Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, przedmiotem której była reklama internetowa produktu kosmetycznego Protein Base Removable marki Indigo. Skarżąca w prawidłowo złożonej skardze zaznaczyła:
„Uważam, że zdjęcie reklamujące produkt Indigo Protein Base wprowadza konsumentów w błąd, ponieważ sugeruje, że jest to produkt o charakterze leczniczym. Na zdjęciu posłużono się bowiem rekwizytami, które kojarzą się jednoznacznie z medycyną – kitlem lekarskim, stetoskopem oraz lampą operacyjną. A przecież baza proteinowa to nie lek, a jedynie kosmetyk. Nie można więc, moim zdaniem, sugerować konsumentom, że jest to produkt, który ma właściwości lecznicze”.
W skardze zażądano m.in. wyeliminowania z reklamy rekwizytów sugerującyh leczniczy charakter produktu. W czasie posiedzenia komisji skargi przedstawiał i popierał arbiter-referent. Wniósł on o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami i zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Wniósł również o uznanie reklamy za niezgodną z art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy.” Strona skarżona odniosła się do skargi składając pisemną odpowiedź.
Zespół orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącą. W ocenie komisji, reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zawiera treści wprowadzających odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu.
Komisja nie dopatrzyła się również w przedmiotowej reklamie treści nadużywających zaufania odbiorców lub wykorzystujących ich brak doświadczenia lub wiedzy. Jednocześnie, zespół orzekający zasugerował aby doprecyzować w reklamie informację, że reklamowany produkt jest produktem kosmetycznym.