Największym reklamodawcą jest L’Oréal, który zainwestował ponad 165,2 mln zł, czyli jedna szóstą wydatków całej branży kosmetycznej. Spółka wspiera w mediach zarówno swoje marki masowe (L’Oréal Paris, Garnier i Maybelline), jak i selektywne – dermokosmetyki Vichy, oraz perfumeryjne Lancôme, Giorgio Armani i YSL. – Wzrostowi wydatków reklamowych na kosmetyki sprzyja w tym roku pozytywna tendencja w sprzedaży detalicznej. Rośnie sprzedaż zarówno w kanale aptecznym, jak i masowym – wyjaśnia Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska, cytowana przez „Rzeczpospolitą”. Potwierdzają to dane GUS, według których wartość sprzedaży detalicznej farmaceutyków i kosmetyków była w pierwszym półroczu o 6,4 proc. wyższa niż rok wcześniej. Rosnący rynek zachęca do inwestycji w nowości, co nakręca wydatki reklamowe. O wzroście aktywności promocyjnej mówią też firmy krajowe, ale do czołówki reklamodawców (na drugą pozycję) trafił tylko Aflofarm Farmacja Polska (m.in. Bioliq). W pierwszym półroczu był rekordzistą tempa wzrostu wydatków reklamowych, które wyniosły 157,4 mln zł, co stanowi 80-proc. wzrost wobec roku ubiegłego. Kolejne pozycje w zestawieniu największych reklamodawców pierwszej połowy 2015 roku zajmują Nivea (87,1 mln zł), Unilever Polska (75,8 mln zł) oraz Procter & Gamble DS Polska (58,4 mln zł).
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski