Fundusz Resource Partners kupił 70 proc. akcji w Torf Corporation. Wojciech Piasecki, prezes spółki, oraz Ryszard Gumiński, jej dyrektor generalny, pozostawili sobie 30 proc. i będą zarządzali spółką – poinformował „Puls Biznesu”. – Marka jest co prawda znana na polskim rynku, ale trudno będzie rozwijać ją za granicą. Dlatego skoncentrujemy się na rozwoju produkcji marek własnych dla zachodnioeuropejskich producentów kosmetyków – powiedziała serwisowi Unquote Małgorzata Bobrowska-Jarząbek, współzałożycielka Resorurce Parters. Fundusz ma w tym doświadczenie jako właściciel Grupy Delicpol, produkującej wysokiej jakości słodycze dla innych producentów.
Już około 1/3 produktów sprzedawanych w polskich sieciach handlowych powstaje pod marką własną detalisty – pisze „Rzeczpospolita”, powołując się na dane Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych (PLMA). W Polsce ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie od 2003 r., kiedy rozpoczęto zbieranie danych na temat tego rynku.
Mimo znaczącego wzrostu udziału marek własnych Polska wciąż znajduje się w ogonie europejskich statystyk. W Szwajcarii czy Hiszpanii marki sieci stanowią już ponad 50 procent rynku. Z badania PMR wynika, że to właśnie niższe ceny oraz wysoka jakość są powodami, dla których klienci sięgają po takie produkty w sklepach. Z wyliczeń branżowych wynika, że na produkty pod markami własnymi Polacy wydają nawet 70 mld zł, z czego ponad 40 mld zł przypada na sektor FMCG.