StoryEditor
Producenci
12.03.2020 00:00

Ranking TotalSocial: Najbardziej ulubione marki konsumentów w USA

Ranking najbardziej ulubionych marek Amerykanów zdominowały marki beauty – w zestawieniu nagród TotalSocial online znalazly się marki Dove Men + Care, Avon, Mary Kay, Garnier Fructis, Cleab &Clear, Cover Girl i Lush zaś offline - Gain, Dove Men+ Care, Aveeno i Olay - wynika z raportu Engagement Labs.

Engagement Labs, firma z Nowego Jorku, platforma danych i analiz, ogłosiła niedawno nagrody marek TotalSocial. W grupie online marek kosmetycznych jest wiele i zdominowały one to zestawienie.

Nagrody są oparte na platformie danych i analizy TotalSocial, która stale mierzy wskaźniki społecznościowe online i offline. Dane obejmują nastroje netto, udostępnianie info o marce, wolumen i wpływ (zakres, w jakim influencerzy mówią o marce). Generowanie pozytywnych doświadczeń marki, o których konsumenci chętnie rozmawiają z przyjaciółmi i rodziną, zarówno w trybie offline, jak i online, zapewniło firmom miejsce w tym roku w rankingu ulubionych marek TotalSocial.

Detergent do prania Gain zajął wysokie drugie miejsce i otwiera listę marek kosmetycznych, o których najlepiej wypowiadano się w rozmowach offline (spośród ponad 600 marek z różnych sektorów).  Szóstą pozycję na liście „najbardziej lubianych” poza siecią zajęła marka Aveeno, ósmą Olay a dziewiątą Dove Men + Care.

Według rankingu TotalSocial firmy Engagement Labs tylko tej jednej marce, Dove Men + Care firmy Unilever, udało się zaliczyć do najlepiej ocenianych marek zarówno w internecie, jak i poza nim.

Na potrzeby rankingu przeanalizowano ponad 600 marek konsumenckich w USA w 2019 r. w wielu sektorach i kategoriach branżowych, Engagement Labs sklasyfikowało najbardziej lubiane marki na podstawie pozytywnych rozmów netto prowadzonych online (za pośrednictwem mediów społecznościowych) i offline (poprzez rozmowy bezpośrednie) na podstawie corocznej edycji nagród TotalSocial Brand Awards.

Kategoria pielęgnacji ciała i higieny osobistej wyróżniła się wysokim stopniem uznania konsumentów z USA w sieci, zdobywając wiele miejsc za pozytywne rozmowy online. Są to marki Dove Men + Care (trzecia pozycja), Avon  (czwarte miejsce), Mary Kay (piąte miejsce), Garnier Fructis (szóste miejsce), Clean &Clear (siódma pozycja), Cover Girl (ósma pozycja) i Lush zamyka pierwszą dziesiątkę.

Podczas gdy ponad połowa najpopularniejszych marek jest również największymi reklamodawcami w tym kraju, firmy osiągają status najbardziej lubianych na różne sposoby. Marketerzy chcą wspierać społeczność aktywnych zwolenników marki, ponieważ pozytywne rozmowy konsumenckie na temat marek, które kochają, mogą przyspieszyć i rozwinąć biznes. Według danych i analiz firmy Engagement Labs 19 proc. wszystkich zakupów konsumenckich odbywa się dzięki tego rodzaju rozmowom konsumenckim.

 - Zostanie ukochaną i entuzjastycznie rekomendowaną marką wymaga nawiązania kontaktu z konsumentami poprzez ukierunkowane opowiadanie historii, dostarczanie wspaniałych doświadczeń i odświeżenie połączenia poprzez innowacyjny marketing i reklamę - skomentował Ed Keller, CEO Engagement Labs.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:23