Rosyjska gazeta informuje, że stosowne rozporządzenie Rospotriebnadzor rozesłał do sieci handlowych i sklepów 28 lipca. Dotyczy ono m.in. środków myjących, środków do prania i do zmywarek, kosmetyków i środków dezynfekujących koncernów Procter & Gamble, Henkel, Colgate-Palmolive, Werner & Mertz GmbH i Clorox Company. Sieci handlowe Metro Cash & Carry, Auchan i X5 Retail Group potwierdziły otrzymanie pisma. Zarządzenie dotyczy wyłącznie sprzedaży - Rospotriebnadzor nie podjął jak dotąd decyzji o zakazie wwozu kosmetyków do Rosji. Według Federalnej Służby niektóre dostępne na rynku Federacji Rosyjskiej wyroby nie spełniają wymogów bezpieczeństwa sanitarno-chemicznego i toksykologicznego. Cytowany przez „Kommiersanta” analityk rynku chemii gospodarczej Dmitrij Łukaszow nie wyklucza, że posunięcie Rospotriebnadzoru jest związane z trwającą konfrontacją między Rosją a Zachodem i zaostrzaniem wzajemnych sankcji gospodarczych. Zagraniczne koncerny mają 75 proc. udziału w rosyjskim rynku proszków do prania i środków myjących. W ubiegłym roku najwięcej sprzedały Procter & Gamble (37,1 proc. udział w rynku) i Henkel (20,9 proc.).
Źródło: wyborcza.biz
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski