Również w tym roku BeautyStreams zaprezentował innowacje produktowe i znane marki wśród wystawców Cosmoprof w swoim dorocznym przewodniku po wiodących trendach, które będą królować na rynku w nadchodzących miesiącach. Raport wraz z zapowiedzią najnowszych trendów i wybranych firm został przedstawiony w trakcie webinaru podczas cyfrowego wydarzenia beauty WeCosmoprof.
Jeden z wiodących trendów post-covidowego rynku kosmetycznego to "Bezpieczeństwo. Naturalne nietoksyczne piękno". Teraz świadomi zdrowotnych kwestii konsumenci stają się coraz bardziej wyrafinowani w swojej wiedzy i znajomości składników, badają etykiety i mają ogromne zapotrzebowanie na czyste, nietoksyczne piękno. Nacisk kładziony jest nie tylko na przejrzystość składników, ale także sposób pozyskiwania i wytwarzania produktów.
Tak zwane "Czyste piękno" to zjawisko, które rozpoczęło się w pielęgnacji i makijażu skóry, a obecnie obejmuje wszystkie kategorie - w tym zapachy, pielęgnację włosów i paznokci. Wobec braku przepisów dotyczących wykorzystania niektórych chemikaliów, a nawet samego terminu „czyste”, czyli naturalne kosmetyki, kluczowe dla zaufania są certyfikaty pozyskiwania składników i organizacji etycznych.
Wśród produktów pokazanych w ramach tego trendu nie zabrakło polskiego akcentu. W kategorii pielęgnacja skóry przedstawiono jako innowację Hipoalergiczne mleczko do ciała dla wrażliwej skóry alergicznej z atopowym zapaleniem skóry firmy OnlyBio. Kosmetyk składa się w 100 proc. ze składników zatwierdzonych przez Ecocert, w tym biorafinowany lewan rzepaku, który zapewnia głębokie i długotrwałe nawilżenie. Fitosterole z oleju łagodzą podrażnienia i mają antyseptycznie korzyści. Produkt został certyfikowany przez Asthma-Allergy Dania, a także Vegan Society. Firma podaje, że jest wolny od parabenów, PEG, silikonu, parafiny, wazeliny, oleju mineralnego, ftalanów, substancji pochodzenia zwierzęcego i GMO.