Alkohole i perfumy mają wiele wspólnego — w jednej i drugiej branży wykorzystuje się procesy maceracji i pracę nosów rozpoznających bukiety zapachowe. Producent napojów spirytusowych, Rémy Cointreau wkracza na rynek zapachów luksusowych, tworząc nową markę: Maison Psyché.
„Maison Psyché jest zakorzenione w przekonaniu, że najbardziej niezwykłe dzieła powstają, gdy spotykają się wyjątkowe terroir [kombinacja specjalnej gleby i warunków atmosferycznych] i alchemia mistrzów i rzemieślników” – powiedział rzecznik Rémy Cointreau w oświadczeniu. Wiodącymi dyrektorami Maison Psyché są Baptiste Loiseau, Mistrz Piwniczki Rémy Martin oraz Sophie Labbé, Główna Perfumiarka w Firmenich, największej na świecie prywatnej firmie zajmującej się chemią olfaktoryczną. Sophie Labbé jest autorką innowacyjnych kompozycji, które znalazły się w kolekcjach takich marek m.in. Bvlgari, Guerlain, Floraiku, Memo Paris, Salvatore Ferragamo i Yves Saint Laurent.
Maison Psyché House użyje kolekcji pięciu nut zapachowych, starannie skomponowanych i pozostawionych do dojrzewania w piwnicach Maison Rémy Martin w Cognac. To pozwala im rozszerzyć swój sugestywny zapach w les tonnelets, czyli małych dębowych beczkach do dojrzewania słynnych alkoholi firmy Rémy Cointreau.
Perfumy Maison Psyché, sprzedawane od 5500 euro za butelkę, są obecnie dostępne tylko we Francji, za pośrednictwem prywatnych dyrektorów klientów Rémy Cointreau. W 2023 roku perfumy zostaną wprowadzone do USA w styczniu, Malezji i Singapuru w marcu oraz do Wielkiej Brytanii i Szwajcarii w kwietniu. Premiera w Chinach ma nastąpić w maju. Butelki Maison Psyché wykonane są z kryształu Baccarat ozdobionego złotem. Niektóre egzemplarze są również usiane diamentami i numerowane w ramac bardzo limitowanych serii.
Czytaj także: Niestandardowe nuty zapachowe – coraz silniejszy trend perfumeryjny