StoryEditor
Producenci
28.05.2019 00:00

Retail Business Awards 2019. Oto laureaci pierwszych nagród gospodarczych dla sektora handlu

28 maja poznaliśmy firmy handlowe oraz menadżerów, którzy zostali nagrodzeni statuetkami Retail Business Awards (RBA), czyli nagrodami gospodarczymi, które są dedykowane sektorowi detalicznemu i hurtowemu. Kapituła złożona z przedstawicieli Business Centre Club, Wydawnictwa Gospodarczego oraz organizacji branżowych wyróżniła w tym roku przedstawicieli branży w ośmiu kategoriach. Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska, został uhonorowany nagrodą w kategorii Osobowość Handlu 2019.

Statuetki Retail Business Awards przyznawane wspólnie przez Wydawnictwo Gospodarcze, Business Centre Club, we współpracy z Polską Izbą Handlu i Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji, to pierwsze tak prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce. Mają one na celu budowę wizerunku sektora handlu adekwatnego do ważnego wkładu, jaki od lat wnosi on w rozwój polskiej gospodarki i jej innowacyjności. Wyróżnienia mają także podkreślić zaangażowanie przedsiębiorstw handlowych w kreowanie dobrych praktyk i wysokich standardów biznesowych w obszarze rynku pracy i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Statuetkami nagrodzone zostały firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska.

- Wskazując laureatów poprzez ich przykłady chcemy promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także dla konsumentów – powiedziała Iwona Szwan, prezes zarządu Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetycne.pl, a także magazynów „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”.

W dniu 10 maja kapituła Retail Business Awards (BRA) w składzie: ● Anna Potocka-Domin, Wiceprezes BCC, Dyrektor Instytutu Interwencji Gospodarczych, ekspert ds. CSR; ● Wojciech Warski, Wiceprezes BCC, Wiceprzewodniczący Rady Dialogu Społecznego; ● Piotr Onikki-Górski, Dyrektor Biura Kontaktów Społecznych BCC; ● Wojciech Rumiak, Dyrektor Generalny Loży Warszawskiej BCC; ● Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji; ● Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu; ● Iwona Szwan, Prezes Zarządu Wydawnictwa Gospodarczego; ● Grzegorz Szafraniec, Wiceprezes Wydawnictwa Gospodarczego, redaktor naczelny magazynu „Wiadomości Handlowe”; ● Łukasz Stępniak, Dyrektor ds. Mediów Elektronicznych Wydawnictwa Gospodarczego, szef portalu wiadomoscihandlowe.pl, podjęła decyzję o nagrodzeniu prestiżowymi statuetkami BRA dziewięciu firm i osób w ośmiu kategoriach:

Osobowość handlu 2019
Menadżer, który odnosząc sukces rynkowy łączy skuteczne zarządzanie firmą i dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych;

LAUREAT:

Marek Maruszak, prezes, Rossmann Polska

Kreator trendów rynkowych
Firma, która ma największy wpływ na kreowanie trendów rynkowych, konsumenckich i produktowych na krajowym rynku FMCG. I jest wzorem, do naśladowania przez rynkowych konkurentów, ale także firmy z innych sektorów polskiej gospodarki.

LAUREAT:

Lidl Polska. Nagrodę odebrał: Maksymilian Braniecki, prezes, Lidl Polska

Architekt rynku FMCG
Firma, która ma największy pozytywny wpływ na polską gospodarkę, zmiany w sektorze handlowym i na partnerów biznesowych.

LAUREAT:

Jeronimo Martins Polska. Nagrodę odebrała: Beata Jankowiak, członek zarządu, dyrektor marketingu, Jeronimo Martins

Sukces rynkowy
Firma, która wykorzystując swój model biznesowy, potencjał menadżerski, przewagi konkurencyjne oraz sytuację na rynku potrafiła rozwijać się i zwiększać sprzedaż szybciej niż konkurenci, a także w sposób kompleksowy zaspokoić potrzeby konsumentów.

LAUREAT:

Dino Polska. Nagrodę odebrał: Piotr Nowjalis, członek rady nadzorczej, Dino Polska

Transformacja cyfrowa i biznesowa
Firma, która w sposób najbardziej efektywny i kompletny potrafiła wdrożyć narzędzia i rozwiązania budujące jej obecność w świecie cyfrowym, dające przewagę nad konkurentami, a dzięki temu pozwalające na pełniejsze zaspokojenie potrzeb konsumentów oraz bardziej efektywną i przyjazną współpracę z dostawcami.

LAUREAT:

Carrefour Polska. Nagrodę odebrał: Marek Lipka, członek zarządu, Carrefour Polska

Innowator gospodarczy
Firma, która wprowadzając na rynek nowe rozwiązania, koncepty i standardy, przyczynia się do rozwoju innowacyjności polskiej gospodarki, a także tworzy bardziej przyjazną rzeczywistość dla konsumentów, dostawców i pracowników.

LAUREACI:

Frisco.pl. Nagrodę odebrał: Grzegorz Bielecki, prezes zarządu, Frisco.pl

Żabka Polska. Nagrodę odebrał: Adam Manikowski, członek zarządu i dyrektor operacyjny, Żabka Polska

Anioł biznesu
To wyróżnienie dla firmy, która budując własną pozycję i siłę rynkową, robi to w oparciu o partnerskie relacje z partnerami biznesowymi, tak w obszarze sieci dystrybucji, jak i dostaw. To niezwykle istotne, aby przedsiębiorcy rozumieli, że tylko poprzez wsparcie i tworzenie bardziej konkurencyjnych warunków dla franczyzobiorców i dostawców są w stanie osiągnąć prawdziwy sukces rynkowy.

LAUREAT:

Grupa Eurocash. Nagrodę odebrał: Jacek Owczarek, członek zarządu, Grupa Eurocash

Odpowiedzialny i zrównoważony biznes
Firma, która łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny.

LAUREAT:

Ikea Polska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 18:54