StoryEditor
Producenci
23.08.2019 00:00

Rosja: Unilever daje zniżkę na kosmetyki w zamian za zużyty plastik

Magnit, rosyjska sieć marketów spożywczych rozszerza program lojalnościowy na cały kraj i uruchamia punkty odbioru plastiku we współpracy z koncernem Unilever, który w zamian daje zniżki na kosmetyki kupione w sklepach detalisty. 

Po udanym wdrożeniu kart lojalnościowych w trzech regionach Rosji, jeden z wiodących detalistów na tym rynku rozszerza ten program na cały kraj. Planuje się, że do końca tego roku obejmie sklepy wszystkie sklepy działające pod tym szyldem. Obecnie w Rosji działa 14 231 sklepów osiedlowych, 466 supermarketów i 5 187 drogerii Magnit Kosmetik.

Jednocześnie spółka rozwija kolejny projekt, który wpisuje się w trendy proekologiczne a zarazem ma przyciągnąć klientów. Detalista zawarł współpracę z koncernem Unilever, w którego portfelu jest rosyjska marka kosmetyczna Czysta Linia.

Partnerzy postawili w sklepach Magnita automaty przyjmujące puste opakowania z plastyku. Obecnie ten projekt jest rozwijany reżymie pilotażu w supermarketach działających w formacie Magnit Rodzinny w Tule i Krasnodarze. Testy potrwają rok. Partnerzy liczą, że tego czasu wystarczy, aby zmierzyć efektywność tego projektu. Koncept polega na tym, że odwiedzający sklep mogą przynieść opakowanie plastykowe o maksymalną pojemności 2 l.

W zamian za wrzucone do automatu opakowanie otrzymuje się kupon z 10 – proc. zniżką na dowolny produkt kosmetycznej marki Czysta Linia w dowolnym supermarkecie Magnit na terenie całego kraju. Zebrany w ten sposób plastik zostanie poddany recyklingowi, którym się zajmie spółka Ekotechnologie. Powstały surowiec wtórny zostanie wykorzystany do produkcji ekologicznych opakowań dla produktów Unilever.

– Projekt jest skierowany na kształtowanie kultury ekologicznej, wyznaczamy trendy dbania o środowisko. Jak pokazują nasze badania, wielu Rosjan szczególnie w dużych miastach są chętni do zwrotu plastikowych opakować w celu recyklingu. Przeszkodą jest jednak brak odpowiedniej infrastruktury. Postawienie w sklepach tego typu automatów jest jednym z kroków, który przybliża do rozwiązania tego zadania – powiedziała Anna Meleszina, dyrektor ds. relacji korporacyjnych sieci Magnit.

Temat recyklingu jest jednym z najważniejszych w strategii rozwoju tej sieci sklepów. Detalista zbiera odpady (plastik, folię, kartony) ze wszystkich punktów handlowych i kieruje je do centrów logistycznych do segregacji, a następnie przekazuje spółkom specjalizującym się w recyklingowi. W 2018 roku w ten sposób wyprodukowano 300 tys. surowców wtórnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.04.2025 11:40
L’Oréal UK z rekordowym wynikiem finansowym w 2024 roku
Shutterstock

L’Oréal UK ogłosił rekordowe wyniki finansowe za rok 2024, przekraczając po raz pierwszy w historii próg 1,5 miliarda funtów obrotu. Według najnowszych danych złożonych w Companies House, roczne przychody firmy wyniosły 1,55 miliarda funtów, co oznacza wzrost w porównaniu do 1,43 miliarda funtów osiągniętych w 2023 roku. Jednocześnie zysk przed opodatkowaniem wzrósł z 220 milionów do 248,3 miliona funtów.

Wzrost ten L’Oréal przypisuje zarówno zwiększonej wartości sprzedaży, jak i rosnącej liczbie transakcji, wspieranych przez dobrą kondycję rynku kosmetycznego w Wielkiej Brytanii oraz skuteczne zarządzanie kosztami. Firma zyskała udziały rynkowe we wszystkich głównych kategoriach, takich jak perfumy, pielęgnacja włosów i makijaż. Szczególnie wyróżnił się kanał e-commerce, którego tempo wzrostu było niemal trzykrotnie wyższe niż sprzedaży stacjonarnej.

W 2024 roku L’Oréal UK wypłacił dywidendę w wysokości 168,4 miliona funtów dla spółki-matki, a na kolejny rok finansowy zaproponowano dalsze 185,1 miliona funtów. Dane te pokazują nie tylko silną kondycję finansową brytyjskiego oddziału koncernu, ale także jego strategiczne znaczenie w strukturach globalnych firmy.

Rekordowe wyniki potwierdzają utrzymujące się wysokie zainteresowanie brytyjskich konsumentów produktami z kategorii kosmetycznej i pielęgnacyjnej. L’Oréal wskazuje na dalszy rozwój e-commerce oraz efektywność operacyjną jako kluczowe czynniki sukcesu w wymagających warunkach gospodarczych, takich jak inflacja czy zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw. Firma wyraża pewność co do dalszego wzrostu w nadchodzących miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.04.2025 15:41
Ashley Park nową globalną ambasadorką Diora
Netflix

Francuski dom mody Dior ogłosił, że amerykańska aktorka i piosenkarka Ashley Park została nową globalną ambasadorką marki. Jej rola obejmie zarówno promowanie działu mody, jak i kosmetyków. Park jest najlepiej znana z roli Mindy Chen w popularnym serialu Netflixa Emily w Paryżu, gdzie niejednokrotnie pojawiała się w stylizacjach inspirowanych paryskim szykiem – bliskim estetyce Diora.

Współpraca aktorki z luksusową marką nie jest nowością. Ashley Park regularnie pojawiała się na pokazach Diora i czerwonych dywanach w kreacjach tego domu mody. Oficjalne ogłoszenie ambasadorskiej roli formalizuje dotychczasowe relacje z marką, należącą do koncernu LVMH. Park może poszczycić się także nominacją do nagrody Tony za rolę Gretchen Wieners w broadwayowskiej adaptacji Mean Girls.

Do grona ambasadorów Diora należą już takie gwiazdy jak Anya Taylor-Joy, która reprezentuje zarówno modę, jak i kosmetyki marki, oraz Willow Smith, pełniąca funkcję międzynarodowej ambasadorki makijażu Diora. W styczniu 2025 roku marka ogłosiła także odnowienie współpracy z wieloletnią ambasadorką Charlize Theron, która promuje nową odsłonę linii pielęgnacyjnej Dior Capture.

W 2024 roku do grona ambasadorów Diora dołączyła również Rihanna, zostając twarzą kultowego zapachu J’adore. W czerwcu zaprezentowano nową kampanię reklamową z jej udziałem. Dior nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących projektów z udziałem Ashley Park, jednak można spodziewać się jej obecności w globalnych kampaniach promocyjnych oraz na prestiżowych wydarzeniach związanych z marką.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2025 21:00