StoryEditor
Producenci
15.02.2024 14:08

Rituals Cosmetics rozwija sieć sprzedaży i notuje wzrost przychodów. W tym roku otworzy kolejnych 250 sklepów

Pierwszy sklep Rituals Cosmetics został otwarty w Polsce w roku 2021. Obecnie jest ich 40. / mat. prasowe/Rituals Cosmetics
W 2023 roku marka Rituals Cosmetics wprowadziła na rynek ponad 150 nowych produktów, otworzyła 200 sklepów i uruchomiła ponad 500 punktów sprzedaży w luksusowych domach towarowych oraz perfumeriach. W efekcie zamknęła rok z przychodem netto w wysokości ponad 1,7 miliarda. Jest to wzrost o ponad 22 proc. względem 2022 r. Wysokie wyniki odnotowano zwłaszcza w Europie – w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, ale firma dobrze sobie radzi także na nowych rynkach, takich jak Włochy i Polska. W ubiegłym roku poszerzyła też swoją obecność na świecie, wchodząc do Azji. W tym, na różnych rynkach, zamierza otworzyć 250 sklepówi uzyskać 2 mld euro przychodów.

Marka Rituals Cosmetics zamknęła 2023 rok z przychodem netto w wysokości ponad 1,7 miliarda. Jest to wzrost o ponad 22 proc. względem uzyskanych w 2022 roku 1,4 mld przychodu. Marże wróciły na właściwe tory po nieco trudniejszym 2022 roku.

Rituals Cosmetics w 2023 roku odnotowało wzrost we wszystkich krajach i we wszystkich kanałach sprzedaży.

Znaczna część wzrostów dotyczy rodzimej Europy. Wysokie wyniki odnotowano w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, a nowe rynki, takie jak Włochy i Polska, również dobrze sobie radzą – podała firma w komunikacie.

Do wzrostów przyczyniły się wszystkie kanały sprzedaży – w szczególności największy z nich, czyli sklepy stacjonarne. Firma zwraca jednak uwagę, że również sprzedaż online, stanowiąca 20 proc. działalności, odnotowała w ubiegłym roku wzrost o 14 proc. Mocne wyniki w całej Europie wynikają z wysokich wzrostów rok do roku oraz rosnącej liczbie sklepów stacjonarnych.

W 2023 roku Rituals wprowadził na rynek ponad 150 nowych produktów, otworzył 200 sklepów i uruchomił ponad 500 punktów sprzedaży w luksusowych domach towarowych oraz perfumeriach. Wprowadzenie nowych kolekcji produktów do domu, linii kosmetyków do pielęgnacji twarzy ze składnikami pochodzenia naturalnego oraz odnoszącej sukcesy męskiej kolekcji to czynniki napędzające rozwój marki.

Azja i flagowe sklepy w Europie, naturalne składniki i refille

Najważniejszym wydarzeniem w 2023 roku dla Rituals Cosmetics było strategiczne wejście do Azji i otwarcie pierwszych 10 sklepów w Singapurze, Tajlandii, Malezji i Chinach kontynentalnych. Ponadto firma otworzyła spektakularne flagowe sklepy w Paryżu, Barcelonie, Antwerpii i Frankfurcie – we wszystkich 4 lokalizacjach znalazła się wielokrotnie nagradzana przestrzeń „Mind Oasis", stworzona w oparciu o sukces amsterdamskiego House of Rituals.

​Rituals poczynił również znaczne postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju, przekształcając niemal wszystkie formuły tak, aby zawierały ponad 90 proc. składników pochodzenia naturalnego. Marka zmniejsza ilość odpadów opakowaniowych, dzięki innowacyjnemu programowi "The refill movement", promując i wdrażając przejście na opakowania uzupełniające w kategoriach takich jak pielęgnacja skóry, ciało i dom. W tych kategoriach produkty z opcją refill stanowią ponad 20 proc. asortymentu.

Dzięki zaangażowaniu klientów w program „jeden refill = jedno drzewo", Rituals w 2023 zasadził, ochronił lub otoczył opieką ponad 8 mln drzew w ramach projektów realizowanych między innymi w Indiach, Kenii i Kolumbii.

Liczne otwarcia i zrownoważony rozwój   

Raymond Cloosterman, założyciel & CEO Rituals Cosmetics zapowiedział, że w 2024 r firma nadal będzie wprowadzać innowacje i planuje otwarcie kolejnych 250 sklepów:

Oznacza to otwarcie niemal 5 sklepów tygodniowo, aby w efekcie osiągnąć kamień milowy w postaci 2 mld euro przychodów. Mamy nadzieję utrzymać w Europie dynamikę w zakresie sprzedaży detalicznej, online, hurtowej oraz tzw. travel retail, jednocześnie ostrożnie budując markę w Azji, otwierając tam 20-30 dodatkowych sklepów.

Odniósł się też do tematu zrównoważonego rozwoju:

Najbardziej jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczyniać się do rzeczy, które naprawdę mają znaczenie. Jako jedna z pierwszych firm w branży kosmetycznej z certyfikatem B Corp, do tematu zrównoważonego rozwoju od zawsze podchodzimy priorytetowo. Jeszcze w tym roku ogłosimy ekscytującą i ważną inicjatywę: nasze długoterminowe zobowiązanie, które, mamy nadzieję, zainspiruje do dalszych zmian.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:24