StoryEditor
Producenci
28.05.2019 00:00

Retail Business Awards 2019. Oto laureaci pierwszych nagród gospodarczych dla sektora handlu

28 maja poznaliśmy firmy handlowe oraz menadżerów, którzy zostali nagrodzeni statuetkami Retail Business Awards (RBA), czyli nagrodami gospodarczymi, które są dedykowane sektorowi detalicznemu i hurtowemu. Kapituła złożona z przedstawicieli Business Centre Club, Wydawnictwa Gospodarczego oraz organizacji branżowych wyróżniła w tym roku przedstawicieli branży w ośmiu kategoriach. Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska, został uhonorowany nagrodą w kategorii Osobowość Handlu 2019.

Statuetki Retail Business Awards przyznawane wspólnie przez Wydawnictwo Gospodarcze, Business Centre Club, we współpracy z Polską Izbą Handlu i Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji, to pierwsze tak prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce. Mają one na celu budowę wizerunku sektora handlu adekwatnego do ważnego wkładu, jaki od lat wnosi on w rozwój polskiej gospodarki i jej innowacyjności. Wyróżnienia mają także podkreślić zaangażowanie przedsiębiorstw handlowych w kreowanie dobrych praktyk i wysokich standardów biznesowych w obszarze rynku pracy i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Statuetkami nagrodzone zostały firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska.

- Wskazując laureatów poprzez ich przykłady chcemy promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także dla konsumentów – powiedziała Iwona Szwan, prezes zarządu Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetycne.pl, a także magazynów „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”.

W dniu 10 maja kapituła Retail Business Awards (BRA) w składzie: ● Anna Potocka-Domin, Wiceprezes BCC, Dyrektor Instytutu Interwencji Gospodarczych, ekspert ds. CSR; ● Wojciech Warski, Wiceprezes BCC, Wiceprzewodniczący Rady Dialogu Społecznego; ● Piotr Onikki-Górski, Dyrektor Biura Kontaktów Społecznych BCC; ● Wojciech Rumiak, Dyrektor Generalny Loży Warszawskiej BCC; ● Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji; ● Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu; ● Iwona Szwan, Prezes Zarządu Wydawnictwa Gospodarczego; ● Grzegorz Szafraniec, Wiceprezes Wydawnictwa Gospodarczego, redaktor naczelny magazynu „Wiadomości Handlowe”; ● Łukasz Stępniak, Dyrektor ds. Mediów Elektronicznych Wydawnictwa Gospodarczego, szef portalu wiadomoscihandlowe.pl, podjęła decyzję o nagrodzeniu prestiżowymi statuetkami BRA dziewięciu firm i osób w ośmiu kategoriach:

Osobowość handlu 2019
Menadżer, który odnosząc sukces rynkowy łączy skuteczne zarządzanie firmą i dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych;

LAUREAT:

Marek Maruszak, prezes, Rossmann Polska

Kreator trendów rynkowych
Firma, która ma największy wpływ na kreowanie trendów rynkowych, konsumenckich i produktowych na krajowym rynku FMCG. I jest wzorem, do naśladowania przez rynkowych konkurentów, ale także firmy z innych sektorów polskiej gospodarki.

LAUREAT:

Lidl Polska. Nagrodę odebrał: Maksymilian Braniecki, prezes, Lidl Polska

Architekt rynku FMCG
Firma, która ma największy pozytywny wpływ na polską gospodarkę, zmiany w sektorze handlowym i na partnerów biznesowych.

LAUREAT:

Jeronimo Martins Polska. Nagrodę odebrała: Beata Jankowiak, członek zarządu, dyrektor marketingu, Jeronimo Martins

Sukces rynkowy
Firma, która wykorzystując swój model biznesowy, potencjał menadżerski, przewagi konkurencyjne oraz sytuację na rynku potrafiła rozwijać się i zwiększać sprzedaż szybciej niż konkurenci, a także w sposób kompleksowy zaspokoić potrzeby konsumentów.

LAUREAT:

Dino Polska. Nagrodę odebrał: Piotr Nowjalis, członek rady nadzorczej, Dino Polska

Transformacja cyfrowa i biznesowa
Firma, która w sposób najbardziej efektywny i kompletny potrafiła wdrożyć narzędzia i rozwiązania budujące jej obecność w świecie cyfrowym, dające przewagę nad konkurentami, a dzięki temu pozwalające na pełniejsze zaspokojenie potrzeb konsumentów oraz bardziej efektywną i przyjazną współpracę z dostawcami.

LAUREAT:

Carrefour Polska. Nagrodę odebrał: Marek Lipka, członek zarządu, Carrefour Polska

Innowator gospodarczy
Firma, która wprowadzając na rynek nowe rozwiązania, koncepty i standardy, przyczynia się do rozwoju innowacyjności polskiej gospodarki, a także tworzy bardziej przyjazną rzeczywistość dla konsumentów, dostawców i pracowników.

LAUREACI:

Frisco.pl. Nagrodę odebrał: Grzegorz Bielecki, prezes zarządu, Frisco.pl

Żabka Polska. Nagrodę odebrał: Adam Manikowski, członek zarządu i dyrektor operacyjny, Żabka Polska

Anioł biznesu
To wyróżnienie dla firmy, która budując własną pozycję i siłę rynkową, robi to w oparciu o partnerskie relacje z partnerami biznesowymi, tak w obszarze sieci dystrybucji, jak i dostaw. To niezwykle istotne, aby przedsiębiorcy rozumieli, że tylko poprzez wsparcie i tworzenie bardziej konkurencyjnych warunków dla franczyzobiorców i dostawców są w stanie osiągnąć prawdziwy sukces rynkowy.

LAUREAT:

Grupa Eurocash. Nagrodę odebrał: Jacek Owczarek, członek zarządu, Grupa Eurocash

Odpowiedzialny i zrównoważony biznes
Firma, która łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny.

LAUREAT:

Ikea Polska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 11:05