Po wejściu na stronę sztukabezwstydu.pl otwiera się przed nami galeria obrazów znanych mistrzów opatrzona symbolami. Po kliknięciu w dany symbol otrzymujemy informację z konkretnego obszaru, np. antykoncepcji, seksu, zdrowia intymnego, bezpieczeństwa, narządów płciowych, relacji i wielu innych. Ze strony można korzystać z poziomu komputera lub przez aplikację skanując wybrany obraz.
Za ten projekt dla marki Durex firma Recitt Benckiser Polska została nagrodzona na festiwalu Cannes Lions 2023, otrzymując Brązowego Lwa w kategorii Health & Wellness. Kampania została zrealizowana przy współpracy z Grupą Ponton zajmującą się edukacją seksualną, z którą Reckitt i Durex docierają do młodzieży powyżej 15 roku życia.
Jak podaje firma jest to jedna z wielu inicjatyw, które prowadzone są w naturalnych dla młodych osób miejscach, m.in. poprzez aplikacje, platformy internetowe czy wydarzenia kulturalne. Sztuka to kolejna przestrzeń, dzięki której marka buduje pomost porozumienia z młodymi ludźmi, dostarczając im użyteczną wiedzę..
– Brak rzetelnej wiedzy z obszaru edukacji seksualnej, informacji o dojrzewaniu, odpowiedzialnej miłości czy szanowaniu granic partnera, partnerki jest przyczyną powstawania coraz większej ilości mitów
i wprowadzających w błąd informacji, które budują niewłaściwy paradygmat w głowach młodych ludzi. Reckitt wraz z marką Durex podważa status quo, nadaje głos tematom ważnym społecznie i towarzyszy konsumentom oferując niebanalne rozwiązania. Niezwykle cieszy mnie fakt, iż kampania „Sztuka Bez Wstydu” zyskała uznanie najwyższej klasy światowych ekspertów w dziedzinie marketingu i komunikacji. Wierzę, że nasze działania zachęcą inne marki do odważnego budowania rzeczywistości, opartej na rzetelnej wiedzy, w odpowiedzi na – w dalszym ciągu niezaopiekowane – potrzeby – mówi Inga Songin, marketing director Poland & EE Reckitt Health.
Czytaj także: Sexual wellness w drogeriach i perfumeriach: aktualny stan rynku i zmiany na nim