StoryEditor
Producenci
21.10.2019 00:00

Rafał Gulatowski, Veoli Botanica: Chcemy przestawić Polki ze zwykłych kosmetyków na naturalne

Chcemy produkować kosmetyki o bardzo wysokiej jakości, ale mocno wyselekcjonowane, o bezkompromisowym naturalnym składzie. Takie, które będą służyły kobietom do codziennej pielęgnacji - zapowiada Rafał Gulatowski, prezes zarządu Veoli Botanica.

Firma Veoli Botanica stawia na kosmetyki pielęgnacyjne i, jak mówi Rafał Gulatowski, prezes zarządu spółki  - nie ma ambicji stworzenia szerokiego portfolio kosmetyków. – Chcemy produkować kosmetyki o bardzo wysokiej jakości, ale mocno wyselekcjonowane. O bezkompromisowym naturalnym składzie, które będą służyły kobietom do codziennej pielęgnacji – podkreślił.

– Staramy się zaoferować bardzo dobry, jakościowy produkt. Nasze kosmetyki są naturalne, ekologiczne, wegańskie. Chcemy przestawić klientów ze zwykłych kosmetyków na naturalne. Uważamy, że w tym kierunku należy się rozwijać i w takim świat będzie podążał dodaje Rafał Gulatowski.

 Veoli Botanica zaprezentowała swoje portfolio kupcom z sieci handlowych podczas tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej.

– Jesteśmy młodą firmą na polskim rynku i po raz pierwszy uczestniczyliśmy w takim przedsięwzięciu, jak Forum Branży Kosmetycznej. Celem, jaki sobie stawialiśmy, było przede wszystkim poznanie nowych kontrahentów. Formuła zaproponowana przez Wydawnictwo Gospodarcze jest bardzo dobra. Tutaj nie ma indywidualnych klientów. To wydarzenie, podczas którego można porozmawiać o biznesie i pokazać się potencjalnym kontrahentom oraz odbyć spotkania B2B - podkreśla prezes.

Przyznaje również, że nie rozczarowała go merytoryczna strona Forum Branży Kosmetycznej.

Szczególnie dla mnie, jako osoby zarządzającej firmą, wszelkiego rodzaju dane statystyczne czy informacje dotyczące rozwoju rynku kosmetycznego, które podano podczas prezentacji i paneli, są bezcenne. Tym bardziej w przypadku młodej firmy, która dopiero wchodzi na rynek i ma ambitne plany, aby na tym rynku długo pozostać mówi Rafał Gulatowski.

Ekspozycja firmy Veoli Botanica na Forum Branży Kosmetycznej 2019

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B poświęcona biznesowi kosmetycznemu, informująca o najważniejszych trendach na tym rynku, łącząca przemysł z handlem. Organizatorem Forum Branży Kosmetycznej jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca magazynów B2B "Wiadomości Kosmetyczne" i "Wiadomości Handlowe" oraz portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl. 7. Edycja Forum odbyła się 3 października br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 09:46