakość, nieustępliwe wartości marki i wrażliwość na design. Przez rozmowy z przewodniczącym Luigi Maramottim zrozumiałem, że obie firmy dzielą wiele wartości związanych z kulturą korporacyjną, filozofiami zarządzania i rozwojem talentów. Jestem zaszczycony, że Shiseido mogło nawiązać taką współpracę. Mocno wierzę, że nasze partnerstwo przyczyni się do rozwoju naszego biznesu perfumeryjnego, nie tylko poprzez dalszy wzrost, ale także tworzenie synergii.

Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.

Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 11:33
Neboa objęła patronat nad pokazem mody Paprocki & Brzozowski
Neboa x Paprocki Brzozowski
Marka Neboa po raz kolejny towarzyszyła duetowi Paprocki Brzozowski, obejmując patronat nad pokazem ich najnowszej kolekcji MENU, który odbył się 2 lipca w Elektrowni Powiśle.

Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.

Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.

Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.

Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2024 21:16